تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815576470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همايش تجليل از آثار منتشر شده حج و زيارت برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۲۰:۳۱ب.ظ)
معاون پژوهشي پژوهشکده حج و زيارت: همايش تجليل از آثار منتشر شده حج و زيارت برگزار مي‌شود معاون پژوهشي پژوهشکده حج و زيارت گفت: همايش تجليل از آثار منتشر شده حج و زيارت با عنوان «مسعاي قلم» پنج‌شنبه 11 ارديبهشت ساعت 9 در سازمان حج و زيارت قم با سخنراني آيت‌الله سبحاني برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام والمسلمين احمد زادهوش در نشست خبري همايش «مسعاي قلم» در پژوهشکده حج و زيارت گفت: ظرفيت حج واجب و عمره و زيارت حرم‌هاي مقدس بسيار گسترده و عميق است و از زواياي مختلف پژوهش‌هاي متعددي در مورد آن‌ها انجام شده است.
وي با بيان اين‌که ما شاهد رويکرد جديدي به پژوهش‌هاي مربوط به حج و زيارت بعد از پيروزي انقلاب بوده‌ايم،‌ ادامه داد: با ساماندهي حج و زيارت در نظام جمهوري اسلامي پژوهشکده حج و زيارت تشکيل شد و با حمايت از پژوهش‌هاي حج و زيارت و تشکيل گروه‌هاي علمي به اين موضوع بيشتر پرداخته شد.
معاون پژوهشي پژوهشکده حج و زيارت با اشاره به همايش «مسعاي قلم» عنوان کرد: نخستين بار است که شاهد هستيم که آثار کتبي و پژوهشي حج و زيارت در يک همايش مورد تجليل قرار مي‌گيرد.
وي با بيان اين‌که فراخوان اين همايش 2 سال پيش ارائه شد، تصريح کرد: پس از پيروزي انقلاب 2 هزار و 700 عنوان کتاب در مورد حج و زيارت منتشر شده است و همکاران ما در پژوهشکده حج و زيارت موفق به جمع‌آوري آن‌ها شده‌اند.
زادهوش عنوان کرد: تقريباً يک سوم اين مجموعه کتاب‌هايي است که در پژوهشکده حج و زيارت منتشر شده و تقريباً يک‌هزار و 900 عنوان در خارج از پژوهشکده فراهم شده است.
وي با اشاره به موضوعاتي که در اين همايش مورد ارزيابي قرار گرفته‌اند،‌ مطرح کرد: فقه و مناسک حج، عرفان و اخلاق، سفرنامه‌ها، تاريخ و جغرافي، سياسي، اجتماعي، ادبي، هنري، تفسيري، حديث، بهداشت، پزشکي حج و ... موضوعاتي هستند که در اين همايش مورد بررسي قرار گرفته‌اند.
معاون پژوهشي پژوهشکده حج و زيارت با بيان اين‌که بخش عمده کتاب‌هاي حج و زيارت کتاب‌هاي اعتقادي، کلامي و نقد وهابيت است، گفت: به اين دليل که اين موضوع فراتر از حج و زيارت است آن را از دستور کار خارج کرديم و در فرصت مناسب ديگري به موضوعات اعتقادي مي‌پردازيم و در اين همايش موضوعاتي که تناسب نزديک‌تري به حج و زيارت دارند را مورد ارزيابي قرار داديم.
وي با اشاره به حضور جدي و پررنگ مراجع تقليد و شخصيت‌هاي علمي کشور در اين همايش گفت: سه نفر از برگزيدگان اين همايش از مراجع تقليد هستند و همچنين برخي از شخصيت‌هاي مشهور کشوري و 2 نفر از بانوان نيز در اين همايش مورد تقدير قرار مي‌گيرند.
زادهوش ادامه داد: در پژوهشکده حج و زيارت پايان‌نامه‌هاي دکترا مرتبط با حج و زيارت مورد حمايت قرار مي‌گيرد که 2 مورد از اين پايان‌نامه‌ها جزو برگزيدگان هستند.
وي عنوان کرد: اين همايش روز پنجشنبه 11 ارديبهشت‌ماه جاري از ساعت 9 صبح در سازمان حج و زيارت قم واقع در خيابان 15 خرداد برگزار مي‌شود.
معاون پژوهشي پژوهشکده حج و زيارت تصريح کرد: در اين همايش که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسکر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت برگزار مي‌شود آيت‌الله سبحاني سخنراني خواهند کرد.
وي عنوان کرد: در اين همايش از 17 نفر برگزيده تجليل شده و 6 نفر از برگزيدگان ويژه هستند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن