تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820737629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتخاذ 3 تصمیم مهم ارزی، تولیدی و یارانه‌ای در جلسه 11 عضو کابینه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اقتصادی > اقتصاد کلان
اتخاذ 3 تصمیم مهم ارزی، تولیدی و یارانه‌ای در جلسه 11 عضو کابینه
11 عضو کابینه یازدهم روز پنجشنبه در جلسه‌ای ویژه، 3 تصمیم مهم ارزی، تولیدی و یارانه‌ای اتخاذ کردند.



به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری که در جلسه «بررسی راه‌های حمایت موثرتر از تولید» سخن می‌گفت، برنامه‌های دولت در حمایت از تولید و صنایع را یادآور شد و گفت: دولت مصمم است تا با استفاده از منابع حاصل از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و درآمدهای ناشی از افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی، چرخ تولید را به عنوان محرک اصلی اقتصاد به حرکت در آورد.

در این جلسه پس از بحث و بررسی سه تصمیم مهم اتخاذ شد.

1. پس از گزارش وزیر نفت و رئیس کل بانک مرکزی از میزان فروش نفت و درآمد ارزی کشور در سال ۹۳ مقرر شد ارز مورد نیاز قطعات و مواد اولیه واحدهای صنعتی به ویژه صنعت خودرو و لوازم‌خانگی از این به بعد از محل ارز مبادله‌ای تأمین گردد. 2. با توجه به بند ق تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ مقرر شد كمیته‌ای با مسئولیت وزیر نفت و عضویت معاونت علمی و فناوری، دبیر كمیسیون شورای اقتصاد، معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور و نیز وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد كشاورزی و كشور تشكیل شود. این كمیته ظرف دو هفته امكان استفاده طرح‌های مهم و زیربنایی مانند مترو در شهرهای بزرگ، توسعه حمل و نقل ریلی، تولید خودروهای كم مصرف سبك و سنگین، نیز بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای تولید كشاورزی و دامپروری، برقی كردن چاه‌های آب كشاورزی و نیز بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی صنعتی را با تأمین بخشی از منابع مورد نیاز توسط وزارت نفت فراهم خواهد ساخت.

لازم به توضیح است در بند ق تبصره ۲ قانون بودجه سال جاری به وزارت نفت اجازه داده شده تا سقف 100 میلیارد دلار به صورت روش‌های مختلف تأمین مالی ارزی و ریالی در طرح نفت و گاز و پتروشیمی و نیز كاهش مصرف انرژی در بخش‌های مختلف صنعت حمل و نقل عمومی و ریلی درون و برون شهری، ساختمان و غیره هزینه كند.

3. در خصوص منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به صورت ذیل عمل خواهد شد:

1300 میلیارد تومان به وزارت نیرو برای حمایت از تولید برق، 700 میلیارد تومان به جایگاه داران سوخت و مابقی به صورت وجوه اداره شده و كمك‌های خدمات فنی و اعتباری و نیز از طریق سیستم بانكی برای طرح‌های تولید و سرمایه‌گذاری به بخش‌های تولیدی و خدماتی اختصاص می‌یابد. همچنین بخشی نیز به صورت كمك به كاهش نرخ تسهیلات بانكی برای سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی و خدماتی كه در زمینه بهینه‌سازی انرژی اقدام نمایند اختصاص خواهد یافت.

دستورالعمل‌های اجرایی این تصمیمات توسط معاونت نظارت راهبردی و وزارتخانه‌های ذیربط تهیه می‌شود.

در این جلسه ربیعی وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی، حجتی وزیر جهاد کشاورزی، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، رحمانی فضلی وزیر کشور، زنگنه وزیر نفت، نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، ستاری معاون علمی و فناوری و سیف رئیس‌کل بانک مرکزی و شریتعمداری معاون اجرایی رئیس جمهور شرکت داشتند.


۱۳۹۳/۲/۵ - ۱۱:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن