تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815366639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محور ترانزيتي اهواز- انديمشك زير چرخ هاي سنگين و بار هنگفت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۰:۴۹ق.ظ)
محور ترانزيتي اهواز- انديمشك زير چرخ هاي سنگين و بار هنگفت محور ترانزيتي اهواز- انديمشك به طول 140كيلومتر به عنوان يكي از محورهاي مهم ترانزيتي در كشور و تاثيرگذار در مبادلات تجاري است اما ساخت اين محور اگر چه به نام خوزستاني ها بوده اما بيشتر به كام عراقي ها تمام شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، روزانه در اين محور 15 هزار دستگاه انواع خودرو تردد دارند كه از اين تعداد 70 درصد آن را كاميون هاي عراقي شامل مي شود.
كاميون ها و تريلي هاي عراقي در اين محور به طور مستمر تردد داشته و از آنجايي كه همواره بارهاي سنگين را با خود حمل مي كنند هر روز از عمر جاده زير چرخ هاي سنگين و بار هنگفت خود مي كاهند، اين در حالي است كه دولت مبالغ هنگفتي را سالانه براي مرمت و نگهداري اين جاده ترانزيتي هزينه مي كند.
در اين ارتباط مدير ساخت و توسعه راه هاي اداره كل راه و شهرسازي خوزستان گفت: تردد اين كاميون ها نه تنها در اين محور كه در تمام محورهاي ترانزيتي خوزستان از بندر امام تا پل زال نه تنها باعث تخريب اين جاده ها كه باعث افزايش تصادفات و كشته هاي جاده اي شده است.
بهرام سيف افزود: به دليل همين تصادفات محدوديت تردد براي اين كاميون ها بويژه در ايام نوروز امسال از 28اسفند تا نيمه نخست فروردين امسال در نظر گرفته شد.
وي ادامه داد: به دليل ترددهاي بسياري كه روي اين محور به ويژه در حد فاصل اهواز تا كانال توانا صورت مي گرفته وزارت راه و شهرسازي عمليات روكش آسفالت در اين مسير و محدوده 60 كيلومتري را با توجه به اولويت هاي موجود از سال 90 آغاز كرده و با وجود اعتبارات كم توانسته 30 كيلومتر در باند رفت را به طور كامل آسفالت كند و پنج كيلومتر روكش آسفالت ديگر هم در باند برگشت در سال جاري تاكنون انجام شده است.
مسير اهواز - انديمشك بخشي از كريدور شمال جنوب است كه از يك سو به بندر امام و از سوي ديگر تا پل زال و از آنجا تا شمال كشور امتداد دارد.
ميلاد دوستي كارشناس راهسازي و مدير امور نظارت بر راهسازي منطقه دو اداره كل راه و شهرسازي خوزستان مي گويد: اين محور جزو محورهاي مهم ترانزيتي در جنوب كشور است كه به دليل تردد بالاي كاميون ها به ويژه كاميون هاي عراقي در اين محور عمليات آسفالت آن در 60 كيلومتر كه ضرورت داشت در دست انجام قرار دارد.
بنا به اظهار وي 30 كيلومتر از اين عمليات در باند رفت و 30 كيلومتر ديگر در باند برگشت تعريف شده است.
وي افزود: در اين محور بنا به ضرورت چهار دور برگردان هم تعريف شده تا از خطرات احتمالي تصادفات جاده اي كه پيشتر به دليل همين نقيصه رخ مي داد كاسته شود.
دوستي گفت: اين محور با تامين شيب عرضي براي قوس هاي موجود در مسير و با هدف ايمن سازي آسفالت مي شود اما انتظار مي رود از بابت تردد كاميون هاي عراقي به دليل استهلاكي كه براي جاده دارد منابعي براي اصلاح و نگهداري راه هم در نظر گرفته و هزينه شود.
وي يادآوري كرد: بخش اعظم حمل كالاها از بندر امام از اين محور صورت مي گيرد كه ترددهاي مضاعف كاميون ها از عمر جاده مي كاهد.
دوستي گفت: براي بهسازي و آسفالت اين مسير در مجموع 300 ميليارد ريال اعتبار برآورد كه تاكنون 120ميليارد ريال آن هزينه شده است.
با توجه به هزينه هاي هنگفتي كه اجراي پروژه هاي راهسازي به دنبال دارد انتظار مي رفت از قبل تردد كاميون هاي عراقي در اين محور درصدي هم براي نگهداري راه هزينه مي شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن