تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804872088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی ابعاد مختلف حادثه آزادگان در کمیسیون های شورای شهر تهران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بررسی ابعاد مختلف حادثه آزادگان در کمیسیون های شورای شهر تهران تهران بزرگ – ایرنا – رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: کمیسیون های سلامت و عمران و حمل و نقل گزارش هایی را از واژگونی اتوبوس در بزرگراه آزادگان تهیه کرده و نقاط ضعف آن را بررسی کنند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد مسجد جامعی روز سه شنبه در شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: گزارش حادثه یاد شده در دو بخش عامل انسانی و نقص فنی قابل بررسی است که مسوول عامل انسانی بر عهده شهرداری است.
وی ضمن عیادت از مجروحان این حادثه ، اظهارداشت: مصدومان و شاهدان این حادثه دلخراش از لحاظ روحی افسرده و شوک زده هستند و نیاز به حمایت روحی، نگهداری و پیگیری دارند که امیدوارم مسئولان مربوطه به این مسئله رسیدگی کنند.
مسجد جامعی ادامه داد: مجروحان در چهار بیمارستان بستری بودند که برای سهولت خدمات رسانی، تدبیری اندیشیده شد که همه در یک بیمارستان باشند.
وی با اشاره به سخنان حادثه دیدگان یادآور شد: اینکه راننده با سرعت نامناسب حرکت می کرده برکسی پوشیده نیست و تقصیر عامل انسانی به مدیریت برمی گردد.
براساس این گزارش اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه نکاتی را در خصوص حادثه تذکر دادند.
«معصومه آباد» با اشاره به اینکه شورای شهر باید در خصوص اتفاق روز گذشته و همچنین اتوبوس اسکانیا گزارش دقیقی تهیه و به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کند چون حادثه های شرکت اسکانیا تکراری شده و چند ماه پیش نیز اتفاق مشابهی برای تعدادی از دانش آموزان در جاده قم افتاد.
«محسن سرخو» عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز افزود: 2 هزار اتوبوس فرسوده در سیستم حمل و نقل عمومی تهران وجود دارد.
وی با بیان اینکه حادثه واژگونی اتوبوس شرکت واحد در بزرگراه آزادگان موضوع قابل توجهی است خاطرنشان کرد: شورا برای برنامه پنج ساله شهرداری در سال 93 اعتبارات خوبی برای نوسازی ناوگان عمومی تصویب کرد اما این به تنهایی کافی نیست و باید نظارت در این بخش افزایش یابد.
سرخو با بیان اینکه تقصیر اصلی در این حادثه متوجه شهرداری است، گفت: من مخالف تعلیق شرکت خصوصی مالک اتوبوس هستم، شهرداری نتوانسته تعدادی شیشه داخل اتوبوس را تبدیل به شیشه سکوریت کند.
وی پیشنهاد داد یک کمیته مشترک از کمیسیون های حمل و نقل و سلامت برای نظارت بر ایمن سازی شیشه های این اتوبوس ها و رسیدگی به حادثه تشکیل شود.
براساس این گزارش ˈمجتبی شاکریˈ عضو دیگر شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی از اعضای شورای شهر پروژه استعفا دادن را ایجاد کرده اند که این موج پس از شهرداری به ریاست جمهوری می رسد.
وی با بیان اینکه حادثه واژگونی اتوبوس شرکت واحد بازهم باب درخواست استعفای مسئولان شهرداری را باز کرد، گفت: پروژه استعفا دادن را رها کنید در حرف هایمان دقت کنیم و حرف های معقول و درست بزنیم.
ˈاحمد دنیامالیˈ رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه باید امروز را عزای عمومی شورا و شهرداری اعلام می کردیم افزود: در این حادثه هشت نفر از شهروندان که شش نفر خانم و یک نفر دختر 13ساله بود جانشان را از دست دادند.
وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی برای ایمنی و سفرهای مطلوب برگزار شده اظهار داشت: در حمل و نقل ها ریلی، هوایی و جاده ای عوامل انسانی بیش از 90درصد را به خود اختصاص می دهند.
دنیامالی با اشاره به سوابق راننده اتوبوس گفت: این شخص سابقه 10 ساله داشته که هشت سال راننده بین شهری و دو سال راننده شهری بوده است.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، با بیان اینکه راننده تخلفی نکرده افزود: موضوعاتی که در اینجا مطرح است بی مبالاتی شرکت سازنده اتوبوس، شرکت عقاب افشان بوده به طوری که این شرکت در سال های اخیر با تولیدات خود اتفاقات زیادی را برای تهران و سایر شهرها رقم زده است و تعدادی از هموطنان جان خود را از دست داده اند.
وی گفت: در ساخت و استاندارد های ایمنی اتوبوس های اسکانیا مشکلاتی وجود دارد که این تصادفات ایجاد می شود.
دنیامالی همچنین پیشنهاد داد: شورای شهر مصوبه ای را برای تسلی بازماندگان و کمک به آسیب دیدگان در دستور کار خود قرار دهد.
«الهه راستگو» عضو دیگر شورای شهر نیز خاطر نشان کرد: باید در حرکت اتوبوس های شهری در بزرگراه ها نظارت بیشتری توسط شهرداری و معاونت حمل و نقل ترافیک انجام شود.
وی گفت: شهرداری تهران می تواند با ارائه آموزش های لازم خطاهای انسانی را کاهش دهد.
«مرتضی طلایی» عضو دیگر شورای شهر نیز خواستار برخورد با خاطیان شد و گفت: شهرداری تهران قطعا بدون هیچ اغماضی در خصوص وظایف خود و در برخورد قاطع با متخلفان در بخش مربوطه از جمله شرکت اسکانیا برخورد کند.
«اسماعیل دوستی» نیز با اشاره به اینکه چرا شهرداری با وجود گزارشات خودش اتوبوس های غیراستاندارد را از وزارت کشور خریده است و تذکر نداده گفت: چرا در خریدهای خارجی و داخلی دقت نمی کنیم و بیت المال را هدر می دهیم.
وی یاداور شد: دولت موظف است سفری مطمئن با وسایل نقلیه مطمئن برای آحاد جامعه فراهم کند.
رحمت الله حافظی رییس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر نیز در این خصوص گفت: باید گزارشی به قوه قضائیه ارسال شود که کسانی که در خرید این اتوبوس ها و تولید و استفاده از آنها دست داشته اند، مورد پیگیری قرار گیرند.
پرویز سروری عضو کمیسیون نظارت شورای شهر نیز خاطر نشان کرد: در سال های گذشته اختلاف جدی بین شهرداری و وزارت کشور ایجاد شد و شهرداری اتوبوس ها را تحویل نمی گرفت، اما مجلس در این رابطه ورود کرد و شهرداری تهران با فشار این اتوبوس ها را تحویل گرفت.
وی گفت: باید در همه عرصه های مشابه از جمله در تاکسی ها نیز به استاندارد سازی خودروها بپردازیم.
شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه برگزار و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این جلسه حضور داشتند.
تهرام/7244/1348
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن