تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804685618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضاي تفاهم‌نامه همکاري موسسه فرهنگي اکو و پژوهشگاه سازمان ميراث‌فرهنگي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۱:۴۱ق.ظ)
امضاي تفاهم‌نامه همکاري موسسه فرهنگي اکو و پژوهشگاه سازمان ميراث‌فرهنگي تفاهم‌نامه همکاري بين موسسه فرهنگي اکو و پژوهشگاه سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري عصر روز گذشته با حضور مسعود سلطاني‌فر معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري به امضا رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، مراسم امضاي تفاهم‌نامه همکاري موسسه فرهنگي اکو و پژوهشگاه سازمان ميراث‌فرهنگي و افتتاحيه نمايشگاه آثار فاخر تاريخي و ماندگار صنايع‌دستي ايران، با حضور رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، رييس موسسه فرهنگي اکو، سفراي کشورهاي عضو اکو و جمعي از هنرمندان رشته‌هاي مختلف صنايع دستي در موسسه فرهنگي اکو برگزار شد.
رييس پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي در اين مراسم با اشاره به اينکه يکي از تجلييات فرهنگي مشترک ميان کشورهاي عضو اکو ميراث فرهنگي آنها اعم از ميراث ناملموس، ملموس، منقول و غيرمنقول است، افزود: هرچند اکو سازماني است که در ماهيت همکاري‌هاي اقتصادي را مدنظر دارد اما تاسيس موسسه فرهنگي اکو نشان از اهميت و نقش اساسي فرهنگ در تمامي شئون زندگي بشري از جمله اقتصاد پويا و پايدار دارد.
گلشن تصريح کرد: امروز نقش فرهنگ روز به روز پررنگتر و پراهميت‌تر مي‌شود و نمونه‌ي آن تصميم اخير مجمع سازمان ملل متحد در خصوص اهميت و نقش فرهنگ و توسعه‌ي پايدار در برنامه‌هاي پس از سال 2015 است.
وي يادآور شد: در چند دهه‌ي اخير ايده ميراث‌فرهنگي در سطح جهاني مورد توجه همگان قرار گرفته و از موضوعات مهم جهاني است، نقش فرهنگ و به ويژه ميراث فرهنگي جايگاه ويژه اي يافته است تا جايي که قدرت کشورها ديگر فقط محدود به توان نظامي، اقتصادي و سياسي نمي شود و پيشينه‌ي فرهنگي کشورها بخشي از توان و سرمايه‌ي قابل اتکاي آنها به حساب مي‌آيد.
رييس پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي تصريح کرد: امضاي اين تفاهم‌نامه نشانه‌ي عزم جدي و راسخ طرفين براي تحقق آرمان هاي جهاني در حوزه‌ي فرهنگ و به طور خاص در حوزه‌ي ميراث فرهنگي و گردشگري در چارچوب همکاري آموزشي و پژوهشي است.
وي در پايان گفت: پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي آمادي همکاري با موسسات و دانشگاه هاي کشورهاي عضو اکو در حوزه‌ي تخضضي مرتبط است.
در ادامه اين مراسم افتخار حسين عارف، رييس موسسه فرهنگي اکو با تاکيد بر اهميت نقش فرهنگ در توسعه همکاري‌هاي کشورهاي عضو اکو، گفت: صنايع‌دستي هر کشور بازتاب باورها، اعتقادات و آداب و رسوم آن ملت است که حفظ و احياء آن باعث ترقي کشورها مي‌شود.
رييس موسسه فرهنگي اکو به وجود مشترکات فرهنگي بين کشورهاي عضو اکو اشاره کرد و افزود: موسسه فرهنگي اکو وظيفه سنگيني بر عهده دارد که فقط با همکاري کشورهاي عضو موفق به انجام درست اين وظيفه مي شود.
عارف ادامه داد: صنايع دستي امروز بيشتر جنبه زينتي دارد در حالي که جنبه هنري آن بازتاب زندگي روزمره فرهنگ و مردم کشورهايي است که آنها را به وجود آورده‌اند بنابراين وظيفه همه ما نگهداري از اين آثار است.
وي تصريح کرد: موسسه فرهنگي اکو با سابقه طولاني که در رابطه با اقدامات فرهنگي دارد آماده همکاري با نهادهاي ذيربط در تمامي کشورهاي عضو اکو است.
گفتني است؛ در ادامه اين مراسم جمعي از هنرمندان رشته‌هاي مختلف صنايع‌دستي توسط رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و رئيس موسسه فرهنگي اکو مورد تجليل قرار گرفتند.
همچنين نمايشگاه آثار فاخر تاريخي و ماندگار صنايع‌دستي ايران توسط مسعود سلطاني‌فر، معاون رييس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در موسسه فرهنگي اکو افتتاح شد.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن