تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818165342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موسیقی عاشیقی آذربایجان، از مصادیق اتحاد اقوام و ادیان مختلف است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

موسیقی عاشیقی آذربایجان، از مصادیق اتحاد اقوام و ادیان مختلف است ارومیه - ایرنا - مسوول کانون عاشیقهای حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: موسیقی عاشیقی آذربایجان، از مصادیق اتحاد اقوام و ادیان مختلف بوده است و اقوام و پیروان ادیان مختلف در این عرصه فعالیت داشته اند.


داریوش علیزاده عصر روز چهارشنبه در جمع عاشیقهای آذربایجان غربی افزود: هنر عاشیقی آذربایجان، هنرمندانی از ادیان و مذاهب مختلف از جمله شیعه و سنی و مسیحی و یهودی را در خود پرورش داده است که همگی با یک زبان مشترک در کنار توده مردم به عنوان یک هنرمند وارسته کوشیده اند تا جامعه را به جهت درست و حقیقی راهنمایی کنند که این نشان از اصالت و پاکی این مکتب هنری دارد.
وی اضافه کرد: عاشیقها بومی ترین هنرمندان موسیقی آذربایجان هستند که طی قرن ها به حیات هنری خود ادامه داده و ارزشهای والای انسانی و سنتها و آداب جامعه خود را سینه به سینه به نسل بعد منتقل کرده اند.
وی اظهار کرد: عاشیق ها هنرمندانی توانمند هستند که در طول تاریخ به دنبال ارزش های دینی و انسانی بوده و جدا از تعصبات قومی و دینی خود همواره در جهت معرفی و رشد و تعالی ایران اسلامی و اصول انسانی به ویژه مذهب شیعه و اهل بیت (ع) تلاش کرده اند.
مسوول کانون عاشیقهای حوزه هنری آذربایجان غربی ادامه داد: عاشیق ها در طول تاریخ هیچ گاه به مسائل قومی و ناسیونالیستی آلوده نشده اند و همواره در کنار آحاد مختلف جامعه و توده مردم در برابر ظلم و ظالمان ایستادگی کرده و با زبان شیوا و تاثیرگذار هنری خود حقایق را افشا کرده و همیشه ارزش های دینی و انسانی جامعه را تبلیغ کرده اند.
آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه با داشتن سبکی خاص و منحصر به فرد در موسیقی عاشیقی و دارا بودن کانون عاشیقها به عنوان تنها کانون عاشیقی کشور در حوزه هنری استان سهمی بسزا در رشد و شکوفایی این نوع از موسیقی داشته است.
8137/581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن