تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814962644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقالات برگزیده همایش بزرگداشت میر رضی منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مقالات برگزیده همایش بزرگداشت میر رضی منتشر شد تویسرکان- ایرنا- مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان گفت: مقالات برگزیده همایش شاعر و عارف بزرگ تویسرکانی، میر رضی الدین آرتیمانی منتشر شد.


ˈمهدی حاجی زین العابدینیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:همایش بزرگداشت میر رضی به منظور معرفی مفاخر ادبی و فرهنگی تویسرکان و گسترش فرهنگ اسلامی، ایرانی و هویت ملی سال 91 در این شهرستان برگزار شد و اکنون مجموعه مقالات برگزیده این همایش در قالب کتاب به چاپ رسیده است.
وی اضافه کرد: شناساندن شخصیت های مرجع و بزرگ ادبی، هنری و اخلاقی به عموم افراد جامعه یکی از بزرگترین وظایف دستگاه های متولی امور فرهنگی است که باید با استفاده از ظرفیت همایش ها و امکانات جنبی در تحقق آن بکوشند.
حاجی زین العابدینی اظهار داشت: گردهمایی های فرهنگی با هدف معرفی شخصیت های فرهنگ ساز شهرستان تویسرکان در آینده نیز در دستور کار قرار دارد.
وی همچنین از برگزاری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان همدان در تاریخ 10 و 11 خردادماه سال جاری در تویسرکان خبر داد و بیان کرد: در این جشنواره هنرمندان مناطق مختلف استان در رشته های نگارگری، کاریکاتور، نقاشی، طراحی، عکاسی و گرافیک با یکدیگر به رقابت می پردازند.
ˈمیررضی الدین آرتیمانیˈ از شعرای معروف و صافی ضمیر اواخر قرن دهم و اوائل قرن یازدهم هجری است که در دربار صفویان منزلت یافت و پس از گذران عمر در عبادتگاه خود که اکنون مزار وی واقع شده ،در منطقه ˈهمینهˈ تویسرکان به خاک سپرده شد.
ˈساقی نامهˈ مهمترین اثر به جا مانده از این شاعر و عارف بزرگ است و آرامگاه او ملجا عاشقان ادب، هنر و عرفان است.
7531/575
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن