تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815395231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیاز به کار و مشکل اقتصادی از عوامل بی سوادی افراد است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون آموزشی سوادآموزی کشور: نیاز به کار و مشکل اقتصادی از عوامل بی سوادی افراد است خاش، زاهدان- ایرنا- معاون آموزشی سازمان سوادآموزی کشور گفت: یکی از عوامل بی سوادی افراد در جامعه نیاز آنان به کار برای امرار معاش و حل مشکلات اقتصادی شان است.


محمد مهدیزاده در سفر به شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان سواد آموزی با همکاری آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای کشور، بسته ویژه ای طراحی کرده که براساس آن افراد کم سواد و بی سواد ضمن فراگیری آموزش و سواد، حرفه ای نیز برای کسب درآمد بیاموزند.
وی، ابراز امیدواری کرد: بر اساس تعهد داده شده به یونسکو تا پایان سال 2015 باید در گروه زیر 50 سال، به پیشرفت 50 درصدی برسیم که در این زمینه، تلاش فزاینده ای در حوزه معاونت آموزش ابتدایی، چه در بخش توسعه مهارت های پیش دبستانی و چه در زمینه افزایش ظرفیت آموزش ابتدایی در حال انجام است.

وی گفت: بی سوادی در کشور تقریبا در حال ریشه کنی است و تنها باید برای اجتناب از بازگشت افراد به بی سوادی، تدبیری اندیشیده شود که در این راستا، 200 ساعت فعالیت آموزشی برای این گروه، طراحی و در حال عرضه است.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: اولیای بیسواد دانش آموزان بوسیله مدیران مدارس از سال تحصیلی آینده شناسایی می شوند و زیر پوشش برنامه های سوادآموزی قرار خواهند گرفت.
وی افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه فرهنگ و اقتصاد در سالجاری سازمان سواد آموزی طرحی با عنوان سوادآموزی و مهارت آموزی توامان را با هدف آموزش سوادآموزی برای برقراری ارتباط و تغییر در روابط اجتماعی و توسعه و بهبود شرایط زندگی و کسب و کار و خدمات مهارتی برنامه ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه بررسی آسیب های سواد آموزی و تهیه و تکمیل بانک اطلاعاتی دقیق افراد بی سواد جامعه از برنامه های این سازمان بوده است، افزود: حدود سه میلیون و 500 هزار بی سواد در کشور شناسایی شده اند که از استاندارد جهانی پایین تر است و نشان می دهد که ایران از جایگاه عالی در جهان برخوردار است.
مهدیزاده اضافه کرد: حتی برای کاهش این جمعیت نیز برنامه ای با عنوان باسواد کردن اولیای دانش آموزان به اجرا در آمده که اطلاعات لازم از طریق مدارس ارسال شده و در حال جمع بندی و برنامه ریزی برای این گروه از افراد هستیم.
وی با تشریح اولویت های سازمان سوادآموزی کشور، خاطر نشان کرد: براساس برنامه ریزی جدید مقرر شده است وضعیت سواد در گروه سنی زیر 50 سال بهبود یابد به همین سبب از دو سال قبل وضعیت بی سوادی بر اساس آمار ثبتی مورد بررسی قرار گرفته تا ترسیمی واقع بینانه تر از این وضعیت داشته باشیم.
وی افزود: ˈمخاطب محور، مردم محور و مدرسه محورˈ کردن سوادآموزی از اصلی ترین محورهای مورد توجه در برنامه جدید است.
مهدیزاده اظهار داشت: پیش از این آموزش های ارائه شده از سوی سازمان سوادآموزی با کمبود تقاضای جامعه هدف رو به رو بود زیرا بین تقاضا و عرضه فاصله زیادی وجود داشت به این ترتیب، اصلاح برنامه درسی سوادآموزی و محتوای آموزشی که به تصویب آموزش و پرورش نیز رسیده در دستور کار و بررسی قرار گرفته است.
وی گفت: در طرح مدرسه محور کردن سوادآموزی امسال 400 هزار نفر از اولیای بی سواد دانش آموزان و در طرح شناسایی و آموزش گروه سنی 10 تا 20 سال کشور 96 هزار نفر هدف گذاری شده اند که در این طرح کودکان کار، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و معلولان جسمی و حرکتی محروم از تحصیل زیر پوشش خدمات آموزشی قرار می گیرند.
شهرستان خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.ک/3
7312 / 653
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن