تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818980580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله حیدری: استنباط و فهم غیر صحیح از آیات سبب تعارض عقل و وحی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



سلسله درس هایی از عقاید اسلام(5)؛
آیت الله حیدری: استنباط و فهم غیر صحیح از آیات سبب تعارض عقل و وحی است خبرگزاری رسا ـ متولی مدرسه علمیه الغدیر با بیان این که چه وقت تعارض میان عقل و وحی حاصل می شود، گفت: در مواقعی که تفسیر ما در مورد وحی اشتباه باشد و یا مقدمه‎ها ی دلایل عقلی غیر تام باشند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و متولی مدرسه علمیه الغدیر، شب گذشته درپنجمین جلسه از سلسله درس های عقاید اسلام در جمع دانشجویان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز با تبین مباحث تعارض قلب و وحی گفت: وحی حجت الهی و شرعی است که در آن شک وتردیدی نیست زیرا اگر یک معلوماتی از طریق وحی ثابت شود همانند قرآن و سنت به آن معلومات وحی اطلاق می شود. نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عقل حجت شرعی است، اظهار داشت: اگر انسان معلوماتی صحیح و قطعی از عقل کسب نماید آن معلومات دارای حجت شرعی هستند. امام جمعه موقت اهواز با سؤال اینکه آیا میان عقل و وحی تعارض و اختلافی است، خاطر نشان کرد: وحی حجت ظاهری و عقل حجت باطنی است و میان آنها تعارضی نیست زیرا هر دو حجت‎هایی از سوی خداوند عزوجل هستند.  آیت الله حیدری با بیان اینکه چه وقت تعارض میان عقل و وحی حاصل می شود، گفت: در مواقعی که تفسیر ما در مورد وحی اشتباه باشد و یا مقدمه‎ها ی دلایل عقلی غیر تام باشند. متولی مدرسه علمیه الغدیر با اشاره به آیه شریفه « الرَّحْمَنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَى» بیان داشت: استنباط و فهم ما  باید درباره آیه شریفه اشتباه نباشد مثلاً و اژه« استوی»  را جسم درنظر نگیرم بلکه به معنی استقرار است زیرا اگر استنباط و فهم ما به آیات اشتباه باشد تعارض و تناقض میان عقل و وحی بوجود می آید. نماینده مجلس خبرگان رهبری با رد نظریه بطلان علمی داروین در باره آفرینش آدم از میمون تأکید کرد: خداوند متعال آدم را از گل آفرید و اگر انسان نظریه بطلانی داروین را بپذیرد تعارضی میان وحی و علم صورت می گیرد، زیرا نظریه های داروین بر ادله‎های غیر صحیح ثابت شده و علمی نیستند بلکه وهمی هستند./9456/پ202/ب


۱۳۹۳/۲/۱۴






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن