تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814771159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف کاکائوی تلخ در کاهش کلسترول خون موثر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مصرف کاکائوی تلخ در کاهش کلسترول خون موثر است همدان-ایرنا-کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:مصرف کاکائوی تلخ در کاهش کلسترول موثر بوده و ضد تصلب شرائین است .


ˈزهرا خسرویˈروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:کاکائوی تلخ یکی از انواع پروبیوتیک ها است که سرشار از مواد معدنی، فسفر، منیزیم پتاسیم ،آهن ،روی و ویتامین های گروه Bاست.
وی اظهار داشت:شکلات کاکائوی تلخ به دلیل دارا بودن فلاوونوئید که نوعی آنتی اکسیدان است از بروز برخی از سرطان ها و آلزایمر پیشگیری می کند.
وی ادامه داد:همچنین این شکلات ها درپیشگیری وکنترل بیماری دیابت نوع دو موثر بوده و حاوی مقدار زیادی تریپتوفان است که در ایجاد نشاط و شادابی بسیار موثر است.
وی عنوان کرد:شکلات تلخ حاوی ماده ای به نام دوپامین است که در پیشگیری و درمان افسردگی موثر می باشد و کره کاکائو دارای اسید های چرب مفیدو ویتامین D و E می باشد.
وی تصریح کرد:کاکائوی تلخ از پوست در برابر تاثیرات پیر کننده نور خورشید محافظت می کند و از این طریق خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز کاهش می دهد و در افراد مبتلا به بیماری های کبدی مانند یک مرهم عمل می کند و مصرف آن در کنار دارو می تواند در تسریع روند درمان این بیماری موثر باشد.
وی ادامه داد:مقدار مفید شکلات کاکائوی تلخ روزانه دو عدد کوچک است که باید دارای بسته بندی سالم ودارای مجوز و شماره از وزارت بهداشت ، تاریخ تولید و مصرف باشد.
دانه کاکائو ازجمله مواد غذایی بومی مناطقی از آمریکای مرکزی، جنوبی و آفریقا است که در سال های اخیر طرفداران زیادی از کشورهای مختلف را به خود جلب کرده و به یکی از خوراکی های محبوب نسل جوان تبدیل شده است.
7530/575
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن