تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815701853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسوولیت‌پذیری در قبال مرگ 180 مسافر کره‌ای: انتقاد کردند و او استعفا داد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
مسوولیت‌پذیری در قبال مرگ 180 مسافر کره‌ای: انتقاد کردند و او استعفا داد

مسوولیت‌پذیری در قبال مرگ 180 مسافر کره‌ای: انتقاد کردند و او استعفا داد
انتقاد کردند و او استعفا داد؛ پاسخی به اعتراض‌های یک جماعت ماتم‌زده.

به گزارش از نامه نیوز به نقل از شرق: چانگ‌ هانگ‌وان، نخست‌وزیر کره‌جنوبی در پی حادثه غرق‌شدن کشتی مسافربری و با افزایش انتقادها از عملکرد دولتش استعفا کرد.هر چند استعفایش 300قربانی این حادثه را زنده نمی‌کند، اما نشانه‌ای از احترام به معترضان و اقرار به ناتوانی دولت است.

 او پس از استعفا از طرف دولت عذرخواهی کرد. به گزارش یون‌هاپ، خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی، چانگ در زمان تسلیم استعفای خود گفت بابت مدیریت بد بحران و نقش دولت در واکنش به آن پوزش می‌خواهد. چانگ در بیانیه‌ای گفت: «گریه‌های خانواده‌های افراد مفقودالاثر هنوز مانع خواب شبانه من می‌شوند.» حالا پارک‌گئون‌های، رییس‌جمهوری کره‌جنوبی باید تصمیم نهایی را بگیرد و با موافقت او این استعفا رسمی خواهد شد.


 رییس‌جمهور کره‌جنوبی استعفای آقای چانگ را پذیرفته اما تاریخ دقیقی برای واگذاری قدرت مشخص نشده است. با این حال، خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی گفته است نخست‌وزیر پس از سامان‌یافتن مدیریت ماجرای کشتی مسافربری غرق‌شده از قدرت کنار خواهد رفت. یک سخنگوی حزب اپوزیسیون کره‌جنوبی استعفای آقای چانگ را «غیرمسوولانه» و «فرار بزدلانه» از مسوولیت توصیف کرده است. در 11روزی که از حادثه غرق‌شدن کشتی می‌گذرد، دولت پارک با انتقادهای گسترده‌ای روبه‌رو شد. روبان‌های زرد نماد معترضانی بود که پا به‌پای خانواده‌های قربانیان به عملکرد دولت اعتراض داشتند. 


نخست‌وزیر کره‌جنوبی یک روز پس از غرق‌شدن کشتی، به دیدار خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان رفت اما با واکنش شدید و فریادهای اعتراض‌آمیز روبه‌رو شد. یکی از افراد نیز به نشانه اعتراض به سمت نخست‌وزیر بطری آب پرتاب کرد. خبرنگار رویترز در این‌باره نوشت: کندی عملیات نجات و بیرون‌کشیدن جنازه مسافران کشتی و تغییر مستمر اطلاعات ارایه شده از سوی دولت نارضایتی گسترده‌ای ایجاد کرده است. پارک گئون‌های رییس‌جمهور کره‌جنوبی هم به هنگام بازدید از محل استقرار خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان کشتی غرق‌شده با فریادهای اعتراضی روبه‌رو شد.


مشخص نیست که با استعفای نخست‌وزیر کره‌جنوبی روند تحقیقات کند‌تر شود و یا نقطه‌عطفی در این زمینه باشد. چانگ‌ هونگ‌وان، نفر دوم در سلسله‌مراتب دولتی کره‌جنوبی، گفته است به‌عنوان نخست‌وزیر وظیفه دارد مسوولیت‌ها را برعهده گرفته و استعفا دهد. او در کنفرانس مطبوعاتی خود در هفتم‌اردیبهشت‌ گفت: «سانحه اخیر، مردم کره‌جنوبی را در حیرت و اندوهی بزرگ فرو برده است. 


روزها از آن می‌گذرد ولی زاری خانواده‌های رفتگان، خواب را از من گرفته است.» استعفای نخست‌وزیر کره‌جنوبی در حالی صورت گرفت که با بازداشت چهارخدمه دیگر کشتی غرق‌شده «سوول»، تمامی 15خدمه این کشتی مسافربری کره‌جنوبی تا پایان تحقیقات در اختیار مقامات قضایی قرار گرفتند. همگی آنها در کنار کاپیتان کشتی، متهم به سهل‌انگاری در انجام وظایف خود در زمان حادثه هستند. 


اوه یونگ‌سئوک، یکی از خدمه کشتی با ابراز ندامت از قصور خود در زمان حادثه، می‌گوید: «واقعا برای خانواده‌های قربانیان متاسفم. من، به‌عنوان یک خدمه کشتی، نتوانستم به‌خوبی از عهده وظایفم بربیایم.» عملیات جست‌وجوی اجساد به‌دلیل شرایط بد آب‌وهوایی موقتا به حالت تعلیق درآمده و نگرانی خانواده‌های قربانیان را برانگیخته است.


 اما کیم‌ دونگ‌چو، یکی از اعضای ارشد گارد ساحلی کره‌جنوبی با ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، نسبت به ادامه عملیات جست‌وجو به آنها اطمینان داد. او گفت: «پسر کوچک من هم دبیرستانی و هم‌سن‌وسال این بچه‌هاست. از همان لحظه اولی که خبر این فاجعه را شنیدم، غمی درونی مرا فراگرفت و حالا هم که با چشم‌های خودم این مصیبت را می‌بینم، مرا رها نکرده است. مطمئن باشید همه اعضای گارد ساحلی با این اعتقاد که قربانیان فرزندان خودشان هستند، به عملیات جست‌وجو ادامه خواهند داد.»

تازه‌ترین شمار اجساد پیداشده قربانیان یکی از بدترین سوانح دریایی تاریخ معاصر کره‌جنوبی ۱۸۷نفر اعلام شده است. همچنان ۱۱۵نفر از مسافران کشتی در فهرست ناپدیدشدگان هستند. به احتمال زیاد بدن این افراد زیر کشتی غرق‌شده ‌گیر افتاده است. عمده کسانی که در این سانحه کشته شده‌اند، دانش‌آموزانی بودند که از شهری در جنوب سئول، راهی سفری گروهی به جزیره توریستی جه‌جو، در جنوب آن کشور بودند. جسد بسیاری از دانش‌آموزان در حالی‌که جلیقه‌نجات بر تن داشته‌اند، در اتاق‌هایشان در این کشتی پیدا شده است.


 به هنگام حادثه، از دانش‌آموزان خواسته شده بود جای خود را در کشتی ترک نکنند و منتظر دستورات بعدی باشند اما با این توصیه اشتباه، اکثر دانش‌آموزان در کشتی باقی ماندند و غرق شدند. هنوز جنازه بسیاری از این دانش‌آموزان کشف نشده است زیرا آنها در اتاق‌های کشتی حبس شده بودند. معاون مدرسه‌ای که دانش‌آموزان از آن راهی این سفر بوده‌اند، خودکشی کرده است.


15نفر از خدمه کشتی غرق‌شده از جمله ناخدای آن در بازداشت به‌سر می‌برند و ٩٣غواص همچنان در جست‌وجوی اجساد افراد مفقود در کشتی غرق‌شده هستند. دلیل غرق‌شدن کشتی هنوز مشخص نیست و تحقیقات مقامات دادستانی در این‌باره ادامه دارد






1393/2/8





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن