تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821012827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال دولت یازدهم از برنامه های پیشگیرانه دیوان مجاسبات


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس کل دیوان محاسبات مطرح کرد: استقبال دولت یازدهم از برنامه های پیشگیرانه دیوان مجاسبات تهران - ایرنا - رییس کل دیوان محاسبات کشور با بیان این که دولت قبل اعتقادی به پیشگیری دیوان از تخلفات نداشت و همکاری نمی کرد گفت: اعضای هیات دولت و رییس جمهور از پیشنهاد دیوان برای پیشگیری و دست یافتن به فهم مشترک از قانون استقبال کردند.


به گزارش ایرنا، «امین حسین رحیمی» روز دوشنبه در نشست هم اندیشی معاونان اداری و مالی، مدیران کل امور مالی و ذی حسابان دستگاه های اجرایی که در دیوان محاسبات برگزار شد، ایرادات قانونی را مهمترین علت تخلف دستگاههای اجرایی از قانون دانست.
وی گفت: ما می خواهیم این مشکل را حل کنیم تا هم مدیران گرفتار نشوند و هم بیت المال حفظ شود و برای این کار باید دیوان و دستگاه های اجرایی همکاری داشته باشند.
رحیمی در عین حال یادآور شد: دیوان محاسبات کشور اجازه دخالت در عملکرد دستگاه های اجرایی را ندارد اما به دستگاه های اجرایی به طور رایگان مشاوره می دهد.
رییس کل دیوان محاسبات کشور به جلسه خود با رییس جمهور و هیات دولت برای کاستن از تخلفات بودجه ای در دستگاه های اجرایی اشاره کرد و اظهار داشت: قبل از تشکیل این جلسه برای ارایه این پیشنهاد به هیات دولت رفتم و در حضور رییس جمهور این موضوع را مطرح کردم که ما می توانیم از تخلفات پیشگیری کنیم، دیوان نمی خواهد علیه مسوولان پرونده تشکیل دهد.
رحیمی تاکید کرد: نگران این هم نیستیم که بگویند دیوان چرا پرونده تشکیل نمی دهد زیرا وظیفه اصلی ما پاسداری از بیت المال است.
وی، برداشت های متفاوت از یک قانون را عاملی برای بروز برخی مشکلات در دستگاه های اجرایی دانست و اظهار داشت: اگر می خواهیم قانون درست اجرا شود باید نظرات خود را به یکدیگر نزدیک کنیم
وی به ارایه گزارشی از عملکرد بودجه سال 1392 کل کشور پرداخت و گفت: بودجه کل کشور در سال گذشته 210 هزار میلیارد تومان بود که این رقم در اصلاحیه بودجه به 194 هزار میلیارد تومان رسید.
رحیمی افزود: از این مبلغ، 147 هزار میلیارد تومان محقق شد که نسبت به سال قبل رشد خوبی داشت و 15 درصد از آن مربوط به بودجه عمرانی و 80 درصد مربوط به بودجه جاری بود و بقیه بودجه به تملک دارایی باز می گردد.
رییس کل دیوان محاسبات کشور با بیان این که در سال 91 نیز از کل بودجه عمومی کشور 106 هزار میلیارد تومان تحقق یافت، اظهار داشت: در سال 91 برابر 31 هزار میلیارد تومان و در سال 92 برابر 41 هزار میلراد تومان از درآمدها از طریق مالیات وصول شده اند که نشان می دهد ظرفیت های بسیاری در حوزه مالیاتی هنوز وجود دارد.
خبر در حال تکمیل است
سیام**2025 ** 1418
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن