تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804708715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت 10 هزار مسجد نتیجه پرداخت زکات در کشور در چند سال گذشته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ساخت 10 هزار مسجد نتیجه پرداخت زکات در کشور در چند سال گذشته است ارومیه - ایرنا - دبیر شورای مرکزی زکات کشور گفت: 10 هزار مسجد از محل درآمدهای زکات، در سالهای گذشته در کشور ساخته شده است.


حسین نبی لو روز یکشنبه در جلسه شورای زکات آذربایجان غربی که با حضورنماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه افزود: این تعداد مسجد در طول هشت سال گذشته در کشور ساخته شده است.
وی اظهار کرد: مسجدمحوری در زکات و محور بودن ائمه جماعات از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که باید ائمه جماعت محور اصلی در جمع آوری زکات در روستاها قرار گیرند.
وی اضافه کرد: هیچ سازمانی اعم از دولتی و غیردولتی حق جمع آوری زکات را در کشور ندارد و تنها این وظیفه بر عهده دبیرخانه شورای زکات استان هاست.
وی ادامه داد: هر نهاد دولتی و غیردولتی که بخواهد در این حوزه وارد شود باید مجوز از شورای زکات استان بگیرد که در غیر این صورت کارهای آن نهاد تخلف محسوب شده و برخورد می شود.
دبیر شورای مرکزی زکات کشور گفت: مسوولان و مدیران در انتخاب دامداران و کشاورزان نمونه موضوع پرداخت زکات را مورد توجه قرار داده آن را به عنوان شاخص انتخاب خود در نظر گیرند.
نبی لو افزود: قراردادی با قرارگاه خاتم الانبیا و فرماندهان سپاه هشت استان کشور که آذربایجان غربی نیز جزء آنهاست، بسته ایم که در این قرارداد اولویت با تکمیل پروژه های نیمه تمام و 50 درصد آورده برای پروژه های جدید است.
وی اظهار کرد: سال گذشته دو هزار و 700 میلیارد ریال زکات در کشور پرداخت شده و ظرفیت زکات کشور در سال جاری 40 هزار میلیارد ریال است و باید برای ترغیب مردم به پرداخت زکات برنامه ریزی کنیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در هشت سال گذشته 307 میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شده و این در حالی است که تشویقی های ما 15 میلیارد ریال بوده است.
جلال حسین زاده افزود: سال گذشته نزدیک به 140 میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شد که امیدواریم امسال این رقم افزایش یابد.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: تفاهمنامه ای بین این اداره کل با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بسته شده است که در راستای آن سال گذشته 890 میلیون ریال زکات توسط بهزیستی جمع آوری شد و 120 میلیون ریال آن به کمیته امداد استان پرداخت شد.
راضیه خدادوست افزود: برغم وجود این تفاهمنامه هیچ مبلغی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) به بهزیستی شهرستان های اشنویه، بوکان، پلدشت، خوی، سردشت، مهاباد و میاندوآب پرداخت نشده است.
وی اظهار کرد: امیدواریم سهم بهزیستی از زکات افزایش یابد چرا که نیازمندی بهزیستی به منابع مالی برای کمک به افراد واجد شرایط بیشتر از هر نهاد دیگری است.
مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: سطح زیر کشت محصولات کشاورزی امسال در استان 14 درصد افزایش داشته است.
اسماعیل کریم زاده افزود: خرید تضمینی گندم و افزایش قیمت خرید نیز موجب افزایش رغبت کشاورزان نسبت به کشت گندم در استان شده که امسال امیدواریم کشاورزان زکات مال خود را پرداخت کنند.
وی اظهار کرد: در شرایط نرمال آب و هوایی امسال 680 هزار تن محصول کشاورزی در استان برداشت می شود که از کشاورزان خواسته ایم محصولات خود را با پرداخت زکات بیمه و برکت آن را افزایش دهند.
وی اضافه کرد: 264 کارشناس و مروج کشاورزی برای تبلیغ فریضه زکات در بین کشاورزان و روستاییان در استان فعالیت می کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز در این جلسه با انتقاد از فاصله گرفتن از موضوع اصلی و فقهی زکات و تعیین مشوق های زکات گفت: این فریضه الهی از واجبات دینی است و اگر به دنبال هدفدار کردن آن هستیم باید با مبانی دینی وارد شویم.
حجت الاسلام علی مصائبی بر کاهش نقاط ضعف در طرح جمع آوری زکات تاکید کرد و افزود: مرم باید خودشان اموال خود را با اصول فقهی بسنجد و مال خود را پاک کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: تبلیغ زکات از جمله مواردی است که باید بر آن همت ویژه ای داشته باشیم.
حجت الاسلام سیدمحمد فخری اظهار کرد: به همین منظور 34 روحانی مستقر و تعدادی از روحانیان مبلغ اعزامی از قم را در این خصوص به روستاهای استان اعزام کردیم تا مفهوم زکات را با بهره گیری از مفاهیم دینی و آموزه های قرآنی ارائه دهند.
زکات از فرایض دینی دین مبین اسلام است و در قرآن کریم و روایات اسلامی، تاکید بسیار زیادی بر ادای این فریضه شده است.
با توجه به این سفارشات، در سالهای گذشته اقدامات وسیعی در راستای احیای این فریضه انجام شده و در حال حاضر، میزان زکات پرداختی روز به روز در کشور در حال افزایش است.
8137/581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن