تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821174440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب در پایگاه های استنادی به جایگاه واقعی نرسیده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک استاد دانشگاه : کتاب در پایگاه های استنادی به جایگاه واقعی نرسیده است تهران – ایرنا - استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: کتاب به عنوان بخشی از تولید علم است اما در پایگاه استنادی به جایگاه واقعی خود نرسیده و تاکید بیشتر بر مقالات است.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا «محمد حسن زاده» عصر روز شنبه در نشست جایگاه کتاب در سازوکارهای علم سنجی در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: امروزه روش های علم سنجی نسبت به 5 تا 6 سال گذشته توسعه بیشتری یافته است.
وی افزود: توجه به علم سنجی در موسسات و بخش های تولید علم و فناوری بیشتر شده و پایگاه های استنادی و اطلاعاتی روز به روز مقالات و مجلات علمی بیشتری را تحت پوشش قرار می دهند.
وی ادامه داد که این پایگاه استنادی تلاش می کند مجموعه مقالات را نمایه سازی کنند اما متاسفانه به نمایه سازی کتاب توجه کمتری شده است.
حسن زاده تاکید کرد:باید این موضوع آسیب شناسی شود تا کتاب در مجموعه پایگاه های استنادی و بخش علم سنجی به جایگاه واقعی خود برسد.
وی تاکید کرد:کتاب به عنوان بخشی از علم تلقی می شود اما به اندازه مقالات در پایگاه های استنادی مورد توجه قرار نمی گیرد که باید مورد بررسی قرار گیرد.
حسن زاده در ادامه به غنی بودن سرزمین شرق در تولید علم اشاره کرد و گفت:علم بیشتر از آنچه در غرب مورد توجه قرار می گیرد در شرق به آن توجه شده بود،از عهد ایران باستان عالمان جایگاه ویژه ای داشته اند و دانشمندان ایرانی برای توسعه علم به جاهای مختلف سفر می کردند.
استاد دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: در دین مبین اسلام هم تاکید ویژه ای بر علم اندوزی شده است، در این میان ایرانیان توانستند مراکز مهم دارالعلوم و خلافت اسلامی را بنا کنند این تاریخچه مبنی بر اینکه علم از کجا به کجا رسیده است غیرقابل انکار است.
وی تاکید کرد: ما خودمان را محدود به تولیدات علمی غرب نمی بینیم؛ در غرب رشته علم سنجی وجود ندارد اما در ایران این رشته تصویب شده و در دانشگاه ها تدریس می شود.
وی در پایان تاکید کرد:باید با برنامه ریزی و ترویج اهمیت کتاب؛ ان را به جایگاه واقعی خود در پایگاه های استنادی برسانیم.
نشست جایگاه کتاب در سازوکارهای علم سنجی در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد. بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران در روزهای 10 تا 12 اردیبهشت از ساعت 10 صبح تا 20 در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.
علمی(3)**9014**ن.س**1856
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن