تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820898800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مردم رودسر و املش خواستار افزایش اعتبار ساخت سد پلرود شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده مردم رودسر و املش خواستار افزایش اعتبار ساخت سد پلرود شد رشت - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه پروژه سد پلرود رودسر باید ظرف دو سال آینده به بهره برداری برسد، خواستار افزایش اعتبار این پروژه شد.


ˈمحمد مهدی رهبری املشیˈ روز چهارشنبه در جریان بازدید از سد پلرود در گفتگو با خبرنگار ایرنا در رودسر با نامطلوب خواندن روند اعتباری و فیزیکی پروژه سد پلرود گفت: اعتبار این پروژه متناسب با آنچه برنامه ریزی شده و توقع می رفت پیش نمی رود و روند فیزیکی پروژه نیز تنها 30درصد پیشرفت دارد.
وی با بیان اینکه اعتبار بودجه ای سد پلرود از منابع مختلف تامین می شود، افزود: برای این پروژه در سالجاری 15میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که ناکافی است.
وی با اشاره به اینکه قرار بود این سد در سال 89 ظرف مدت 66ماه به بهره برداری برسد، اظهار کرد: هم اکنون نزدیک 50ماه از زمان ساخت آن سپری شده و هنوز 30درصد پیشرفت کاری دارد.
به گفته وی، در سال های گذشته مسوولان نوید دادند از محل اوراق مشارکت 50میلیارد تومان برای این پروژه منظور کنند اما این مهم محقق نشد.
وی ابراز امیدواری کرد در سالجاری بودجه ردیفی بصورت کامل برای این پروژه تخصیص یابد.
رهبری املشی با بیان اینکه سال گذشته گرچه سد پلرود از نظر ردیف بودجه 80درصد تخصیص داشت اما کافی نبود و 50میلیارد تومان هم محقق نشد، اظهار کرد: در سالجاری از محل اوراق مشارکت و سایر منابع به دولت اجازه داده شده از محل اوراق خزانه اسلامی و فروش اموال خود آن را به سر انجام برساند.
وی با مهم خواندن اهمیت سد پلرود و اینکه این سد توجیه فنی اقتصادی برای منطقه دارد، افزود: اگر این سد با همین روند اعتباری ادامه یابد سالیان سال به طول خواهد کشید تا به بهره برداری برسد؛ و هم اکنون 80میلیارد تومان برای این پروژه نیاز است.
به گزارش ایرنا، با تحقق این پروژه آب شرب شهرهای لنگرود، رودسر، کلاچای، املش و کومله در شرق گیلان به میزان 40 میلیون متر مکعب در سال تامین خواهد شد.
همچنین علاوه بر تامین آب شرب، این سد قادر خواهد بود ضمن تولید برق به ظرفیت 16مگاوات، 30هزار هکتار از مزارع شالیزاری و باغ های چای را سیراب کند.
نماینده مردم شهرستانهای رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در ادامه در باره پروژه ملی میدان نفت و گاز سردار جنگل رودسر گفت: در نشستی که مجمع نمایندگان گیلان به همراه استاندار با وزیر نفت داشتیم ایشان با جدیت بیشتری از این پروژه استقبال و آن را در برنامه لحاظ کرده است .
رهبری املشی اضافه کرد: برای اجرای این پروژه 300هکتار زمین نیاز و حدود و ثغور زمین نیز باید مشخص شود.
وی ادامه داد: مبالغ اعتباری این زمین و مقدمات اولیه پروژه در ملاقات اخیر با وزیر نفت تامین شده است.
به گفته وی، در گام نخست 40تا 50میلیارد تومان برای خرید اراضی و محصور کردن آن نیاز است.
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی سایت نفت و گاز سردار جنگل رودسر شروع نشده اما وزیر نفت قول عملیات اجرایی آن را صادر کرده است.
به گزارش ایرنا، برای احداث این سایت پشتیبانی نفت و گاز زمینی به مساحت 300 هکتار در منطقه ساحلی رودسر در منتهی الیه شرق گیلان درنظر گرفته شده و با راه اندازی آن، برای 50 تا یکصد هزار نفر در استان های شمالی، به ویژه گیلان شغل ایجاد می شود.
نزدیک ترین ساحل به این میدان تازه کشف شده، رودسر در استان گیلان با فاصله 188 کیلومتر و دورترین آن، نکا در استان مازندران با فاصله 250 کیلومتر است.
حجم گاز این مخزن بیش از 50 تریلیون فوت مکعب، یعنی بیش از 10 برابر میدان شاه دنیز در جمهوری آذربایجان می باشد. این درحالی است که پیش از این، سهم ایران در دریای خزر 11 تریلیون فوت مکعب گاز اعلام شده بود.
گاز تولیدی این مخزن علاوه بر مصرف داخلی، زمینه صادرات گاز از این منطقه جدید و دیگر میدان های درحال برداشت را به ترکیه و اروپا فراهم می کند.
بر اساس پیش بینی های انجام شده، این میدان تازه کشف شده حدود هشت میلیارد بشکه ذخائر نفتی دارد.
هزینه احداث این پروژه 10 هزار میلیارد ریال برآورد شده که شامل ایجاد تأسیسات زیربنایی، کشتی سازی و سازه های سکوهای نفتی و گازی است.
ایجاد برق 10 مگاوات و فرودگاه بالگرد با باندی به طول 700 متر از پیش نیازهای انجام این پروژه عظیم ملی است.
شهرستان رودسر با بیش از 146هزار نفر جمعیت در شرق مرکز گیلان واقع است.ک/3
7290/ 603
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن