تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818116696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: سد آغ چای باید تمام مزارع چایپاره را سیراب کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده مجلس: سد آغ چای باید تمام مزارع چایپاره را سیراب کند چایپاره ، ارومیه - ایرنا - نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: سد آغ چای باید تمام مزارع شهرستان چایپاره را سیراب کند.


موید حسینی صدر روز دوشنبه در جمع مردم و مسوولان چایپاره اظهار کرد: در احداث سد آغ چای بیشتر آب این سد برای آبیاری مزارع دشت نازک تعریف شده است، در حالی که آب این سد قبل از رفتن به مناطق دیگر باید مزارع شهرستان چایپاره را آبیاری کند.
وی افزود: در شرایطی که 11 روستای چایپاره از آب این سد نمی توانند استفاده کنند، انتقال آب سد به دشت نازک که می تواند از آب سد ارس نیز استفاده کند، از عدالت و انصاف به دور است.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای استفاده همه روستاهای چایپاره از آب سد آغ چای گفت: برای حل این مشکل تاکنون چندین بار با وزیرای نیرو و معاونان این وزارتخانه مذاکره و دستور انتقال آب به همه روستاهای چایپاره را اخذ کرده ایم، اما هنوز اقدامات عملی انجام نشده است، لذا از مسوولان استان و به ویژه استاندار درخواست داریم نسبت به اجرای دستورات صادر شده، اقدامات لازم را انجام دهد.
حسینی صدر در ادامه با تشریح برخی دیگر از مسائل و مشکلات موجود در منطقه اظهار کرد: به علت احداث سد آغ چای منازل مردم منطقه بیگ جوان دچار آب گرفتگی شده است و مقرر شده کانالی برای انتقال آب از این منطقه احداث شود که هنوز اقدام نشده و باید هر چه سریعتر نسبت به رفع این مشکل اساسی مردم منطقه اقدام شود.
وی همچنین به ساماندهی سه راهی ورودی قره ضیاالدین اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مقرر شده جاده ایواوغلی، چایپاره و بازرگان تعریض و چهاربانده شود، باید سه راهی ورودی قره ضیاالدین نیز به صورت استاندارد ساماندهی شود.
نماینده مردم خوی و چایپاره در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نرخ بیکاری در چایپاره زیاد است و برای رفع این معضل باید کشاورزی در منطقه رونق بیشتری بگیرد و مشاغل جانبی در سد آغ چای از جمله صدور پروانه ماهیگیری انجام شود.
چایپاره در شمال آذربایجان غربی واقع است و بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد.
کشاورزی شغل عمده اهالی این شهرستان را تشکیل می دهد.
سد مخزنی آغ چای واقع در استان آذربایجان غربی و در 42 کیلومتری شهر خوی و در 44 درجه و 52 دقیقه طول جغرافیائی و 38 درجه و 51 دقیقه عرض جغرافیایی بر روی رودخانه آغ چای قرار دارد.
رودخانه آغ چای یکی از بزرگترین رودخانه های شمال غربی کشور بوده و از کوه های مرزی ایران و ترکیه سرچشمه می گیرد. این رودخانه پس از سرازیر شدن از کوههای مرزی از کنار شهر قره ضیاءالدین عبور کرده و به رودخانه ارس می ریزد.
هدف از ساخت آن کنترل و جمع آوری سیلاب، تنظیم و تأمین آب مورد نیاز، جهت آبیاری زمینهای زارعی پائین دست سد می باشد. نوع این سد خاکی با هسته رسی می باشد.
سد مخرنی آغ چای، بزرگترین سد قوسی خاکی کشور و بزرگترین سد مخزنی استان آذربایجان غربی است.
7128/581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن