واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:
ایران رتبه نخست جهان اسلام را در تولید بازی های رایانه ای دارد کاشان– ایرنا-رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: ایران هم اینک در بین کشورهای آسیایی رتبه پنجم و در میان کشورهای جهان اسلام رتبه نخست را در زمینه بازی سازی رایانه ای دارد.
ˈبهروز میناییˈ روز پنجشنبه در حاشیه اختتامیه سومین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای در کاشان در جمع خبرنگاران افزود: با این حال، جایگاه ایران در بین کشورهای دنیا در صنعت بازی سازی رایانه ای مشخص نیست.
وی اضافه کرد: با گذشت هفت سال از تشکیل این بنیاد، تنها 200 بازی ایرانی به کشورهای دنیا صادر شده است.
وی گفت: ساخت بازی رایانه ای علاوه بر انتقال پیام فرهنگی، با ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای دانشجویان و فعالان عرصه هنر و رایانه می تواند در ابعاد اقتصادی نیز نقش آفرینی کند.
مینایی تصریح کرد: در سالهای گذشته بنیاد ملی بازی های رایانه ای با توزیع بازی های کشورهای خارجی در ایران 80 میلیارد ریال درآمدزایی کرد که این رقم برای ساخت بازی های داخلی اختصاص داده شد.
وی با بیان اینکه بودجه سالجاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای با کاهش 60 درصدی به 30 میلیارد ریال تنزل یافته است، افزود: با این وجود و با مدیریت جهادی تلاش می کنیم تا با بهره گیری از تمام امکانات موجود در این عرصه موفقیت های بیشتری را در صنعت بازی سازی رایانه ای کسب کنیم.
وی دلیل رونق بازی های خارجی در ایران را رعایت نشدن قانون کپی رایت در کشور ذکر کرد و گفت: بواسطه رعایت نشدن این قانون، بازی های خارجی براحتی و با هزینه کمتر در دسترس مخاطبان قرار می گیرد که این امر باعث شده است یک بازی رایانه ای ساخت ایران گرانتر باشد.
رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای خاطرنشان کرد: فعالان عرصه بازی سازی رایانه ای در ایران بدلیل رعایت نشدن قانون کپی رایت در کشور، در خارج موفقیت و درآمد بیشتری کسب می کنند.
وی اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای انقلاب فرهنگی با وارد شدن به مقوله قانون کپی رایت، زیرساخت های رعایت آن را فراهم سازند تا بتوان با بهره گیری از این قانون برای توسعه و ترویج بازی های رایانه ای ساخت داخل تلاش کنیم.
وی کاشان را پیشقدم در برگزاری جشنواره دانشجویی بازی سازی رایانه ای در کشور دانست و گفت: در سومین دوره این جشنواره 36 تیم فعال و کارآمد دانشجویی به رقابت پرداختند تا توانمندی های خود را در این صنعت به نمایش بگذارند.
مینایی با اشاره به اینکه جشنواره دانشجویی در سال آینده بصورت بین المللی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: با دعوت تیم های خارجی افرایش سطح کیفی مسابقات، جذابیت و جدی شدن رقابت ها را بین تیم های شرکت کننده شاهد خواهیم بود.
سومین دوره مسابقات بازی سازی رایانه ای با عنوان ˈIRAN GDC 2014ˈ در سالن ˈسپیده کاشانیˈ دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به مدت 48 ساعت با حضور 144 دانشجو در قالب 36 تیم چهار نفره برگزار شد.
در این مسابقات تیم های ˈعلم و گیمˈ از دانشگاه علم و صنعت ایران، تیمˈالکتروکاتدˈ از دانشگاه تهران و تیم ˈسیلکˈ از دانشگاه آزاد اسلامی کاشان بعنوان تیم های اول تا سوم انتخاب شدند.
چهارمین دوره مسابقات بازی سازی رایانه ای نیز در سال آینده با حضور تیم های خارجی و به صورت بین المللی در این واحد آموزشی برگزار خواهد شد.
مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای با عنوان IRAN GAME DEVELOPERS CUP یا به اختصار IRAN GDC، مسابقاتی در زمینه ساخت بازی های رایانه ای در مدت زمان ۴۸ ساعت است .
در خلال این مسابقات، تیم ها باید بر اساس کلید واژه هایی که به صورت قرعه کشی مشخص می شود، در مدت زمان ۴۸ ساعت، مراحل کامل ساخت بازی را طی کنند.
در این بازه ۴۸ ساعته، داوران در چند مرحله به ارزیابی بازی های ساخته شده می پردازند.
داوری نهایی پس از پایان زمان ۴۸ ساعته انجام و برگزیدگان معرفی می شوند.
543/7565/545
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير
[email protected]
11/02/1393
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]