تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815286465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمار مرگ و میر بر اثر حوادث شغلی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
آمار مرگ و میر بر اثر حوادث شغلی




معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: بروز حوادث و خطرات شغلی بسیار نگران‌کننده است به طوری که سالانه 360 میلیون حادثه شغلی اتفاق می‌افتد و حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر بر اثر این حوادث جان خود را از دست می‌دهند.





خبرگزاری فارس: حسینی در همایش بین‌المللی سلامت نیروی کار که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد گفت: تغییر ماهیت مشاغل باعث بروز حوادث و خطرات جدیدی شده که بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی ادامه داد: وضعیت نگران‌کننده‌ای که در سطح جهان بر اساس آمار منتشر شده در خصوص بروز حوادث و خطرات شغلی وجود دارد بسیار نگران‌کننده است به طوری که سالانه 360 میلیون حادثه شغلی اتفاق می‌افتد و حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر بر اثر این حوادث جان خود را از دست می‌دهند.

حسینی افزود: جبران این حوادث بیش از 4 درصد از تولید ناخالص ملی کشورها را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر با فاجعه تخریب محیط زیست مواجهیم و انسان بزرگترین تخریب‌ کننده محیط زیست است و بر اساس مفاد قانون کار در ایران باید برای صیانت از نیروی انسانی کنترل‌ها و ارزشیابی‌ها و بازرسی‌های مناسب صورت گیرد.

وی ادامه داد: شورای عالی حفاظت فنی در قانون تامین اجتماعی، دولت، سازمان‌ها و کارفرمایان و کارگران را موظف کرده برای کاهش مخاطرات شغلی و حفظ محیط شغلی ایمن اقدامات زیادی را انجام دهند.

حسینی نسبت به کاهش هرچه بیشتر حوادث و صیانت از افراد حادثه‌دیده تاکید کرد و گفت: بسیاری از حوادث و مصدومیت‌ها در حوزه ساخت و ساز و ساختمان‌سازی رخ می‌دهد.

وی اظهار کرد: بیش از 47 درصد از حوادث کار مربوط به کارگران ساختمانی است که صدای زیادی هم در جامعه ندارد و لازم است کارفرمایان دقت بیشتری برای حفظ سلامت کارگران انجام دهند.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به سلامت و ایمنی کارگران گفت: در حال حاضر باید به صورت مجموعه‌ای از حمایت‌های اجتماعی، مراقبت و پیشگیری، پوشش بیمه‌ای گسترده، نظارت و بازرسی از کارگاه‌ها، جلوگیری از خطر‌پذیری نیروی کار و ایجاد محیط ایمن شغلی مورد توجه قرار گیرد.

حسینی با اشاره به اینکه تحقق این فعالیت‌ها امنیت روانی، شغلی و جسمی نیروی کار را فراهم می‌کند گفت: نشاط در محیط کار از این طریق تامین می‌شود چرا که برای امنیت روانی و بهره‌وری از نیروی کار ضروری است.

وی افزود: در بخش مراقبت و نظارت در سال 92 بیش از 400 هزار بازرسی از کارگاه‌های تحت پوشش قانون کار انجام گرفت اما هدف نهایی و مطلوب به حداقل رساندن حوادث، سوانح و بیماری‌های ناشی از کار است.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: 13 هزار کمیته حفاظت فنی و در محیط کار ایجاد شده و 58 آئین‌نامه ایمنی و حفاظت فنی در شورای حفاظت فنی تدوین یا اصلاح شده است.

وی بر فرهنگ‌سازی به عنوان نقش موثری در تحقق این اهداف تاکید کرد و گفت: در سال 93 با توجه به نامگذاری آن باید به فرهنگ کار و فرهنگ ایمنی توجه بیشتری شود چرا که فرهنگ ایمنی در بسیاری از واحد‌های تولیدی کشور ضعیف است و افزایش نظارت و بازرسی ضروری است.






تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن