تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815327146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه استراتژیک ثلاث باباجانی - کوزران، مهمی که فراموش شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

راه استراتژیک ثلاث باباجانی - کوزران، مهمی که فراموش شد ثلاث باباجانی - کرمانشاه - ایرنا - براساس مصوبه سفر رهبر انقلاب به کرمانشاه و برای توسعه هرچه بیشتر اقتصادی و تجاری استان بخصوص از راه مرز شیخ صله در ثلاث باباجانی، مقرر شد که جاده ای از مرکز این شهرستان تا بخش کوزران احداث شود.


در میان 360 کیلومتر مرز مشترکی که استان کرمانشاه با دو بخش کرد و عرب نشین کشور عراق دارد، مرز و بازارچه شیخ صله نزدیک ترین مسیر به شهر سلیمانیه اقلیم کردستان است که به دلیل نبود راه دسترسی مناسب، متاسفانه این بازارچه راهبردی در بن بست و بی توجهی واقع شده است.
فرماندار ثلاث باباجانی در این مورد به مصوبه سفر مقام معظم رهبری برای احداث جاده تازه آباد - هلول - باباکوسه که میانبری است تا به راحتی این شهرستان را از راه روستاهای کره حسن آباد - نهرابی (از توابع شهرستان روانسر) به بخش کوزران وصل کند، اشاره می کند که به دلیل نبود اعتبار، همچنان پیشرفتی در اجرا دیده نمی شود.
ˈرستگار یوسفیˈ به خبرنگار ایرنا، گفت: برای این پروژه در سال های 91 و 92 - 11 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد اما به دلیل عدم تامین و تخصیص این منابع اعتباری، کاری برای این پروژه نشده است.
وی البته از آسفالت مسیر تازه آباد تا روستای هلول و شن ریزی ادامه این مسیر تا روستای باباکوسه که در حوزه استحفاظی شهرستان ثلاث باباجانی است، خبر داد.
فرماندار ثلاث تاکید کرد که لازم است مسوولین استان از این پروژه بازدید میدانی به عمل آورند تا به اهمیت این محور راهبردی پی ببرند و اجرای آن را در اولویت فعالیت های عمرانی استان قرار دهند.
در همین رابطه، معاون عمرانی استانداری نیز هرگونه اظهار نظر در مورد این پروژه را منوط به اعلام بودجه استان و نیز بودجه عمرانی امسال می داند.
ˈمجتبی نیک کردارˈ اظهار کرد که فعلا هیچ تصویری از بودجه امسال نداریم و به همین دلیل تا بودجه اعلام نشود و مطالعاتمان را بر روی بودجه انجام ندهیم، نمی توانیم اظهار نظری در مورد این پروژه که امکان دارد تعهد آور باشد، کنیم.
وی گفت: در استان کرمانشاه افزون بر دو هزار و 500 پروژه نیمه تمام داریم و با مشخص شدن وضع بودجه ای استان، اقدام به مطالعه و اولویت بندی آنها متناسب با اعتباری که به استان تخصیص خواهد یافت، می کنیم.
این مسیر مهم و راهبردی، می تواند گامی اساسی برای توسعه تجاری استان باشد و اگر هدف گذاری صادرات 10 میلیارد دلاری در افق چهار سال آینده را که بارها استاندار کرمانشاه از آن سخن گفته است، در نظر بگیریم، یکی از شاخص های دستیابی به این مهم، ایجاد زیرساخت ها و تمرکز بر روی سایر بازارچه های استان مانند شیخ صله که در سال های گذشته در سایه بازارچه های پرویزخان، خسروی و شوشمی مغفول مانده است، می باشد.
571/567
یحیی معماری
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن