تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813266132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در پی تنش در روابط 2 کشور سومالی سفیر خود را از کنیا فراخواند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در پی تنش در روابط 2 کشور
سومالی سفیر خود را از کنیا فراخواند
در پی بازداشت یک دیپلمات سفارت سومالی توسط مقامات کنیا در چارچوب عملیات نیروهای پلیس علیه هزاران سومالیایی تبار، دولت موگادیشو سفیر خود را از کنیا برای رایزنی فراخواند.

خبرگزاری فارس: سومالی سفیر خود را از کنیا فراخواند


به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، دولت موگادیشو  «محمد علی نور»، سفیر خود در نایروبی را روز شنبه گذشته فراخوانده بود و وی یکشنبه شب به کشورش بازگشت. مقامات دولت سومالی از سفیر خود در نایروبی خواسته اند تا درباره بازداشت یک دیپلمات سومالیایی توسط پلیس کنیا در نایروبی و بدرفتاری با وی توضیح بدهد، این دیپلمات سومالیایی روز جمعه توسط نیروهای پلیس کنیا بازداشت و چندین ساعت مورد بازجویی قرار گرفت. سفیر سومالی در نایروبی تاکید کرد: بازداشت دیپلمات سومالیایی در نایروبی نقض آشکار حقوق دیپلماتیک سومالی محسوب می شود و می تواند به روابط دو کشور لطمه وارد کند. هنوز هیچ توضیحی درباره علت بازداشت و شرایط بازجویی این دیپلمات سومالیایی در نایروبی منتشر نشده است. در پی سه انفجار در نایروبی، پایتخت کنیا، که به اعضای گروه الشباب سومالی نسبت داده شد، مقامات پلیس کنیا چهارم آوریل عملیات گسترده ای را برای پیگرد و بازداشت عاملان احتمالی این حملات آغاز کردند. پلیس کنیا بیش از سه هزار نفر را که بیشتر آنها سومالیایی تبار بودند در چارچوب این عملیات بازداشت کرده است تا مورد بازجویی قرار بدهد و بسیاری از این افراد پس از بازجویی آزاد شدند اما برخی از آنها چندین روز در بازداشت ماندند. از اکتبر سال 2011 تا کنون چندین انفجار و حمله خونبار در کنیا روی داده است، این حملات و انفجارها درست از زمانی آغاز شد که نیروهای ارتش کنیا برای مبارزه با گروه شورشی الشباب سومالی به جنوب این کشور جنگ زده اعزام شدند. گروه الشباب تهدید کرده است در واکنش به حضور نظامیان کنیایی در خاک سومالی، حملات و انفجارهای بیشتری در خاک کنیا انجام خواهد داد. انتهای پیام/.

93/02/09 - 01:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن