تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805348345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئله مهم جهان امروز برقراری پل ارتباطی بین علم و تجارت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر آموزش و علوم آستراخان روسیه: مسئله مهم جهان امروز برقراری پل ارتباطی بین علم و تجارت است رشت - ایرنا - وزیر آموزش و علوم آستراخان روسیه با اشاره به اهمیت ارتباط بین علم و تجارت گفت: پل ارتباطی بین علم و تجارت مسئله مهم و بزرگ جهان امروز است.


به گزارش ایرنا، ˈویتالی گوتمانˈ عصر دوشنبه ضمن بازدید از نمایشگاه توانمندی های شرکت های پارک علم و فناوری استان گیلان و بخش های مختلف این پارک، در نشستی به منظور بحث و تبادل نظر در زمینه همکاری های فی مابین در رشت افزود: ایجاد پارک های علم و فناوری، کاری ارزشمند و مرکزی برای ارتباط بین علم و تجارت است.
وی اظهار داشت : برخی از دانشمندان و نخبگان فناوریهای زیادی تولید می کنند اما هیچگاه نمی توانند به فروش برسانند، اما پارک های علم و فناوری در تجاری سازی طرح ها بسیار کمک کننده است.
وزیر آموزش و علوم آستراخان روسیه ضمن اعلام آمادگی برای همکاری فی مابین با پارک علم و فناوری استان گیلان خاطرنشان کرد : دانشگاه ها نیز بایستی به صورت مستقل این علاقمندی را اعلام کنند.
وی با اشاره به توانمندی های شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان گیلان بیان کرد: طرح های به نتیجه رسیده و تبدیل به محصول این شرکت ها کاری ارزشمند است.
گوتمان در رابطه با پیشنهاد رییس پارک علم و فناوری استان گیلان در زمینه برپایی نمایشگاه دستاوردهای پارک علم و فناوری و دانشگاه های کشور در مهرماه امسال در آستراخان روسیه بیان کرد: در برپایی این نمایشگاه اطلاعات در هر رشته دسته بندی و ارسال شود زیرا بایستی با ارگان های مختلف مذاکره انجام گیرد.
رییس پارک علم و فناوری استان گیلان نیز در این نشست در سخنانی گفت : پارک های علم و فناوری مرکز حمایت فناوری است و به عنوان پل ارتباطی بین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و تولیدی فعالیت می کند.
ˈمجید متقی طلبˈ با بیان این که مراکز پارک علم و فناوری در چهار نقطه گیلان شامل شرق ، غرب ، جنوب و شمال دایر است، افزود : یک شبکه در گیلان فعال است که به شبکه جهانی پارک های علم و فناوری متصل شده است.
وی اظهار داشت : دبیرخانه شبکه پارک های علم و فناوری در گیلان مستقر است و بر اساس ابلاغ وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، مسوولیت فن بازار جمهوری اسلامی ایران نیز بر عهده پارک علم و فناوری این استان می باشد.
متقی طلب یادآور شد: پارک علم و فناوری استان گیلان درگاه صادرات محصولات دانش بنیان در حوزه کشورهای همسود (CIS) نیز هست.
وی حمایت از طرح های تجاری سازی شده برای ورود به بازار را مسوولیت پارک علم و فناوری عنوان و تصریح کرد : کمک به افزایش ثروت در جامعه از طریق توسعه اقتصادی ، افزایش قدرت رقابت و رشد شرکت های متکی به دانش ، کمک به جذب دانش فنی و سرمایه های داخلی و بین المللی از جمله اهداف پارک علم و فناوری است.
معاون فناوری پارک علم و فناوری گیلان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت این پارک از سال 1382 در این استان گفت : در زمان حاضر، 247 شرکت تازه تاسیس تحت حمایت پارک علم و فناوری گیلان هستند.
ˈفاطمه بلالاییˈ افزود: حدود 200 شرکت و هسته تحقیقاتی در پارک علم و فناوری مستقر هستند که در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات ، نانو ، زیست فناوری و سایر حوزه های تخصصی و فنی تحت حمایت قرار دارند.
وی با بیان این که جوانان صاحب فکر در مقاطع دانش آموزی ، دانشجویی و دانش آموختگان نیز در پارک علم و فناوری مورد حمایت قرار می گیرند ، اظهار کرد : تاکنون در این بخش ، یکصد و 20 طرح با حمایت و کمک بلاعوض پارک موفق به اجرا و ثبت اختراع شد.
وی خاطرنشان کرد: برای توسعه خدمات در مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی گیلان، دفاتر رابطی ایجاد شده تا از این طریق برای شناسایی جوانان اقدام کنیم.
در این نشست تفاهمنامه پیشنهادی پارک علم و فناوری استان گیلان به وزیر آموزش و علوم آستراخان روسیه برای مطالعه و تصمیمات بعدی ارایه شد.
توسعه و انتقال فناوری ، حوزه فن بازار ، همکاری های مشترک در رابطه با صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان ، برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی ، برگزاری نمایشگاه ها و فن بازارها بین دو طرف از موضوعات متن این تفاهمنامه پیشنهادی عنوان شد.
در سفر هیأت عالی رتبه آستراخان به گیلان، امروز (دوشنبه) تفاهم نامه همکاری علمی و تحقیقاتی نیز بین دانشگاه های گیلان و آستراخان با حضور وزیر علوم این جمهوری و مسوولان آموزش عالی گیلان در رشت به امضا رسید.ک/2
7286/695/506
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن