تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 25 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811169041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصمیم گیری های سیاسی باید مبنای علمی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس آکادمی علوم اتریش: تصمیم گیری های سیاسی باید مبنای علمی باشد تهران-ایرنا- رییس آکادمی علوم اتریش با تاکید براستفاده از دستاوردهای علم در تصمیم گیری های سیاسی گفت: هدف از این حرکت که دانش برای سیاست عنوان گرفته است استفاده از دستاوردهای علمی در تصمیمات سیاسی است.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، پروفسور آنتون زایلینگرprof.dr.Anton Zeilinger روز یکشنبه در نشست مشترک اعضای اعزامی آکادمی علوم اتریش و اعضای آکادمی علوم فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی که در محل فرهنگستان علوم برگزار شد، گفت: آکادمی علوم هلند تجربیات بسیار خوبی در زمینه حرکت دانش برای سیاست دارد که در اختیار آکادمی علوم اتریش قرار داده است.
وی افزود: در این راستا برای اولین بار در تاریخ اتریش در ماه آوریل سال جاری اعضای آکادمی علوم اتریش با نمایندگان مجلی اتریش نشست برگزار کردند.
رییس آکادمی علوم اتریش گفت: هدف ما توصیه به سیاستمداران و نشان دادن این است که سیاست چیزی بیش از آن است که سیاستمداران به دنبال آن هستند.
زایلینگر ادامه داد: همچنین باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم که موضوعی که دانشمندان به سیاستگذاران توصیه می کنند همواره جنبه اجرایی به خود نمی گیرد.
وی افزود: سیاست از دید من مسئله ای بیش از چیزی است که سیاستمداران اکنون در حال اجرای آن هستند.
به گفته وی، روش بکارگیری توصیه های علمی در سیاست در کمیسیون های مختلف آکادمی علوم اتریش بررسی می شود.
زایلنیگر با استقبال از همکاری میان آکادمی علوم اتریش و فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گفت: اطمینان دارم که در دراز مدت این نوع همکاری ها در سیاست نیز اثر خود را می گذارد و در نهایت به نفع عموم مردم است.
رییس آکادمی علوم اتریش گفت: از زمانی که من به ریاست آکادمی علوم اتریش برگزار شدم تصمیم گرفتم که روابط بین المللی این آکادمی را افزایش دهم و در این راستا اولین سفر خود را به ایران انجام دادم.
زایلینگر افزود: آکادمی علوم اتریش برای برقراری هرگونه رابطه علمی با ایران نه تنها در شاخه فنی بلکه در پزشکی و دیگر حوزه آمادگی کامل دارد و اگر این آکادمی حوزه ای در تخصص خود نداشته باشد این امکان را برای ایران فراهم می کند تا با دانشگاه مربوطه در اتریش رابطه برقرار کند.
وی خاطر نشان کرد: آکادمی علوم اتریش در حاضر هزار و 200 عضو دارد و نمایندگان تمام شاخه های علوم از جمله پزشکی ، علوم و دینی در این آکادمی فعال هستند.
رییس آکادمی علوم اتریش گفت: حدود پنج الی شش سال است که آکادمی علوم اتریش جامعه دانشمندان جوان را با هدف رسیدگی به ایده دانشمندان جوان در خود جای داده است.
زایلینگر گفت: تجربه دانشمندان جوان بسیار مهم بوده است زیرا دانشمندانی که وارد آکادمی علوم می شوند عمدتا مسن هستند و تا به حال شرایط ورود دانشمندان جوان که حداکثر 45 سال داشته باشند مهیا نبوده است.
نشست مشترک اعضای اعزامی آکادمی علوم اتریش و اعضای فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
پروفسور آنتوان زایلینگر رییس آکادمی علوم اتریش، عضو موسسه کوانتوم اپتیک و اطلاعات کوانتوم آکادمی فوق، دکتر میشائل آلرام معاون آکادمی علوم اتریش و عضو حقیقی آکادمی مذکور، پروفسور گئورگ براسو رییس دپارتمان ریاضیات و علوم طبیعی آکادمی علوم اتریش و رییس بخش ریاضیات و علوم طبیعی در آکادمی علوم اتریش و پروفسور فلوریان شوارتس رییس موسسه ایران شناسی آکادمی علوم اتریش و رییس موسسه و پژوهشگر آکادمی علوم اتریش از اعضای هیات اعزامی آکادمی علوم اتریش به ایران هستند.
قرار است رییس فرهنگستان علوم اتریش بعد از ظهر امروز در دانشگاه صنعتی شریف سخنرانی کند ، فردا صبح از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز دایرة المعارف اسلامی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی دیدار می کنند و شب به اصفهان می روند.
هیات اتریشی چهارشنبه نیز به شیراز می روند و پنج شنبه شب شیراز را به قصد ترکیه ترک می کنند.
علمی (3)**2038**1599
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن