تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818875773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شوراها با کسب اعتماد مردم در جهت تحقق افزایش سهم اجتماعی خویش بکوشند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرماندار دماوند؛ شوراها با کسب اعتماد مردم در جهت تحقق افزایش سهم اجتماعی خویش بکوشند دماوند-ایرنا- نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند گفت: شوراها با کسب اعتماد مردم و استفاده از این سرمایه اجتماعی، در جهت تحقق رشد و توسعه جایگاه خویش بکوشند.


ˈناصر محمودی فردˈ روز پنجشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال ˈاقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ و تلاش در راستای تحقق اهداف این پیام ارزشمند به تاریخچه آغاز فعالیت شوراها به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در سال 58 پرداخت و افزود: شوراها حلقه واسطه بین مردم و مسوولان هستند که در سال 78 با توجه به جایگاه مشورت و شورا به بار نشست تا نهادی مبتی بر اراده مردم در جامعه اسلامی شکل گیرد.
وی ادامه داد: گرچه سال ها است این نهاد مردمی شکل گرفته ولی همچنان با داشتن نقاط قوت و ضعف، به عنوان یک نهاد نوپا نیازمند کسب تجارب کافی است و این مهم در جامعه اسلامی که تجربه دموکراسی و مردم سالاری را داشته است می تواند موفق باشد.
نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند با بیان اینکه برای کسب تجربه کافی و رفع آسیب ها باید بازشناسی کافی نسبت به این نهاد مردمی داشت، خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم آنچه را که شوراها در قانون اساسی و در اصول مختلف به آن تاکید دارند به طور واقعی در عرصه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و دیگر حوزه ها محقق کنیم.
محمودی فرد بیان کرد: دور چهارم شوراها را در پیش داریم که می توان با استفاده از تجربه های گذشتگان و بازنگری به عملکرد آنان موفقیت های بیشتری را کسب کرد تا کمتر شاهد این باشیم که شوراها تنها بر شهرداری نظارت داشته باشند بلکه به جایگاهی برسند که در تمامی حوزه های شهری صاحب نظر باشند.
این مقام مسوول به چالش پیش روی شوراها که عدم واگذاری تصدی گری دولت به این نهاد مردمی است اشاره کرد و گفت: مردم ایران در تمامی صحنه های تاریخ چه در قبل از انقلاب و چه پس از آن ثابت کردند که همواره آماده حضور در صحنه هستند و می توان با حفظ این جایگاه روز به روز شاهد برطرف شدن چالش های پیشروی شورا ها همچون عدم واگذاری تصدی گری دولت بر شورا بود.
فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: با وجود آنکه بیش از 2500 سال حکومتی مبتی بر استبداد بر ملت ایران سایه افکنده بود، با گذشت 35 سال از نظام مقدس جمهوری اسلامی و نظامی مردم سالار، روز به روز بر اثرگذاری این نظام افزوده می شود و این مهم از برکات اسلام و مبانی دینی در جمهوری اسلامی است.
وی بیان کرد: امید است بتوانیم نگاهی را که همه مسوولان نسبت به حضور و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش در تمامی عرصه ها همچون جنگ، اقتصاد، سازندگی و حتی فرهنگی دارند بخش عمده ای از مطالبات شورا ها در حوزه زیربنایی مرتفع شود.
این مقام مسوول با بیان اینکه شوراها با خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان می توانند بهترین سرمایه مادی و معنوی برای آنان باشند، افزود: شناسایی و رفع آسیب ها، تلاش در جهت حل مشکلات اقتصادی و مالی و بهبود قانون شوراها و دیگر مشکلات و موانع در صورتی تحقق می یابد که اراده شورا و ارتباط آنان با مردم وجود داشته باشد.
فرماندار دماوند گفت: باید کار جمعی و شورایی را شناخته و پیش گیریم و ˈماˈ شدن را در بین اعضای شورا ترویج دهیم تا آنگونه که شایسته است به تصمیمات مطلوب دست یابیم.
تهرام/7246/1457/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن