تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821022425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوجوانان طنز را می پسندند/ مجموعه سازی یک فعالیت اقتصادی در حوزه نشر است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و ادب > ادیبات ایران
نوجوانان طنز را می پسندند/ مجموعه سازی یک فعالیت اقتصادی در حوزه نشر است
مدیر نشر ویدا معتقد است نوجوان امروز از قالب های خشک و جدی خسته شده و طنز را می پسندد ضمن این که با شخصیت مجموعه کتاب ها همذات پنداری می کند و اگر یکی از داستان ها را بپسندد باقی داستان را پی می گیرد. بنابراین مجموعه سازی یک فعالیت اقتصادی در حوزه نشر است.



رضا نیک نام مدیر نشر ویدا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه این انتشارات با بیش از 100 عنوان کتاب تازه در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب شکرت کرده است گفت: مجموعه سه جلدی «قلعه زهوار دررفته» و مجموعه 16 جلدی «مدرسه عهد بوق» که 10 جلد آن برای نمایشگاه آماده شده از جمله مجموعه های طنزآمیز نشر ویدا است چرا که از دو سال پیش به این سو تصمیم گرفتیم از حالت تک محوری خارج شویم و فقط کتاب هایی در ژانر وحشت ترجمه نکنیم. کتاب های ما سبک های مختلف فانتزی، علمی- تخیلی، پلیسی، طنزآمیز و واقع گرایانه را شامل می شود. او با اشاره به اینکه مخاطب نوجوان از مجموعه های طنزآمیز استقبال می کند گفت: مخاطب شناسی در درجه اول اهمیت قرار دارد. ما برای خود کتاب تولید نمی کنیم. مگر ناشری می تواند کتاب منتشر کند بدون آن که مخاطب کار را در نظر بگیرد. نشر ویدا ذائقه خوانندگان خود را شناسایی می کند و بر اساس این ذائقه کتاب هایی را در اختیارشان قرار می دهد. البته این به معنای آن نیست که سطح پسند و سلیقه مخاطب را پایین آوریم. ما با انتشار کتاب های خوب می توانیم خوراک فرهنگی خوبی را در اختیار مخاطب خود بگذاریم. نیک نام در پاسخ به این که چرا نشر ویدا چون بسیاری ناشران دیگر به مجموعه سازی روی آورده گفت: یک بخش عمده از فعالیت ما در حوزه نشر بخش اقتصادی است. ناشر نمی تواند بازگشت سرمایه را نادیده بگیرد. انتشار مجموعه کتاب ها مثل سریال های تلویزیونی می ماند، مردم به تداوم قصه ها و شخصیت ها عادت می کند و دنبال کاراکتر هستند بنابراین نوجوانان و حتی کودکان با شخصیت های یک مجموعه کتاب همذات پنداری می کند و اگر یک جلد از مجموعه را بخوانند و دوست داشته باشند باقی داستان را پی می گیرند. نشر ویدا بیش از ترجمه به تالیف توجه می کند. مدیر این انتشارات علت چنین مساله ای را توجه به بخش اقتصادی نشر دانست و افزود: من منکر نمی شوم که یک ناشر در درجه نخست فعالیت اقتصادی می کند. کتاب هایی که ترجمه می شوند مخاطب خاص خود را دارند بنابراین احتمال بازگشت سرمایه برای من ناشر بیشتر و سریعتر است. بنابراین ناشران خصوصی از ترس این که سرمایه شان از بین نرود ترجیح می دهند کتاب هایی که در دنیا مخاطب سنجی شده و امتحان خود را پس داده اند را به فارسی برگردانند و منتشر کنند به جای آن که نویسندگان خوب را شناسایی کنند. نیک نان در ارزیابی بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب گفت: متاسفانه سیستم اجرایی خوبی در نمایشگاه امسال هم وجود ندارد ضمن این که قدرت خرید مردم بسیار پایین آمده است. با توجه به تورم و مساله هدفمندی یارانه ها مخاطبان اصلی کتاب که عموماً قشر متوسط جامعه را در بر می گیرند ترجیح می دهند نیازهای اولیه خود را برطرف کنند بعد به فکر کتاب و کتابخوانی بیافتند. متاسفانه شرایط بدی اقتصادی موجب شده اولین چیزی که از سبد خانوار کنار می رود کتاب باشد.


۱۳۹۳/۲/۱۴ - ۱۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن