تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815021632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مانور مناقشه برانگیز کره شمالی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
مانور مناقشه برانگیز کره شمالی

مانور مناقشه برانگیز کره شمالی
زمانی که سال 2011 کیم جونگ اون جوان رهبر کره شمالی شد، بسیاری به این موضوع امید بسته بودند که شاید او راه پدرش را در پیش نگیرد و فضایی را برای ارتباط کره شمالی با جهان ایجاد کند، اما حالاکه نزدیک به سه سال از حکمرانی او بر کره شمالی می گذرد نه تنها فضا در این کشور بازتر نشده است بلکه تنش ها نیز افزایش یافته است.

به گزارش نامه نیوز به نقل از اعتماد: به نظر می رسد کیم جونگ اون که هنوز سومین سال حضورش را در قدرت جشن نگرفته است می خواهد دومین آزمایش اتمی دوران خود و چهارمین آزمایش اتمی در کره شمالی را انجام دهد. اما فارغ از این موضوع اختلافات کره شمالی با کره جنوبی روز به روز در حال عمیق تر شدن است. کره شمالی روزگذشته برای دومین بار طی یک ماه اخیر دست به یک رزمایش نظامی زده است.

 کره شمالی مقامات کره جنوبی را در مورد انجام یک مانور نظامی در نزدیکی دو جزیره «یئون پیونگ» و «بائنگن یونگ» در غرب کره جنوبی مطلع کرده بود. این دو جزیره همواره مورد اختلاف مرزی کره جنوبی با کره شمالی بوده است. کره شمالی همچنین اعلام کرده بود که در این مانور از مهمات واقعی استفاده می کند. مانور پیشین که 31 مارس صورت گرفت به تنش در مرز دو کره و ساعت ها تیراندازی متقابل نیروهای دو کشور انجامید. به نظر می رسد مانور نظامی جدید کره شمالی واکنش رهبران این کشور کمونیستی به دیدار رییس جمهور امریکا، باراک اوباما، از کره جنوبی و تلاش برای نمایش توان نظامی این کشور باشد.

واکنش کره جنوبی

اما این اقدام کره شمالی نیز بدون واکنش نبوده است. وزارت دفاع کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بود که این مانور در منطقه مرزی مورد مناقشه دو کره انجام می شود. منطقه مرزی مورد مناقشه دو کره ، مرز دریایی ای است که سازمان ملل متحد پس از جنگ دو کره تعیین کرد.


 کره شمالی اما این مرزبندی را به رسمیت نمی شناسد. سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی همچنین تاکید کرد که ارتش این کشور در آماد ه باش کامل به سر می برد. این کشور از کشتی های ماهیگیری خود خواسته است که از این منطقه خارج شوند. کره جنوبی همچنین تاکید کرده است که اگر گلوله یی واقعی به مرزهای کره جنوبی شلیک شود، کره جنوبی به شدیدترین نحو برخورد خواهد کرد و جواب کره شمالی را خواهد داد.

سخنان تحریک آمیز

زمانی که باراک اوباما رییس جمهور ایالات متحده هفته گذشته عازم کره جنوبی شد، گمانه زنی هایی در خصوص آزمایش اتمی کره شمالی به وجود آمد هر چند عملااین اتفاق رخ نداد. اما باراک اوباما در صحبت های خود در کره جنوبی در واکنش به این گمانه زنی ها گفت: ما در دفاع از متحدان مان در استفاده از قدرت نظامی خود درنگ نخواهیم کرد. اوباما همچنین در پایان بازدید دو روزه خود از سئول، پایتخت کره جنوبی با اشاره به برنامه اتمی کره شمالی به پیونگ یانگ هشدار داد. او عنوان کرد، با ادامه این راه کره شمالی «مسیر نزاع و تحریک» را پیش گرفته که این کشور را تنها به انزوا خواهد کشاند.

تهدید های ادامه دار کره شمالی

اما به نظر می رسد پیونگ یانگ قصد ندارد از تهدیدات و تحریکات نظامی خود دست بردارد. پیونگ یانگ در پایان ماه مارس دو موشک میا ن برد را در آب های شرقی شبه جزیره کره به آزمایش گذاشت. 


اندکی پس از آن اعلام شد که از هواپیماهای بدون سرنشین برای جاسوسی در کره جنوبی و حتی بر فراز کاخ ریاست جمهوری در سئول استفاده شده است. از سوی دیگر احتمال آزمایش اتمی دیگر در کره شمالی به گوش می رسد و همچنین کیم جونگ اون به ارتش کره شمالی برای درگیری احتمالی با امریکا آماده باش داده است. با این وجود به نظر می رسد روند تهدید آمیز کره شمالی در شرق آسیا ادامه دارد و به گفته باراک اوباما چین نقشی حساس و حیاتی را در خصوص بر طرف کردن تهدیدات احتمالی کره شمالی در منطقه دارد.




1393/2/10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن