تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809794141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار: جانمایی منطقه آزاد در شهر بوشهر نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار: جانمایی منطقه آزاد در شهر بوشهر نیست بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: براساس قانون هیچ شهر پرجمعیتی منطقه آزاد تجاری نمی شود برهمین اساس جانمایی پیشنهادی برای منطقه آزاد این استان نیز در شهر بوشهر نیست.


به گزارش ایرنا مصفطی سالاری روز پنجشنبه در نشست تشریح دستاوردهای سفر معاون اول رییس جمهوری در هفته جاری به استان بوشهر افزود: محدوده منطقه آزاد تجاری باید محصور باشد تا ورود و خروج کالا براساس تشریفات گمرکی انجام شود برهمین اساس اجرای این مهم در شهرهای پرجمعیت امکان پذیر نیست.
وی یادآورشد: راه اندازی منطقه آزاد تجاری مستلزم تصویب در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ، هیات دولت، مجلس و تایید شورای نگهبان است که این امر پروسه ای زمان بر است.
استاندار بوشهر اضافه کرد: با فرض اینکه همه کارهای ما برای تصویب منطقه آزاد تجاری بوشهر به درستی پیش رود تحقق آن کوتاه مدت نیست و در فاصله زمانی چند ماهه انجام نمی شود.
سالاری گفت: هرچند مطالعات و تقاضای استان بوشهر برای برخورداری از منطقه آزاد تجاری انجام شده است اما هنوز ابتدای کار تشریفات قانونی است.
وی افزود: پس از سفر معاون برنامه ریزی رییس جمهوری در ماه گذشته به استان بوشهر و رسانه ای شدن موضوع منطقه آزاد بوشهر عده ای با هدف سواستفاده از تلاش های مسوولان با دامن زدن به شایعات در قالب ارسال پیامک برای فروش زمین و مسکن اقدام می کنند.
استاندار بوشهر گفت: انتخاب محل منطقه آزاد بود در طرح مطالعاتی طوری است که امکان زمین خواری وجود ندارد و نقطه انتخاب شده بروضعیت حمل و نقل ، نیاز سکونت گاهی و تجاری فشاری بر شهر بوشهر وارد نمی کند و مسایل آن مجزا دیده خواهد شد.
وی با بیان اینکه بجد پیگیر منطقه آزاد بوشهر هستیم افزود: اینکه افراد سود جو شانتاژ کنند شهر بوشهر منطقه آزاد شده درست نیست ولی طوری عمل می کنیم که این مطالبه مردمی با کمترین تبعات منفی پیگیری مستمر و دقیق شود و آرزویم هست تا زمانی که بعنوان نماینده عالی دولت در استان هستم این مصوبه را از مجلس بگیریم.
سالاری در خصوص راه آهن بوشهر - شیراز نیز گفت: در سفر معاون اول رییس جمهوری به بوشهر وزیر راه و شهرسازی نیز حضور داشت که مهندس آخوندی معتقد بود مسیر طراحی این طرح دارای اشکال است از جمله اینکه ایستگاه بوشهر در ده کیلومتری شهر واقع شده است که در همه جای دنیا باید در دل شهر باشد.
استاندار بوشهر افزود: مردم دشتستان نیز در خصوص مسیر طراحی راه آهن بوشهر - شیراز اعتراض دارند که باید اشکالات فنی این طرح به وزارت راه و شهرسازی منعکس شود اما نباید به مسایل غیر فنی دامن زده شود .
وی یادآورشد: طراحی مسیر اهرم - تا فراشبند غیر قابل تغییر است ولی تعارضی نیست که مابقی شهرستان هایی که در این زمینه دغدغه دارند از جمله دشتستان نیز از مزایای این پروژه بهره مند نشوند.
سالاری اضافه کرد: این طرح با هزینه بالا اجرای می شود و برنامه برای اتصال آن به استان خوزستان و هرمزگان نیز در دستور کار است که تلاش می شود غالب شهرها در این قالب پوشش داده شود.
وی گفت: راه آهن اولویت نخست استان بوشهر است که با اتصال به خط ریلی سراسری بنادر ، فعالیت های بازرگانی ، اشتغال و خدمات عمومی رونق و باعث شکوفایی اقتصاد منطقه خواهد شد.
استاندار بوشهر افزود: فاینانس راه آهن بوشهر - شیراز در شورای اقتصاد تصویب شده است و در سفر معاون اول رییس جمهوری و وزیر راه نیز قول داده شد که عملیات اجرایی این پروژه به زودی شروع شود .
سالاری ادامه داد: باتوجه به اینکه اجرای آزاد راه بوشهر - شیراز در گرو مشارکت 50درصدی بخش خصوصی است در این سفر مقرر شد که محور فعلی بوشهر - شیراز چهار خطه شود و آزاد راه نیز به موازات آن پیش رود.
وی گفت: بکاری گیری نیروی انسانی استان بوشهر در بخش تخصصی نفت با تاکید معاون اول رییس جمهوری در دستور کار وزارت نفت قرار خواهد گرفت.
استانداربوشهر افزود: مهندس زنگنه وزیر نفت در این سفر بر رفع مسایل زیست محیطی پارس جنوبی برای مناطق پیرامونی قول مساعد داد .
وی یادآورشد: تامین آب مورد نیاز مردم جم و احداث جاده جم به پالایشگاه فجر جم به شهر ریز از دیگر تعهدات و توافق های انجام شده با مسوولان وزارت نفت در این سفر بود.
سالاری اضافه کرد: دانشکده معماری و شهرسازی بوشهر در بافت قدیم نیز با حمایت وزارت راه و شهرسازی امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: برای زیرساخت های بافت قدیم بوشهر نیز وزیر راه و شهرسازی قول حمایت و تامین منابع مالی داد.
استاندار بوشهر اضافه کرد: برای توسعه بندر بوشهر نیز وزیر راه و شهرسازی قول داد که توسعه بندر در کرانه جزیره نگین با اعتبار بیش از سه هزار میلیارد ریالی مشارکت بخش خصوصی عملیاتی شود که حدود 400 هکتار زمین برای بارانداز که مهمترین ایراد بندر فعلی بوشهر است استحصال می شود.
وی گفت: نخستین دستاورد سفر مسوولان ملی به مناطق فراهم شدن زمینه طرح قابلیت ها و پتانسیل های توسعه ای برای طرح نظر در هیات دولت است که این مهم در سفر دو عضو موثر کابینه دولت یازدهم به استان بوشهر انجام شد.
استاندار بوشهر افزود: در سفر غیر رسمی هفته گذشته رییس سازمان انرژی اتمی به بوشهر نیز برخی مسایل از جمله شکل گیری کمیته راهبری مشترک امور نیروگاه اتمی برای پیگیری مرجع واحد انجام شد .
سالاری یادآورشد: براساس توافق انجام شده محدوده پنج کیلومتری حریم نیروگاه اتمی بوشهر فضای سبز می شود و در ساخت دانشکده مهندسی هسته ای و فعالیت های مرتبط به پزشکی هسته ای نیز مساعدت مالی از سوی سازمان انرژی اتمی انجام خواهد شد.
وی گفت: تغییر و ابقای مدیران دستگاههای اجرایی در دستگاههای تخصصی سیاسی نیست بلکه ابا هدف نجام بهتر کارهای مردم انجام می شود .
استاندار بوشهر در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر طولانی شدن پروسه معرفی مدیران جدید افزود: هرچند اجرای این مهم با هماهنگی مسوولان استانی انجام می شود اما وزارتخانه و سازمان مرکزی در این زمینه تصمیم گیرنده است طوریکه در برخی موارد حدود چهار ماه برای انتخاب و انتصاب یک مدیر زمان سپری می شود.
سالاری یادآورشد: طولانی شدن این پروسه به مصلحت دستگاه اجرایی نیست و روند خدمت رسانی به مردم را کند می کند.
وی اضافه کرد: اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها نباید زمینه افزایش غیر منطقی قیمت کالا و خدمات را فراهم کند.
استاندار بوشهر گفت: از طریق تعزیرات حکومتی و سایر مکانیزم های قانونی با کسانی که زمینه تورم و افزایش قیمت ها را به شکل غیر منطقی فراهم کنند برخورد خواهد شد.ک/2
628
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن