تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814655394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهارت های فنی و حرفه ای قله های توسعه را فتح می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مهارت های فنی و حرفه ای قله های توسعه را فتح می کند همدان- ایرنا- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: مهارت های فنی و حرفه ای در جامعه کنونی ما می تواند موجب فتح قله های رفیع توسعه باشد.


ˈعلیرضا مهرابیˈ روز جمعه در دومین روز از برگزاری مسابقات مرحله استانی ˈمهارتˈ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از برگزاری این مسابقات شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه های اقتصادی، کشف استعدادهای حرفه ای جوانان و ایجاد فرصت برای شکوفایی مهارت ها، ایجاد انگیزش برای جوانان برای کسب مهارت و ارتقا سطح استانداردهای مهارت است.
وی گفت: 85 درصد افرادی که وارد مراکز آموزش فنی و حرفه ای می شوند یا دارای هیچ مهارتی نیستند و یا داشته های آنان پاسخگوی نیاز کاری نیست.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان تأکید کرد: از هر 100 نفری که وارد آموزش های فنی و حرفه ای می شوند 72 نفر تحصیلات دانشگاهی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد داشته و یا در حال تحصیل هستند.
مهرابی ادامه داد: پس از آن که دولت توانست تورم را در جامعه مهار کند باید به دنبال ایجاد اشتغال برای جوانان بود و بستر را برای فعالیت آنان مهیا کرد.
وی افزود: افرادی که با مهارت وارد بازار کار می شوند خلاقیت و نوآوری خواهند داشت که باعث خواهد شد شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری محقق شده و کشور به خارج وابسته نباشد و اقتصاد مقاومتی اجرایی شود.
مدیر ل فنی و حرفه ای استان همدان گفت: باید شغل را به افراد با مهارت داد چون فرصتی برای آزمون و خطا نیست و باید بر اساس اصول علمی و با استفاده از تجربیات گذشته در راه توسعه پیش رویم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این باره گفت: 50 درصد از دانش آموزان استان همدان در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش ها مشغول به تحصیل هستند و از برنامه ریزی های انجام شده برای این کار نیز پیشی گرفتند چون طبق برنامه باید در پایان برنامه های پنج ساله 48.5 درصد دانش آموزان جذب هنرستان ها می شدند.
ˈعبدالرضا فولادوندˈ افزود: در برنامه های خود به دنبال ایجاد رشته های مورد نیاز جامعه هستیم تا دانش آموزان بتوانند نقش خود را در توسعه به خوبی در آینده ایفا کنند.
وی گفت: تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی که مقام معظم رهبری در ابتدای سال بیان فرمودند ، وظیفه و تکالیف همه دستگاه ها را مشخص کرده است.
این مقام مسول تصریح کرد: همه باید تلاش کنند تا اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است محقق شده و با حمایت از تولید داخلی و رسیدن به خودکفایی در عرصه های مختلف دشمن خود را خلع سلاح کنیم.
فولادوند تأکید کرد: به همین دلیل دانش آموزان نقش بسیار مهمی در این حوزه دارند و باید به سمتی هدایت شده تا با استفاده از تکنولوژی جهانی، ابداع و اختراع با استفاده از خلاقیت خود، گوی سبقت را از کشورهای رقیب بربایند.
در مرحله استانی این مسابقات که در روزهای 11 و 12 اردیبهشت ماه برگزار می شود 179 نفرشامل 73 زن و 106 مرد که در مسابقات مرحله شهرستانی برگزیده شدند با حضور 146 نفر از کارشناسان، مربیان و ناظران در 25 حرفه مهارتی به رقابت می پردازند.
برگزیدگان نهایی چهاردهمین و پانزدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده سازی در چند رشته منتخب به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت که سال 2015 در کشور برزیل برگزار می شود، اعزام خواهند شد.
7532/575
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن