تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810484882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهبود وضعیت سلامت جامعه به تغییر نگرش نیاز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز: بهبود وضعیت سلامت جامعه به تغییر نگرش نیاز دارد کرج- ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بهبود و ارتقای سطح سلامت مردم به تغییرنگرش مردم و فرهنگ سازی نیاز دارد.


به گزارش ایرنا، ˈفخرالسادات امامیˈ روز یکشنبه در اولین همایش مراقبین سلامت مدارس استان البرز که در کانون امام علی (ع) آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد، با اشاره به شعار امسال هفته سلامت که ˈموجودات کوچک، تهدیدات بزرگˈ عنوان شده، افزود: برای مبارزه با این موجودات مهمترین راه خود مراقبتی است زیرا با خود مراقبتی یک عمر سلامتی را به دنبال خواهیم داشت.
وی اظهارکرد: کنه ، ساس ، مالاریا ، سالک و پشه ها و ... از موجوادتی هستند که بیشترین بیماری ها را در جهان به وجود آورده و هزینه های هنگفتی برجوامع تحمیل کرده اند.
وی گفت: ایران ما ششمین کشور جهان است که سالک پوستی در آن فراوان دیده می شود و خود مراقبتی می تواند این بیماریها را تا حد زیادی کاهش دهد لیکن این خود مراقبتی بایستی از سنین کودکی به عنوان یک رفتاردر فرزندانمان نهادینه شود.
***سلامت محور توسعه
وی افزود: با اعلام سیاست های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری و اقدامات وزرات بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، تحول عظیمی درنظام سلامت به وجود آمده است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: اکنون سلامت ، محور توسعه در جامعه قرار گرفته و در این عرصه استان البرز با تعامل بین آموزش و پرورش و نظام سلامت منحصر به فرد عمل می کند.
وی اعلام آمادگی کرد تا در اجرای برنامه های مرتبط با سلامت دانش آموزان و خانواده برای اجرای تغییر مثبت در سطح جامعه با آموزش و پرورش همکاریهای لازم را داشته باشند.

***تامین امنیت غذایی و بهره مندی عادلانه از سبدغذایی
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز در این همایش به سیاست های ابلاغی توسط مقام معظم رهبری و وزارت آموزش و پرورش در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: تامین امنیت غذایی و بهره مندی عادلانه از سبد غذایی، آب و هوای پاک، امکانات ورزشی و بهداشتی ایمن همراه با رعایت استانداردها از جمله موضوعات این سیاست ها است.
ˈخسرو ساکیˈ به نقش فرهنگ سازی در حوزه غذا و رژیم غذایی در بین آحاد جامعه اشاره کرد و افزود: ما در حوزه امنیت غذا مسوولیت نداریم ولی در حوزه آگاهی از رژیم غذایی سالم می توانیم از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی تاثیرگذار باشیم و نباید از این نقش کلیدی فاصله بگیریم.
وی اظهارکرد: مروجین سلامت ضمن تاثیرگذاری در حوزه غذایی می توانند در حوزه ورزش نیز تاثیرگذار باشند بطوریکه با ورزش همگانی در صحن مدرسه روحیه ای ایجاد کنیم تا جزو برنامه های روزمره زندگی همچون استفاده از مسواک شود.

***کانون مدرسه حلقه اتصال دولت و خانواده
ساکی کانون مدرسه را حلقه اتصال، دولت، ملت، نهادهای عمومی و خانواده دانست و گفت: اگر در این میان بدرستی ایفای نقش کنیم می توانیم در بحث فرهنگی سازی، سلامت بخصوص سلامت روان و جسم در خانواده و مدرسه در متن قرار گیرد.
وی اضافه کرد: بحث بهداشت مدرسه جزو یکی از مهمترین وظایف مدیریت مدرسه و مدرسه داری است و از نگاه کارشناسان بهداشت و سلامت کانون های جمعیتی از ویژگی های ممتازی برخوردار هستند زیرا بیماریها از فردی به فرد دیگر در این کانون ها منتقل می شود و سلامت یک گروه به خطر می افتد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز افزود: رعایت اصول بهداشتی در محیطهای جمعی حساس تر از محیط های انفرادی است و به همین دلیل بهداشت مدرسه اهمیت دارد زیرا مدرسه یک کانون جمعی است.
وی گفت: علاوه بر رعایت بهداشت سلامت جسم و روان بایستی محیط یک مدرسه نیز اصلاح شود زیرا در ایجاد حفظ سلامت بسیار موثر است و بایستی مدرسه ای عاری از پرتگاه، نقاط خطرآفرین و واجد امکانات بهداشتی سالم از سرویس بهداشتی تا اتاق پزشک مدرسه و ورزش داشته باشیم.

***کمبود 200 مراقب سلامت در مدارس استان البرز
معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان البرز نیز در این همایش به کمبود مراقبان سلامت در استان اشاره کرد و گفت: در این استان هم اکنون 288 مراقب سلامت پیگیر برنامه های سلامت استان در مدارس هستند که با توجه به جمعیت 400 هزار نفری دانش آموزان البرز با کمبود قابل توجهی در این حوزه مواجه هستیم.
ˈفرشید علیزادهˈ افزود: هر نفر از این مراقبان وظیفه مراقبت از 750 دانش آموز را برعهده دارند و این مراقبان وظیفه حضور در مدارسی را برعهده دارند که امکان وجود مراقب در آنها نیست.
وی عدم وجود مراقب در مقطع متوسطه دوم را یکی از مشکلات اساسی در استان عنوان کرد.
دراین همایش یک روزه حدود 200 نفر از مراقبین سلامت استان البرز حضور داشتند.ک/2
693/ 691
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن