تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819996694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت دولت از بخش خصوصی به رونق نشر کودک و نوجوان می انجامد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حمایت دولت از بخش خصوصی به رونق نشر کودک و نوجوان می انجامد تهران - ایرنا - مدیر انتشارات کتاب یک و رنگین کمان با تاکید بر این مساله که سپردن امور تخصصی به اهالی آن حرفه می تواند به تحقق اهداف کلان دولت در تمامی عرصه ها کمک کند یادآور شد: حمایت دولت از بخش خصوصی به رونق نشر کودک و نوجوان می انجامد.


به گزارش روز جمعه خبرنگار کتاب و ادبیات ایرنا، محمد حق بین، مدیر انتشارات کتاب یک و رنگین کمان در نشست خبری نقد و بررسی نمایشگاه های کتاب کودک که در سرای اهل قلم کودک و نوجوان بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد گفت: اساس شکل گیری نمایشگاه کتاب کودک به دلیل وجود نابسامانی در عرضه کتاب های کودک و نوجوان متمرکز بود.
وی ادامه داد: مسئولان به همراه ناشران خصوصی برای ساماندهی و ایجاد تمرکز برای فروشگاه های کتاب، از سال 1368 اقدام به برپایی پایگاه های ثابتی برای فروش کتاب های این حوزه کردند اما متاسفانه درحال حاضر برپایی نمایشگاه های کتاب های کودک و نوجوان در سطح کشور اصلا مطلوب نیست.
حق بین با بیان آنکه حضور ایران در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه های بین المللی نیز چندان رضایت بخش نیست گفت: دلیل این امر متوجه این نکته است که در این حوزه بیشتر ناشران دولتی با صرف هزینه گزاف دولت در نمایشگاه هایی مانند بلونیا یا فرانکفورت شرکت می کنند و نمی توانند حضور پررنگ و اثر بخشی داشته باشند.
وی افزود: در این نمایشگاه ها اکثر ناشران مستقلی که با هزینه شخصی شرکت می کنند به دلیل شناخت مناسبی که از ناشران و بازارهای بین المللی دارند در مدت برپایی نمایشگاه می توانند با عقد قراردادهای متعدد با ناشران بین المللی تولیدات کشور را عرضه کنند اما متاسفانه شاهد حمایت بخش دولتی برای حضور این ناشران نیستیم.

** ایجاد فروشگاه های تخصصی کتاب کودک
مدیر انتشارات کتاب یک و رنگین کمان با اشاره به وضعیت نامناسب عرضه کتاب کودک در سطح کشور یادآور شد: معمولا فروشگاهی که به طور تخصصی به فروش کتاب حوزه کودک بدون ارایه هیچ محصول دیگری اقدام کند کم داریم.
وی تاکید کرد: باید درنظر داشت که اگر فروشگاهی به طور خاص یک محصول را عرضه کند برای مخاطبان قابل قبول تر است و آنها با اعتماد بیشتری کتاب مورد نظر را خریداری می کنند از این رو اگر شهرداری ها بتوانند فضاهایی را در سطح شهر برای اختصاص به فروش کتاب های کودک بدون دریافت اجاره بها در نظر بگیرند و مسوولیت آنرا به اصناف بسپارند می توانند اثربخش باشند.
حق بین یادآور شد: حضور بخش خصوصی در اجرای برنامه ها قطعا با کاهش هزینه ها همراه خواهد بود. همچنین ایجاد نمایشگاه های دایمی کتاب توسط شهرداری ها و تفکیک نمایشگاه های استانی و درنظر گرفتن فصل و شرایط آب و هوایی در برگزاری نمایشگاه های کتاب بسیار موثر است.
فعالیت بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 20 اردیبهشت ماه جاری در مصلی تهران ادامه دارد.
این نمایشگاه در فضایی به وسعت 125 هزارمتر مربع برپا شده و حدود 3 هزار ناشر داخلی و خارجی بیش از398 هزار عنوان کتاب را عرضه می کنند.
ناشران بسیاری از کشورهای آلمان، فرانسه، ترکیه ، ژاپن، ونزوئلا، مکزیک، روسیه، قطر، سوریه، کویت، عمان، لبنان، آذربایجان، ارمنستان و چین در این نمایشگاه حضور دارند.
در این نمایشگاه 4500 غرفه کتاب در نظر گرفته شده است و ناشران عمومی، آموزشی، دانشگاهی، کودک ونوجوان، بین المللی،عربی، ارزی و ریالی وغیره حضوردارند.
غرفه های نمایشگاه در داخل شبستان و فضای محوطه مصلای امام خمینی (ره) برپا شده است.
فراهنگ(3)**9266 ** 1569
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن