تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806578573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گناباد با کمبود دندانپزشک مواجه است/ اولویت فعالیت‌های پژوهشی در علوم پزشکی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان رضوی عالمی:
گناباد با کمبود دندانپزشک مواجه است/ اولویت فعالیت‌های پژوهشی در علوم پزشکی
گناباد - خبرگزاری مهر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: مشکل دندانپزشک در گناباد مشکل اصلی است و بطور کلی شش دندانپزشک تمام مناطق تحت پوشش از رحمت آباد تا جزین را باید پوشش دهند.



به گزارش خبرنگار مهر، علی عالمی یکشنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته سلامت که در اتاق اجلاس دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شد اظهار داشت: در این شهرستان کلا شش دندانپزشک داریم که یکی در بجستان و 5 تا در گناباد هستند این تعداد تمام مناطق تحت پوشش از رحمت آباد تا جزین را باید پوشش دهند. وی افزود: تعداد کل مراجعین به خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی در سال 92 تقریبا 400 هزار مراجعه و خدمات ارائه شده در این مراکز و آزمایشگاه مرکزی 645 هزار خدمت بوده که تقریب 6 خدمت به ازای هر نفرا ارائه شده است. وضعیت جمعیت گناباد طبق آخرین سرشماری 82 هزار و 948 و بجستان 30 هزار و 680 نفر و درصد شهرنشینی درگناباد 60 درصد و در بجستان 51 درصد است. وی افزود:  در گناباد تعداد موالید در مناطق تحت پوشش گناباد در سال 91 دو هزار و 247 مورد و امسال 2هزار و 323 مورد است و3 درصد افزایش تعداد مولید در گناباد داشتیم. وی ادامه داد: 46خانه بهداشت و18 مرکز بهداشتی درمانی در مناطق تحت پوشش دانشگاه وجود دارد و تعداد کل مراجعین به خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی در سال 92 تقریبا 400 هزار مراجعه و خدمات ارائه شده در این مراکز و آزمایشگاه مرکزی 645 هزار خدمت بوده که تقریب 6 خدمت به ازای هر نفرا ارائه شده است. عالمی بیان داشت: مرگ و میرزیر یک ماه در سال 92 ،7 درصد که در کشور آن 7 درصد است، و زیر یکسال هم 8 درصد که کشوری آن10 است و خوشبختانه وضعیت ما از نرم کشوری بسیار بهتر است. گناباد از سالمندترین شهرهای کشور است وی افزود: گناباد از سالمندترین شهرهای کشور با یازده ونیم درصد جمعیت سالمند است و برنامه های آینده ما به گونه ای خواهد بود که این گروه را بیشتر مورد توجه قرار دهد. وی افزود: وضعیت بیماریهای منطقه طبق برنامه مراقبت انجام می شود بعضی از بیماریهای مثل دیابت سال 91 تعداد 896 مورد و در سال 92 تعداد 955 مورد بوده که6 درصد افزایش داشته است. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: 20مورد هپاتیت در سال 91 پرونده فعال بوده و 14 تا در سال 92 که 30 درصد کاهش داشته و سالک هم که یکی ازبیماریهای مهم منطقه است 23 مورد در سال 91 و 12 مورد در سال 92 که 48 درصد کاهش داشته است. عالمی افزود: برگزاری دوره های آموزشی بهداشت و روان از جمله فعالیتهای این معاونت بوده به طوریکه آموزشهای زوجین در سال 92 نسبت به سال 91 ،678 درصد رشد داشته است. مراکز بهداشت در گناباد با کمبود نیرو مواجه است وی تصریح کرد: در بهداشت محیط با کمبود نیرو مواجه هستیم اما کیفیت و کمیت مراقبتها بیشتر و بهتر شده به طوریکه در سال 91 تمام بازدیدهایی که بهداشت محیط ارائه کرده 70 هزار و 268 مورد خدمت و در سال 92، 74 هزار و 108 مورد که 5 درصدافزایش تعداد خدمات بوده است. وی گفت: مشکل اصلی ما کمبود پزشک و دندان پزشک است که با پیگیریهای انجام شده تا حدود زیادی سال گذشته را به سلامت گذراندیم.
عالمی بیان داشت: از جمله اقدامات امسال این معاونت سرشماری ابتدای امسال است که الان درحال انجام  است بهرحال قلب تپنده برنامه های ما داشتن اطلاعات صحیح از جمعیت است که خوشبختانه این کار در حال انجام است. وی افزود: بحث تنظیم و تدوین برنامهای عملیاتی تا حدودی کمرنگ شده بود که خوشبختانه تلاش شده به این سمت برویم. وی ادامه داد: یکی از گروههای هدف و اهداف اصلی ما سالمندان خواهند بود و مشارکت جامع به دنبالش خواهیم بود. سیاست گذاری برای حل کمبود نیروی متخصص وی گفت: کمبود شدید پزشک سال گذشته داشتیم که 50 درصد تیمهای سلامت ما پزشک نداشتند الان هم هنوز این مشکل را داریم، خوشبختانه با تلاشهای انجام شده چند پزشک اضافه شدند و امید است که در شش ماهه اول سال این وضعیت بهتر شود ولی بحث تخصص گرایی پزشکان عمومی سبب می شود که باز شش ماهه دوم این مشکل بوجود آید که در این رابطه سیاستهایی گذاشته شده است. عالمی گفت: مشکل دندانپزشک در گناباد مشکل اصلی است که ما کلا شش دندانپزشک در اختیار دندانپزشک داریم که یکی در بجستان و 5 تا در گناباد هستند این تعداد تمام مناطق تحت پوشش ازرحمت آباد تا جزین را باید پوشش دهند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز در ادامه گفت: شاخص مرگ مادری از شاخصهایی است که وزارتخانه به شدت پیگیری و بررسی می کند و مرگ مادری مه اتفاق می افتد وزارتخانه بلافاصله وارد عمل می شود. علی اکبری افزود: پروسه پزشک قانونی حدود چهار ماه طول می کشد به خاطر اینکه آزمایش پاتولوژی دارد فقط این نیست که جسد را ببینند از همه قسمتهای بدن نمونه برداری می شود و در نهایت علت مرگ را اعلام می‌کنند. وی ادامه داد: در مورد پرونده های مرگ مادری در بجستان و گناباد نیز همینطور است که نتیجه پزشک قانونی هنوز اعلام نشده است. اکبری گفت: در هیئت بدوی نظام پزشکی شخص دادستان در این هیئت حضور دارند و نظام پزشکی جدای از ما کارشان را انجام می دهند و انها هم منتظر نظریه پزشکی قانونی هستند. وی در مورد حادثه سرسره بادی روز جمعه نیز گفت: حادثه روز جمعه سه مصدوم جدی داشتیم یکی در سر صحنه فوت شده ، یکی اعزام شده ودر مشهد فوت کرده و یکی دیگر در مشهد تحت مراقبتهای ویژه قرار دارد.
اکبری بیان داشت: بعد از اتفاق بلافاصله آمبولانس کلات به علت اینکه آمبولانس کاخک به علت اعزام بیمار قلبی در گناباد بوده به محل حادثه اعزام می شود و به فاصله هشت و نیم دقیقه بعد آمبولانس کلات در محل حادثه حاضر بوده بلافاصله آمبولانس نجم آباد و سنو هم اعزام شدند و آمبولانس کاخک هم که در گناباد بوده اعزام شده به طوریکه اولین مصدوم با پزشک محل اعزام شده است. 65 پزشک عمومی در گناباد فعالیت می کنند اکبری بیان داشت: در کل شهرستان حدود 65 پزشک عمومی داریم و 39 متخصص در رشته های مختلف در شهرستانهای گناباد و بجستان به ازای هر هزار و 100نفر یک پزشک در شهرستان مشغول ارائه خدمات هستند. وی افزود: سال گذشته 12 پزشک متخصص در رشته های مختلف جذب شدند که 4 پزشک در رشته های زنان، بیهوشی، اطفال و داخلی در بجستان مشغول خدمت هستند. وی ادامه داد: در هشت رشته تخصصی جذب نیروی متخصص و یک فوق تخصص در رشته روماتولوژی داشتیم.
اکبری گفت: در حوزه اورژانس بیمارستانی با کمبود پزشک روبه رو هستیم و به دنبال این هستیم که اورژانس بیمارستان 22 بهمن که خیلی شلوغ است دو پزشکه شود ولی فعلا از نظر نیروی پزشک عمومی همچنان مشکل داریم . وی افزود: 2 برنامه خیلی جدی در امسال دنبال می شود برنامه تحول نظام سلامت که توسط وزارت بهداشت تدوین شده است. اکبری افزود: در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها دو برنامه است یکی در بیمارستانها افزایش کیفیت هتلینگ بیمارستان‌ها و دیگری کاهش پرداخت از جیب برای فرانشیز بیمارانی که ترخیص می شوند که به حد 10 درصد در مورد بیماران بستری شده کاهش پیدا می‌کند که به محض ابلاغ از وزارتخانه و وجود اعتبارات اجرایی خواهد شد. وی با بیان اینکه در گناباد مشکل حادی در مورد زیرمیزی وجود ندارد افزود: در سال 92 حدود 20هزار بستری در بیمارستانهای تابعه دانشگاه داشتیم و ضریب اشتغال تختمان چیزی حدود 69 درصد بوده مراجعین به اورژانس حدود 140 هزار مورد مراجعه به اورژانس داشتیم و حدود هشت هزار عمل جراحی در بیمارستانهای تابعه دانشگاه در سال 92 انجام  شده است. وی گفت: کل ماموریتهای اورژانس 115 هم 7هزار 500 ماموریت در شش ماه دوم 92 بوده و در سال 92 تعداد 15 هزار ماموریت انجام شده و متوسط زمان رسیدن در داخل شهر 4دقیقه و در جاده 5 دقیقه  در سر صحنه حاضر شدند. خریداری تجهیزات برای بیمارستان های زیر نظر دانشگاه کبری بیان داشت: سال گذشته حدود 200 میلیون تجهیزات برای کل بیمارستانهای تابعه دانشگاه خریداری شده که با همه کمبود اعتبارات سعی شده تجهیزات موردنیاز پزشکی بیمارستانها خریداری شود. معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز در ادامه گفت: سال گذشته ساختمان جدید برای معاونت تکمیل، تجهیز و افتتاح شد. علی محمد پور افزود: تحقیقات عمدتا مسیر و جهت آن براساس نیازهای منطقه است و به مشکلات اساسی می پردازد و ابعاد آن را مورد کنکاش قرار می دهد بویژه در شرایط فعلی که ما با بحث اقتصاد مقاومتی مواجه هستیم تاکید بر فناوری است. وی افزود: در زمینه فناوری و تولیدات علمی و انتشار مقالات فعالیتهای خوبی صورت گرفته و ما شاخصهای خوبی داریم. وی گفت: یکی از بخشهای مهم مرکز رشد دانشگاه است که در این زمینه اطلاع رسانی را انجام دادیم و ایده های خوب را مبتنی بر نیازهای منطقه جذب کنیم و به بارور شدن آنها کمک کنیم. اولویت فعالیت های پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی محمدپور بیان داشت: 5 ایده خیلی خوب را منعکس کردیم که در سطح وزارتخانه به تصویب رسیده است. وی گفت: 5 طرح رسیده در کمیته های تخصصی کارشناسی و بررسی شد و به متخصصین ارجاع شد تسهیلاتی برای آنها اخذ شد، 2 مورد در رابطه با تجهیزات پزشکی و سه مورد در رابطه با گیاهان دارویی بود. وی گفت: کمبود پژوهشگر از مشکلات موجود است در بخش هیات علمی و محققینی که در دانشگاه در اختیار داریم نسبت دانشجو به اعضای هیات علمی 22 است که نسبت خوبی نیست که در چنین شرایطی تمام دغدغه های اعضای هیات علمی ما درگیر فعالیتهای اموزشی است. وی بیان داشت: پتانسیلهی خوبی در منطقه و در خارج از دانشگاه ما وجود دارد اما ضعفی در باور کردن ایده ها احساس می شود که امید است که تمام ایده ها را از تک تک صاحب ایده ها جذب کنیم و هر ایده می تواند یک شرکت دانش بنیان تا مراحل بارورسازی مورد حمایت قرار می گیرد. محمدپور گفت: در بحث اولویت بندی فعالیتهای پژوهشی دانشگاه حرکت وسیعی را شروع کردیم.


۱۳۹۳/۲/۸ - ۱۰:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن