تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820088417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه های گیلان و آستراخان به امضاء رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه های گیلان و آستراخان به امضاء رسید رشت - ایرنا - تفاهم نامه همکاری علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه های گیلان و آستراخان با حضور وزیر علوم این جمهوری و مسوولان آموزش عالی گیلان در رشت به امضا رسید.


به گزارش ایرنا، ویتالی گوتمان وزیر آموزش و علوم آستراخان روسیه، یوری پیمنوف رییس دانشگاه دولتی و فنی آستراخان، نیکلای خورچاک معاون بین الملل این دانشگاه روز دوشنبه طی جلسه ای با احمد رضی رییس ، معاونان پژوهشی ، روابط بین الملل و معاون آموزشی دانشگاه گیلان ، متقی طلب رییس پارک علم و فناوری استان گیلان و آبتین حیدرزاده معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان این تفاهم نامه را امضا کردند.
در این جلسه زمینه های گسترش همکاری دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی دو استان گیلان و آستراخان بررسی شد.
در این نشست تفاهم نامه ، تبادل استاد و دانشجو و راه اندازی زبان روسی و فارسی در مقطع کارشناسی ارشد بین دو دانشگاه گیلان و آستراخان، برگزاری نمایشگاه خدمات و دانش بنیاد با همکاری اتحادیه دانشگاه های حاشیه دریای خزر در آستراخان و گسترش همکاری های علمی و فنی به امضا طرفین رسید.
رییس دانشگاه گیلان در این نشست اظهار داشت: دانشگاه گیلان در بخش آموزشی و پرورشی در شاخه های مختلف علمی، ثبت اختراعات ، انتشار مقالات علمی در مجامع بین المللی و ملی همکاری دارد که تاکنون با 20دانشگاه استان های مختلف تفاهم نامه امضا کرده است.
ˈاحمد رضیˈ خاطرنشان کرد: دانشگاه گیلان 9 دانشکده، سه مرکز پژوهشی ،17 هزار دانشجو و 400 رشته و گرایش تحصیلی دارد که 40درصد دانشجویان آن در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: دانشگاه گیلان دارای 500عضو هیات علمی است که 25درصد آنها دانشیار و استادیار و 490 استاد حق التدریسی می باشد.
در این نشست همچنین معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دانشکده های پزشکی ، دندانپزشکی ، پرستاری و مامایی ، داروسازی ، پیراپزشکی و دانشکده بین الملل از دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستند.
ˈآبتین حیدرزادهˈ یادآور شد: 15بیمارستان عمومی و هفت بیمارستان تخصصی در گیلان خدمات درمانی ارایه می دهند.
وی اظهار داشت: بزرگترین مرکز ترومای کشور در بیمارستان پورسینای رشت فعال است که سالی 30هزار بیمار در این بیمارستان پذیرفته و بطور سرپایی درمان می شوند.
وی مهمترین خدمات پزشکی در گیلان را درمان نازایی ، شیمی درمانی، درمان سرطان، رادیوگرافی و درمان جراحی بیماری های قلبی عنوان و اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمادگی ارایه خدمات به پژوهشگران و کشورهای منطقه را دارد.
وی خاطرنشان کرد: در عرصه پژوهشی 10مرکز تحقیقاتی فعال در استان وجود دارد که مشغول تحقیق در علوم پزشکی و ارایه خدمات به بیماران منطقه از جمله کشورها و استان های همجوار است.
در این نشست همچنین وزیر علوم آستراخان روسیه اظهار داشت: در جمهوری آستراخان 35 دانشگاه وجود دارد که بعضی از این دانشگاه ها سابقه زیادی دارند و از نظر علمی و تحقیقاتی غنی هستند.
ˈویتالی گوتمانˈ افزود: در سال جاری میلادی مجمع اتحادیه دانشگاه های حوزه دریای خزر در آستراخان برگزار می شود که در آن روسای دانشگاه های این منطقه حضور خواهند داشت.
وی اظهار داشت: در برگزاری این اجلاس هدف این است که توانمندی های اتحادیه دانشگاه های حاشیه دریای خزر به معرض نمایش گذاشته شود و دستاوردهای علمی و فنی مورد حمایت قرار گیرند.
وی خواستار گسترش فعالیت های علمی و فنی بین دانشگاه های دو طرف بویژه در زمینه های فناوری های نانو شد و گفت: درخصوص توسعه همکاری های علمی و تحقیقاتی مشکلی وجود ندارد.
یوری پیمنوف رییس دانشگاه دولتی و فنی آستراخان روسیه نیز گفت: همکاری اتحادیه دانشگاه های حاشیه دریای خزر در سال 1996 آغاز شد و تاکنون 16 اجلاسیه توسط این اتحادیه برگزار شده است.
وی اظهار داشت: مراکز علمی و تحقیقاتی خوبی در این منطقه از جمله انستیتوی دریانوردی و شیلاتی در آستراخان وجود دارد که می توانند موضوع همکاری های علمی و تحقیقی قرار گیرند.
وی یادآور شد: اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر در 25سپتامبر (سوم مهرماه امسال) در جمهوری آستراخان برگزار می شود که فرصت خوبی برای ارایه طرح ها در زمینه های علمی خواهد بود.
پیمنوف گفت: در دانشگاه دولتی آستراخان 15 هزار دانشجو، 19دانشکده و دانشگاه بصورت کلاسیک فعالیت دارند که بیش از 600استاد که 30 درصد آنها دکترا دارند..
وی خواستار ایجاد فرصت های لازم برای گذران کارآموزی برای دانشجویان دانشگاه دولتی آستراخان در گیلان شد.
هیأت بلندپایه آستراخان روز گذشته (یکشنبه) به گیلان آمدند و در دیدار با مسوولان این استان، راه های گسترش و توسعه روابط فیمابین را بررسی کردند.
در این سفر همچنین هفت گروه کاری شامل شهرداری، کشاورزی ، تجاری، بندری، دانشگاهی، گردشگری و صدا و سیما در زمینه گسترش روابط با همتایان خود دیدارهایی می کنند.ک/2
619/695
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن