تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810028301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشغال محدوده هاي معدني از سوي افراد بي صلاحيت!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۷:۱۸ب.ظ)
هيچ برندي براي صادرات سنگ آهن نداريم اشغال محدوده هاي معدني از سوي افراد بي صلاحيت! بسياري از محدوده هاي معدني در کشور توسط افراد فاقد صلاحيت اشغال شده و فضا براي کار سرمايه گذاران واقعي کم شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مصطفي موذن زاده مشاور معاون اول رئيس جمهوري، با بيان اين مطلب و با اشاره به تغييرات رخ داده در بازار و صنعت جهاني سنگ آهن اظهار کرد: وقتي چين وارد بازار جهاني سنگ آهن شد قيمت ها به شدت صعود کرد. امروز سرعت رشد اقتصادي چين کند و همين موجب افت تقاضاي سنگ آهن در بازار جهاني شده است.
وي که در نخستين همايش سالانه انجمن سنگ آهن سخن مي گفت، افزود: چين سال قبل 820 ميليون تن واردات سنگ آهن داشت. امسال رشد واردات سنگ آهن چين کاهش مي يابد. در همين حال استراليا و برزيل که بزرگترين توليدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن هستند در حال افزايش ظرفيت توليد خود هستند. به نظر مي رسد از هر جهت بازار سنگ آهن هم اکنون در ثبات نسبي بسر مي برد و وقوع شوک دوباره در بازار سنگ آهن بعيد به نظر مي رسد.
موذن زاده در ادامه درباره مشکلات موجود در صنعت سنگ آهن ايران توضيح داد: اولين مشکلي که در بخش معدن وجود دارد گپ بزرگي در اين حوزه داريم، اکتشاف است. در انجمن سنگ آهن بحث مي شود که فقط 15 درصد معادن سنگ آهن کشور در اختيار بخش خصوصي هستند. دليل اين موضوع کاملا مشخص است. چون بخش خصوصي اکتشاف نکرده که ذخاير بيشتري در اختيار بگيرد. دليل سهم بالاي دولت در معادن سنگ آهن اکتشافات زيادي بوده که انجام داده است.
مشاور معاون اول رئيس جمهوري با بيان اينکه ذخاير سنگ آهن کشور بيش از ارقامي است که در حال حاضر موجود است، گفت: بحث محدوده ها هم مشکل ساز شده است. افزايش نرخ مواد معدني باعث شد تا محدوده هاي معدني در کشور اشغال شوند و ديگر جاي خالي در کشور باقي نماند. به عنوان مثال در کرمان به جز کوير آن همه مناطق ديگر آن اشغال است. حتي فردي است که به اسم همه خانواده اش محدوده ثبت کرده است. اين وضعيت اصلا به نفع کشور نيست. اگر محدوده ها باز شود کساني که اهليت دارند وارد کار مي شوند.
موذن زاده با اشاره به اينکه توليد بايد در معادني انجام شود که داراي توجيه اقتصادي باشند، گفت: در دعواي بين سنگ آهني ها و فولادي ها من تلاش زيادي کردم تا مشکلات حل شود. اين در حالي است که دو طرف مدام به يکديگر حمله کرده و عليه يکديگر صحبت کردند و مقاله نوشتند. اين باعث شد تا موضوعي مانند خام فروشي حتي وارد مناظره هاي انتخابات رياست جمهوري نيز شود.
وي با اشاره به اينکه بخش خصوصي بايد با دولت تعامل کند، افزود: من هم در دولت کار کرده ام و هم در بخش خصوصي. هيچ وقت نبايد با دولت دعوا کرد. بخش خصوصي بايد با دولت بده بستان کند. به جاي ايستادن و مقاله نوشتن با دولت تفاهم کنيد. به هر حال دولت هم حقوقي دارد.
مشاور معاون اول رئيس جمهوري اضافه کرد: از سوي ديگر بخش خصوصي وظيفه دارد سطح معدنکاري کشور را ارتقاءدهد و سطح علمي خود را بالا ببرد. همچنين انجمن سنگ آهن بايد تقويت شود.
وي همچنين با انتقاد از صادرکنندگان سنگ آهن خاطرنشان کرد: اين حجم سنگ آهن از کشور صادر شده اما هيچ برندسازي در کشور نشده و هيچ برندي در اين زمينه نداريم که اين يک نقطه ضعف بزرگ است. نتيجه اين مي شود که چيني ها از ما انتقاد مي کنند و مي گويند کيفيت سنگ آهن ما پايين است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن