تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816458518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دامداران در رضوانشهر برای مایه کوبی فصلی دام ها همکاری بیشتری کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دامداران در رضوانشهر برای مایه کوبی فصلی دام ها همکاری بیشتری کنند رشت - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی رضوانشهر با بیان اینکه تمامی دام ها باید قبل از کوچ به ارتفاعات نسبت به بیماری های فصلی مایه کوبی شوند از دامداران خواست برای تامین سلامت جامعه در این خصوص با ماموران این اداره همکاری جدی تری کنند.


ˈرامبد مرتضاییˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کوچ دامداران در شرایط میانبند طی ماه جاری پایان می پذیرد و کوچ مناطق کوهستانی آغاز می شود، افزود: دامداران باید در این مرحله مایه کوبی تمامی دام ها را نسبت به بیماری های شاربن ، آبله و بروسلوز انجام بدهند.
وی ادامه داد: انجام این مایه کوبی با هدف استمرار پروژه های مستمر بهداشتی بویژه مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام از قبیل مایه کوبی بره، بزغاله، گاو و گوساله علیه بیماری های بروسلوز(تب مالت)، شاربن(سیاه زخم)، هاری در سگ های صاحبدار و غیره صورت می گیرد.
مرتضایی در ادامه با اشاره به نقش سازمان دامپزشکی در زمینه های بهداشتی و مبارزه با بیماری های دامی بیان کرد: نقش این سازمان در دو بعد بهداشتی و اقتصادی جامعه بوده که با پیگیری و مبارزه با بیماری های دامی نقش اساسی در حفظ این سرمایه ملی کشور یعنی (دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل) دارد که این امر در راستای کمک به اقتصاد ملی و تولید کشور و اشتغال زایی است.
وی مهمترین شعار دامپزشکی را (دام سالم، غذای سالم و انسان سالم ) اعلام و بیان کرد: طی کوچ دامداران در مناطق جلگه ای و میانبند در زمینه پیشگیری از بیماری های واگیر دامی 51هزار و 997نوبت سر دام بزرگ از قبیل گاو، گوساله و گاومیش علیه بیماری های شاربن، برسلوز، تب برفکی، شاربن علامتی استورلوز واکسینه شدند.
به گفته مرتضایی طی سه ماه آخر پارسال تا کنون 275 هزار و 880 نوبت سر گوسفند و بز علیه بیماری های شاربن، آبله، تب برفکی، آنتروتوکسمی، قانقاریاو دگالاکسی واکسینه شدند.
مرتضایی بیان کرد: همچنین طی این مدت تاکنون تعداد یک هزار و 417 راس گاو و گوساله مورد تست سل و تعداد چهارهزار و 384 رأس گاو و گوساله و گوسفند و بز نیز از نظر بیماری بروسلوز(تب مالت) و 41 رآس اسب در زمینه بیماری مشمشه مورد آزمایش قرار گرفتند.
وی بازرسی یک هزار و 125 مورد از مراکز عرضه فراورده های خام دامی، سردخانه و رستوران ها از دیگر اقدامات شبکه دامپزشکی رضوانشهر عنوان کرد و گفت: در این راستا 233 کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف ضبط و معدوم شد و در این رابطه 21 نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.
رییس شبکه دامپزشکی رضوانشهر همچنین گفت: سال گذشته نیز تعداد 634 قلاده سگ صاحبدار در مناطق مختلف این شهرستان تحت مایه کوبی هاری قرار گرفتند.
سالانه در شهرستان رضوانشهر یکهزار و 600 تن گوشت سفید، یکهزار و 300 تن گوشت قرمز، سه هزار تن شیر و 327 تن عسل تولید می شود.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزارنفر جمعیت در 75 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.ک3
7293/ 603
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن