تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815262617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفير سال 1388 انگليس در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سفير سال 1388 انگليس در تهران
مديركل سياسي وزارت امور خارجه انگلستان و نماينده اين كشور در گروه 1+5 يك‌شنبه شب وارد تهران شد و ديروز با مسئولان ايراني گفت‌وگو كرد.
مديركل سياسي وزارت امور خارجه انگلستان و نماينده اين كشور در گروه 1+5 يك‌شنبه شب وارد تهران شد و ديروز با مسئولان ايراني گفت‌وگو كرد. به گزارش «جوان»، ورود سايمون گس به تهران به خصوص در شرايطي كه هفته قبل منابع انگليسي تأييد كردند كه لندن براي اولين بار قرار است بعد از سال 1971 در خليج فارس حضور پيدا كند، حايز اهميت است. در حالي كه از سال 1390 بعد از حمله به سفارت انگليس روابط دو كشور به پايين‌ترين سطح خود رسيده بود، دولت يازدهم طي ماه‌هاي اخير تلاش كرده كه سطح مناسبات گسترش پيدا كند. پس از انتخاب حسن روحاني به رياست جمهوري، ديويد كامرون، نخست وزير انگليس در نامه‌اي انتخاب وي را تبريك گفت و نسبت به ارتقاي روابط دو كشور ابراز علاقه كرد.   ويليام هيگ وزير خارجه انگليس نيز اواسط جولاي 2013 با حضور در مجلس عوام گفت كه از حضور حسن روحاني به عنوان رئيس‌جمهور استفاده خواهد كرد تا «مناسبات طرفين گام به گام» بهبود پيدا كند. محمدجواد ظريف و ويليام هيگ، همتاي انگليسي او در حاشيه شصت و هشتمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك ديدار و در خصوص مناسبات تهران و لندن گفت‌وگو كردند. پس از چندين دور گفت‌وگوي معاون وزير خارجه ايران و سايمون گس، در نهايت دو طرف توافق كردند كه كاردار غيرمقيم (ترددي) معرفي كنند.   سفر گس كه نماينده انگليس در مذاكرات هسته‌اي است، از پيش اعلام نشده بود و برخي نيز آن را غير منتظره خوانده‌اند. در حالي كه برخي منابع مي‌گويند كه گس براي تبادل نظر درباره مذاكرات هسته‌اي با ايران همزمان با نگارش متن توافق جامع به تهران سفر كرده، منابع رسمي مي‌گويند كه اين سفر به مناسبات دوجانبه دو طرف مربوط مي‌شود. به نظر مي‌رسد هر دو تفسير درست باشد. مجيد تخت روانچي، معاون اروپا و امريكاي وزارت‌امورخارجه گفته كه با سايمون درباره همه موضوعات دو جانبه و مسائل بين‌المللي بحث خواهد شد. سفر گس به تهران به خصوص در شرايطي كه چشم انداز حضور نظامي انگليس در خليج فارس بعد از خروج از افغانستان تقويت شده نيز حايز اهميت است. مقام‌هاي دولت انگليس روز اول ارديبهشت در گفت و گو با روزنامه «ورلد تريبون » گزارش‌هاي غير رسمي درباره قصد كشورشان براي تاسيس پايگاه دايم در خليج فارس را تأييد كردند. آنها مي‌گويند ارتش انگليس در پايان حضور نظامي خود در افغانستان، قصد دارد ادوات جنگ خود را به يكي از شش كشور شوراي همكاري خليج فارس منتقل كند.




تاریخ انتشار: 08 ارديبهشت 1393 - 21:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن