تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805776422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شوراها هنوز جایگاه واقعی خود را نیافته اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شوراها هنوز جایگاه واقعی خود را نیافته اند تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای عالی استان ها با بیان اینکه اولویت شورای عالی استانها، اجرای کامل قانون شوراها است، گفت: شوراها هنوز جایگاه واقعی خود را نیافته اند.


به گزارش خبرنگار ایرنا ˈمهدی چمرانˈ عصر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز ملی شوراها با اشاره به فرمان امام خمینی(ره) درخصوص تدوین قانون شوراها در ماه های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این فرمان یکی از مهمترین فرامین امام راحل در ارتباط با مسائل کل کشور است.
وی با بیان اینکه امام راحل بیانات و توصیه های بسیار ارزنده ای درخصوص شوراها داشتند، افزود: البته شورای انقلاب فرصت نکرد که قانون شوراها را تنظیم کند، پس از آن تدوین قوانین شوراها به مجلس سپرده شد و چند ماهی از عمر مجلس نگذشته بود که جنگ شروع شد و مجلس نتوانست به این بحث برسد.
چمران با بیان اینکه در سال 69 قانون شورا ها اصلاح و در سال 75 بازنگری شد، افزود: قانون فعلی شوراها مصوب سال 1375 است و در سال های 82، 84، 86 و 89 اصلاحاتی در آن صورت گرفت.
وی با بیان اینکه سال 78 زمان آغاز به کار دور اول شوراهاست، افزود: به دلیل تجمیع انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، 12 شهریور ماه به عنوان زمان آغاز به کار شوراها مصوب شد.
چمران با اشاره به اینکه شورای عالی استانها در دوره اول تنها یک جلسه تشکیل داد، گفت: در دوره دوم شوراها، شورای عالی استان ها کار خود را آغاز کرد ولی بیشتر به مسائل داخلی و تدوین آئین نامه ها پرداخت.
وی دوره سوم شوراها را دوره اوج شورای عالی استانها عنوان کرد و افزود: در این دوره شورای استان ها توانست خود را به خوبی نشان دهد.
رییس شورای عالی استان ها با اشاره به اصل 102 قانون اساسی یادآور شد: شورای عالی استان ها حق دارد در حدود وظایف خود طرح هایی را تدوین و به صورت لایحه از طریق دولت یا به صورت طرح به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
وی با اشاره به اینکه تا کنون طرح های بسیاری در خصوصی شوراها به مجلس شورای اسلامی ارائه شده گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا کنون بیش از 10 طرح در خصوص شوراها به صحن ارائه کرده اند و اعضای شورای عالی استان ها در خصوص طرح هایی که به جایگاه شوراها آسیب می زد، برای توجیه نمایندگان فعالانه شرکت کرده اند.
رییس شورای عالی استان ها، مهمترین طرحی که به جایگاه شوراها آسیب می زد را طرح عدم تعیین شهردار توسط شوراها بیان کرد و افزود: با تلاش شورای عالی استان ها، این طرح تصویب نشد.
وی همچنین افزود: قانون باغات نیز از جمله طرح هایی بود که با تلاش شورای عالی استان ها به مجلس رفت و مورد مخالفت شورای نگهبان قرار گرفت و با پافشاری مجلس به مجمع تشخیص مصلحت رفته و به تصویب رسید.
وی در خصوص قوانینی در خصوص اعضای شورای شهر نیز خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین این قوانین، شغل بودن شورا و حق ماموریت اعضا است که هنوز باقی مانده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران کمبودهای قانونی را یکی از مسائل شورا ها برشمرد و گفت: این قوانین در حال احصا و ارائه به مجلس است.
وی با بیان اینکه ˈمن شورای عالی استان ها را مجلس شوراهای اسلامیˈ می نامم اظهار داشت: شوراهای اسلامی سراسر کشور مسائل شهرها و روستا و مسائل محلی را مورد بحث و برسی قرار می دهند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بعضی از اعضای شورای شهر تهران مشاور و خبرنگار اختصاصی دارند، گفت: اعضاء شورای شهر مشاور و خبرنگار ندارند اما کمیسیون ها دارای مشاوران و خبرنگار به عنوان اعضای روابط عمومی هستند.
چمران همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان دیدار با رییس جمهور گفت: هنور برای دیدار با رییس جمهور درخواست نداده ایم و به دنبال زمان مناسب برای این دیدار هستیم.
وی همچنین درباره تحقق شعار سال و ایجاد شهر اسلامی گفت: کمیسیون های اصلی شورا ها پیشنهادات خود را در این خصوص به صحن ارائه می دهند.
وی گفت: وزارت راه و مسکن و شهرسازی و وزارت علوم هم در این زمینه مامور شده و جلساتی داشته اند که من به دلیل دانشگاهی بودن و معمار بودن در این جلسات حضور دارم.
وی همچنین افزود: بر اساس اصل 103، استانداران، فرمانداران و سایر مقامات که از سوی دولت تعیین می شوند در حدود اختیارات شوراها ملزم به رعایت تصمیمات آنها هستند و مقاومتی در برابر این تصمیمات ندارند.
وی با اشاره به افزایش قیمت حامل های انرژی، زمان اجرای مصوبه شورای شهر برای افزایش نرخ کرایه ها را 15 اردیبهشت دانست و گفت: حداکثر میزان تاثیر افزایش بنزین در نرخ حمل و نقل حدود 8 درصد است که از سوی شورا ها اعمال می شود.
وی در خصوص مطالبات شهرداری از دولت نیز گفت: سهم دولت، شهرداری و مردم در حمل و نقل هر یک، یک سوم است و اگر دولت سهم خود را پرداخت نکند، شهرداری از اعتبارات عمرانی می دهد.
وی ادامه داد: با دولت هماهنگی های انجام شده و قول دادند که مطالبات پرداخت شود البته بخشی از مطالبات مربوط به عوارض شهری است که بایستی ادارات دولتی بپردازند که این رقم در دور دوم شورا 200 میلیارد تومان بوده و در حال حاضر به گفته شهرداری 600 میلیارد تومان است.
وی با اشاره به لزوم مدیریت یکپارچه شهری نیز افزود: مجلس در این خصوص شوراها را ملزم به تهیه آیین نامه کرده که در دولت 16 مورد از 23 مورد در کمیسیون ها تصویب شد.
وی با بیان اینکه شورای عالی استان ها ناشناخته اند، گفت: از رسانه ها انتظار داریم بیشتر در خصوص شورای عالی استان ها و شناساندن آن، هم همفکری و همکاری داشته باشند.
شورای عالی استانها 117 هزار عضو دارد که در 1082 شهر به عنوان اعضای شورای شهر مشغول فعالیت هستند.
تهرام/7244/ 699
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن