تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818196759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گرم مزاج‌اید یا سرد مزاج؟/ این مطلب را بخوانید


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
گرم مزاج‌اید یا سرد مزاج؟/ این مطلب را بخوانید

گرم مزاج‌اید یا سرد مزاج؟/ این مطلب را بخوانید
معاون طب سنتی وزیر بهداشت با تشریح شخصیت افراد بر اساس مزاج آنها گفت: افراد انعطاف پذیر و چاق مزاج تر دارند و افرادی که ثبات عقیده دارند و کم خواب هستند، مزاج خشک.
به گزارش نامه نیوز، محمود خدادوست در مورد مزاج‌های مختلف افراد و ارتباط آن با حالات روانی، گفت: مزاج‌ها یا سرد و گرم یا تر و خشک هستند.

وی افزود: آنهایی که معمولاً سریعاً عصبانی می‌شوند، بی‌قرار و پرخاشگر هستند، دارای مزاج گرم بوده و افرادی که معمولاً کینه‌ای و زودرنج هستند، مزاج سردی دارند.

خدادوست گفت‌: بر اساس این تقسیم‌بندی، افرادی که ثبات عقیده دارند، مزاج خشکی داشته و آنهایی که انعطاف‌پذیر هستند از مزاج تر برخوردارند.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت ادامه داد: همچنین افرادی با مزاج‌های سرد و تر معمولاً پرخواب،‌ترسو و کم‌ حافظه هستند.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که فکر و خیال بسیاری داشته و تنهایی را ترجیح می‌دهند، مزاج‌های سرد و خشک دارند و معمولاً افراد شاعر پیشه و هنرمند از این طیف هستند.

وی همچنین در رابطه با میزان خواب و مزاج افراد، گفت: افرادی که مزاج تر دارند، افراد پرخوابی هستند. کم‌خواب‌ها مزاج خشک دارند، از سوی دیگر افراد چاق به دلیل اینکه جزء گروه تر محسوب می‌شوند، معمولاً خوش‌خواب‌تر هستند.

خدادوست گفت: هر کجا که صحبت از سرعت، قوت و حرکت می‌شود ناشی از مزاج گرم افراد است.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت ادامه داد: به همین دلیل کودکانی که بیش فعال هستند، معمولاً لاغر و کم‌خوابند به همین دلیل اگر سبک زندگی این کودگان تغییر و اصلاح شود، به عنوان مثال تنقلاتی مانند چیپس و پفک را که خشکی ایجاد می‌کند و همچنین مصرف سوسیس و کالباس را کم کنند، در رفتار آنها تأثیر خواهد گذاشت.

خدادوست 6 اصل مهم در سبک زندگی را از دیدگاه طب سنتی به خوردن و آشامیدن، امراض نفسانی، خواب و بیداری، آب و هوا، حرکت و سکون و استفراغ و احتقان تقسیم کرد و گفت: بر اساس این 6 اصل می‌توانیم سبک زندگی افراد را تعریف کرده و آن را اصلاح کنیم.




1393/2/10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن