تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805510794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازی کریدور شمال جنوب در مبادلات تجاری با روسیه اهمیت دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

راه اندازی کریدور شمال جنوب در مبادلات تجاری با روسیه اهمیت دارد انزلی - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار استاندار آستراخان روسیه از این منطقه ، راه اندازی کریدور شمال جنوب را در مبادلات تجاری با روسیه دارای اهمیت بسیاری دانست.


به گزارش ایرنا، ˈ رضا مسرورˈ عصر یکشنبه در این دیدار با اشاره به کوتاه تر بودن مسیر کریدور شمال جنوب و تاثیر آن بر کاهش قیمت کالا و صرفه اقتصادی تجارت و ترانزیت از این مسیر اظهار کرد : علاقمندیم این کریدور را با همکاری هم به طور مناسب راه اندازی کنیم .
وی خاطرنشان کرد : برای راه اندازی کریدور شمال جنوب نیاز به تشکیل کارگروه مشترک داریم .
وی با اشاره به وجود هفت منطقه آزاد تجاری در ایران ، منطقه آزاد انزلی را تنها منطقه آزاد شمال کشور و دارای ظرفیت های بی شمار برای توسعه مبادلات بین دو کشورخواند .
*بنادر حاشیه خزر از ظرفیت های یکدیگر بهره ببرند
مسرور خاطرنشان کرد : منطقه آزاد انزلی در استان گیلان بعنوان تولیدکننده 30 درصد برنج ، 95 درصد چای و 20 درصد زیتون ایران قرار دارد .
وی بهره مندی این منطقه از بندرگاه انزلی با ظرفیت 11 میلیون تن تخلیه و بارگیری در سال و در حال توسعه به دو برابر این میزان و بندر کاسپین اظهار کرد : بنادر حاشیه خزر می توانند از ظرفیت های یکدیگر به نفع مطلوب استفاده کنند .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی متذکر شد: دولت ایران روی زیرساخت های حمل ونقل و تجارت ، سرمایه گذاری زیادی کرده و راه آهن نیز ظرف دو سال آینده به بندرگاه انزلی متصل می شود.
وی با اشاره به ظرفیت های بسیار منطقه آزاد انزلی در زمینه اقتصاد و تجارت، ترانزیت و مبادله کالا و گردشگری تصریح کرد: می خواهیم این ظرفیت ها را با کمک شما فعال کنیم .
*جای تجار روسی در منطقه آزاد انزلی خالی است
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به ثبت900 شرکت و وجود 112 واحد صنعتی فعال و فعالیت چشمگیر شرکت های چینی در منطقه افزود : جای شرکتهای روسی در این منطقه خالی است .
وی این منطقه را دارای مزایا و معافیت های قانونی فراوانی برای سرمایه گذاری و فعالیت تجار و بازرگانان دانست و خاطر نشان کرد : معافیت مالیاتی بیست ساله، صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی تا 100 درصد، بخشودگی عوارض گمرکی یرای واردات دستگاه، مواد اولیه برای واحدهای صنعتی، عدم نیاز به روادید برای سرمایه گذاران و گردشگران خارجی، صدور مجوز اقامت تا پنج سال برای خارجی ها و ثبت شرکت در کمتر از یک روز از مهمترین مزایای این منطقه است.
رییس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد : تجار حاشیه خزر می توانند با استفاده ار ظرفیت های قانونی این منطقه، معافیت 90 روزه هزینه انبارداری، امکان ورود کالای همراه مسافر، تردد خودرو با پلاک منطقه و بورس کالا حضور فعالی در این منطقه داشته باشند
مسرور با اعلام اینکه منطقه آزاد انزلی دارای زیرساخت های مناسب جاده ای و دریایی است، گفت : علاوه بر زیر ساخت های موجود از قبیل آزاد راه تهران - رشت - انزلی و فرودگاه بین المللی سردار جنگل، سرمایه گذاری مناسبی در حوزه توسعه زیرساخت ها مانند خط آهن قزوین - رشت - انزلی و تقاطع غیر هم سطح منطقه در صورت گرفته است.
استاندار آستراخان نیز در این دیدار با اشاره به مزیتهای استفاده از مسیر ایران و نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در کریدور شمال جنوب و شرق غرب از فعالیت بازرگانان روسی در منطقه آزاد انزلی در آینده نزدیک خبر داد.
منطقه آزاد انزلی یکی از مناطق آزاد هفت گانه ایران و تنها منطقه آزاد حاشیه دریای خزر است . این منطقه در استان گیلان و با مساحت سه هزار و 200 کیلومتر مربع و در سه محدوده بندری، تجاری و گردشگری و حوزه صنعتی قراردارد.
استاندار آستراخان روسیه عصر یکشنبه در راس یک هیات بلندپایه از منطقه آزاد انزلی و بندر در حال احداث کاسپین دیدار و با مسوولان سازمان منطقه آزاد انزلی گفتگو کرد.
ˈالکساندر ژیلکینˈ همچنین امروز با محمدعلی نجفی استاندار گیلان دیدار و راه های گسترش و توسعه روابط بین دو استان را بررسی کرد.
در این سفر همچنین هفت گروه کاری شامل شهرداری، کشاورزی ، تجاری، بندری، دانشگاهی، گردشگری و صدا و سیما در زمینه گسترش روابط با همتایان خود دیدارهایی خواهند داشت.ک/2
620/695
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن