تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804654692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلسه مشترک فعالان اقتصادی خراسان رضوی با هیات تجاری اتاق بازرگانی ایالت کارناتاکای هندوستان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جلسه مشترک فعالان اقتصادی خراسان رضوی با هیات تجاری اتاق بازرگانی ایالت کارناتاکای هندوستان برگزار شد مشهد - ایرنا - جلسه مشترک فعالان اقتصادی خراسان رضوی با هیات تجاری اتاق بازرگانی ایندو - ایران وابسته به فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن ایالت کارناتاکای هندوستان روز چهارشنبه در اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، این ملاقات با هدف توسعه اقتصادی بین دو کشور ایران و هند و با حضور حدود 20 نفر از اعضای هیات تجاری اتاق بازرگانی ایالت کارناتاکای هندوستان انجام شد.
نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مشهد در این جلسه با اشاره به موقعیت کشور هند و همچنین ظرفیت های استان خراسان رضوی گفت: امید است این سفر آغازی بر ایجاد دوستی بیشتر بین دو کشور هند و ایران و توسعه اقتصادی دو کشور باشد.
محمد رضا توکلی افزود:کشور هندوستان دومین کشور پرچمعیت دنیا می باشد و از نظر تاریخی و تمدن جزء برترین و اولین ها در دنیا شناخته می شود.
وی خاطر نشان کرد: کشور هند هم اکنون چهارمین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می رود و در سال 2014 میلادی رشد اقتصادی هشت درصدی را تجربه کرده است.
وی با بیان اینکه رنسانس اقتصادی و پیشرفت های علمی این کشور زبانزد همگان استَ، افزود: تحلیل گران اقتصادی پیش بینی می کنند که هند تا سال 2020 سومین کشور صنعتی جهان خواهد بود.
او ادامه داد: اکنون هند دومین کشور دنیا از نظر ارزش تولیدات کشاورزی است و این کشور دومین تولید کننده چای و برنج جهان می باشد و در بعضی محصولات کشاورزی مانند ذرت، نیشکر و کنف رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است.
وی رابطه تمدن ایران و هند را عمیق و وسیع دانست و افزود: روابط سیاسی و اقتصادی ایران و هندوستان به بیش از دو هزار و 500 سال پیش بر می گردد و در طی این سالها پویایی خود را حفظ کرده است.
وی حجم مبادلات تجاری دو کشور هند و ایران در سال 2013 را 02/7 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال 2011 حدود 9/3 میلیارد دلار بوده است.
توکلی در ادامه با اشاره به ظرفیت های استان خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از مهم ترین استان های جمهوری اسلامی ایران است و در چهار بخش صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری از نوان و استعداد قابل توجهی برخوردار است.
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن مشهد افزود: هم اکنون بیش از شش هزار واحد صنعتی در حوزه های غذایی، نساجی و شیمیایی در خراسان رضوی وجود دارد.
وی گفت: وجود ذخایر عظیم سنگ آهن و طرحهای در دست احداث تولید فولاد در آینده، استان خراسان رضوی را به یکی از قطب های تولید فولاد کشور تبدیل خواهد کرد.
او خاطر نشان کرد: این استان دارای معدن فیروزه می باشد که از نظر کیفیت و رنگ در جهان منحصر به فرد است.
وی با بیان اینکه هم اکنون زعفران خراسان رضوی به 35 کشور جهان صادر می شود، ادامه داد: این استان بزرگترین تولید کننده زعفران جهان می باشد.
وی افزود: خراسان رضوی همچنین دومین تولید کننده پسته کشور و مهم ترین تولید کننده زیره، انار و چغندر قند به شمار می رود.
وی در ادامه تاکید کرد: موقعیت استراتژیک خراسان رضوی پس از تشکیل جمهوری های مستقل و مشترک المنافع، گسترش سازمان منطقه ای اکو، حضور موثر ایران در میان کشورهای دی هشت و همچنین دسترسی و اتصال به خطوط ریلی، به مثابه دروازه آسیای میانه است.
وی وجود فرودگاه بین المللی با حدود روزانه 200 پرواز داخلی و خارجی، حضور سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر مذهبی، فراهم بودن امکانات زیربنایی و مسیر ریلی و جاده ای با کشورهای همسایه و وجود پالایشگاه گاز خانگیران در سرخس را از دیگر جذابیت های اقتصادی کلانشهر مشهد و استان خراسان رضوی برشمرد.
توکلی گفت: این استان به دلیل واقع شدن در کریدور شمال - جنوب و شرق - غرب و بهره مندی از موهبت دسترسی به دو دریای خزر و خلیج فارس، نقش فعال در زنجیره تامین کالای اساسی آسیای میانه ایفا می کند.
وی آمادگی فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی برای همکاری و سرمایه گذاری مشترک با فعالان اقتصادی ایالت کارناکاتای هند را اعلام کرد و افزود: در این راستا هیچگونه محدودیتی برای سرمایه گذاری وجود ندارد.
وی همچنین از اعلام آمادگی اتاق بازرگانی مشهد برای معرفی 30 شرکت تجاری و تولید کننده ایالت کارناکاتای هند در نشریه و سایت این اتاق، در اختیار قرار دادن غرفه رایگان برای فعالان اقتصادی این ایالت برای حضور در نمایشگاههای تخصصی و همکاری دو جانبه در بخش تولید محصولات کشاورزی خبر داد.
توکلی در ادامه خاطر نشان کرد: برای تجارت گسترده با هند اعلام آمادگی می کنیم، چرا که استفاده از منابع صرفا در حوزه نفت و گاز را کافی نمی دانیم.
نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مشهد همچنین از آمادگی این اتاق برای تشکیل میز ایالت کارناکاتا در اتاق مشهد خبر داد و گفت: متقابلا از اتاق کارناکاتای هند انتظار داریم در زمینه تشکیل میز استان خراسان رضوی و معرفی مسوول این میز در آن ایالت اقدام نماید.
ریس اتاق بازرگانی ایالت کارناکاتای هند نیز طی سخنانی هدف از این سفر را شناسایی جنبه های تجارت و فراهم کردن امکانات مبادلات تجاری بین دو کشور عنوان کرد.
ˈافخم رضاˈ اظهار داشت: در این سفر به دنبال شناسایی تجار و اقلام مورد مبادله اعم از کالاهای مورد نیاز ایران و یا اقلامی که هند می تواند از ایران خریداری کند، هستیم./2
7487 /664
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن