تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820437578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی افکار و آثار «لئو تولستوی» نویسنده شهیر روس و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

باحضور استادان و صاحب نظران درموسسه شهر کتاب تهران/ بررسی افکار و آثار «لئو تولستوی» نویسنده شهیر روس و جهان تهران- ایرنا- دکتر «غلامرضا خاکی» استاد دانشگاه در همایش افکار و آثار تولستوی در موسسه شهر کتاب گفت: «تولستوی» نویسنده بزرگ تاریخ روسیه نگاه عرفانی به زندگی داشت.


بگزارش عصر چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، «خاکی» در ادامه سخنان خود با اشاره به نحوه زندگی «تولستوی» افزود: یکی از دلایل این مهم را می توان در کتاب اعترافات وی دید که زندگی را پوچ و بی ارزش می دانست.
وی اظهار داشت:درکتاب اعترافات «تولستوی» می توان دید: که اگر انسان ها هوشیار باشند به بی ارزشی زندگی پی می برند.
دگتر خاکی با اشاره به یکی از آثار بزرگ این نویسنده روسی با عنوان «هنرچی»، افزود:این گونه نگاه به زندگانی را تنها در کسانی می توان دید که حالتی خاص و عرفانی دارند
وی تاکید کرد:انسان ها انواع و اقسام گوناگون دارند و برای شناخت آنها باید بر روی فصل های نهایی در سال های آخر زندگانی آنها تمرکز کرد.
معاون فرهنگی و امور بین الملل موسسه شهر کتاب نیز در این همایش گفت:«تولستوی» توجه خاصی به تربیت انسان ها و آموزش و پرورش داشت.
«علی اصغر محمد خانی» افزود: این نویسنده بزرگ بیشتر دوران عمر خود را صرف زندگی معمولی و پرداختن به درون و بیرون انسان ها کرد.
وی گفت:از دیدگاه «تولستوی» هر انسانی دارای شخصیت و خصوصیات خاصی است و در ریشه همه خوب هستند اما مانند رودخانه ها گاهی باریک و گاهی پهن می شوند.
دکتر «معصومه معتمدنیا» استاد زبان روس نیز گفت: توجه بسیار به «تولستوی» در سراسر جهان تا به امروز ادامه دارد، استفاده از نامه ها، یادداشت های روزانه و آثار وی در ترکیب روند ادبی جهان بیانگر این است که تحقیق مستمر بر روی اندیشه و افکار این هنرمند، کلام انسانی که از اهمیت جهانی برخوردار است همچنان در جریان است.
به گفته وی در اواخر قرن نوزدهم بود که نام او نه تنها در روسیه و غرب بلکه در شرق نیز به عنوان نویسنده محبوب مطرح شد.
وی اظهار داشت:علاقه به مطالعه فلسفه شرق در «تولستوی» خیلی زود بیدار شد که در سال های 1845 تا 1846 این نویسنده در زمینه مطالعه و بررسی فلسفه،مساله مفهوم زندگی و راه های معنوی تکامل نفس متحمل رنج های فراوانی شد.
وی اظهار داشت:اولین آشنایی «تولستوی» با شرق در شهر «قازان» صورت گرفت شهری که یکی از متفکران روس در قرن نوزدهم آن را کاروانسرایی در راه رواج ایده های اروپایی به آسیا و خصوصیات آسیایی به اروپا نامید.
«معتمدنیا» گفت: به اعتقاد «تولستوی» در اسلام آن حقایق اخلاقی بازتاب یافته اند که برای تمام مذاهب و تمام بشریت مشترک است.
وی گفت: «تولستوی» اعتقاد کامل داشت که پایه و اساس تمام مذاهب را اصول یکسان اخلاقی تشکیل می دهد و آنها در ایده مهربانی و نیکوکاری واحد هستند.
این استاد دانشگاه افزود: به اعتقاد «تولستوی» ماهیت اخلاق در هر مذهبی تنها مهرورزیدن به نزدیکان است و به همین دلیل تلاش می کند بدون در نظر گرفتن اختلاف، محتوایی ادیان این ماهیت را در آموزه های برهما، بودا، مسیح و نیز پیامبر گرامی اسلام بیابد.
به گفته وی رمان «جنگ و صلح» «تولستوی» در شمار اولین کتاب هایی است که پس از جنگ جهانی دوم در جولای 1946 یعنی زمانی که چاپ و نشر کتاب در ژاپن بسیار کم شده بود، به چاپ رسید.
وی در خاتمه گفت:علاوه بر این در دسامبر 1946، 23 جلد از مجموعه آثار «تولستوی» به ترجمه «ین کاوا آیا سا اوا» منتشر شد.
همایش افکار و آثار «تولستوی» از نهم اردیبهشت آغاز و تا یازدهم با حضور اساتید دانشگاه و برخی هنرمندان در موسسه شهر کتاب ادامه دارد.
فرآهنگ(3)**1933**م.ب**1856
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن