تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812661889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه شما: تابوت سرگردان ايرانشناس!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نگاه شما: تابوت سرگردان ايرانشناس!
بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۳۹۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷ - 27 April 2014


عباس رنجبر كلهرودي در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:
   
در بهمن سال1386 بنده جزء مدعوين اولين جشنواره بین المللی فارابي بودم.يكي از افرادي كه بعنوان پژوهشگر برجسته  و برگزیده خارجی معرفي شد، مرحوم " ريچارد فراي " بودكه تا آن روز هيچ شناختي از او نداشتم.نكته اي بخاطرم مانده است كه با جريان هاي اخير بي ربط نيست ، اين است كه ايشان در آن جشنواره و هنگام دريافت جايزه خود از رئيس جمهور وقت ، آقاي دكتر احمدي نژاد ، درخواست نمود كه با توجه به  علاقه وي به ايران و تمدن ايراني ، بعد از فوت در حاشيه زاينده رود دفن گردد . اين درخواست با تشويق حاضران و  قبول رئيس جمهورهمراه شد . علاوه بر این  رئیس جمهور ، دستور داد يك واحد آپارتمان هم در شهراصفهان به ايشان اهداء شود. 
 
موضوع را تقريبا فراموش كرده بودم، تا اينكه از طريق روزنامه ها و سايت ها، با خبر شدم كه عده اي از شهروندان محترم اصفهاني طي تظاهرات خياباني  با دفن نامبرده به اتهام اينكه ايشان مامور سيا بوده و ميراث فرهنگي در كشور را غارت كرده است و دفن او  ضعف دولت در مقابل غرب است و... " ،مخالفت نموده اند.با توجه به سابقه اي كه گفته آمد جهت شناخت بهتر و بيشتر به برخي سايت ها سر زدم كه كارنامه اي جز علاقه به تاريخ و تمدن ايران ، مطلب جدي ديگري مبني بر صحت و سقم اتهامات وارده  نيافتم .

از طرف ديگر نامبرده از طرف دولت هاي پيشين نيز مورد تجليل قرارگرفته است . منظورم از دولت شخص رئيس جمهور نيست .زيرا جشنوارههاي علمي و بين المللي را  معمولا افراد صاحب نظر و صاحب تشخيص اداره مي كنند و قطعا تمجيد و تشويق نامبرده از طرف دولت ها مربوط به نظر شخص رئيس جمهور و يا يك فرد مشخص نبوده  ، بلكه نتيجه تيم هاي كارشناسي و كاركرد سازمان هاي فرهنگي کشور است و زير سوال بردن همه فعالیت های سازمان ها و شخصيت هاي فرهنگي دخيل در دولت هاي فعلي و قبلي كمي بي انصافي است.

اگرچه حرف و حديث در باره برخي از شرق شناسان و ايرانشناسان از جمله " فراي "  بسياراست ، اما من نيز ، همانند بسياري از هموطنان ،  با شنيدن شعارها و اتهام ها هنوز قانع نشده ام كه اتهامات ادعايي صحيح باشد ؛ زيرا هيچگونه مدرك و مستنداتي از سوي اتهام زنندگان ارائه نشده است كه فعاليت هاي تحقيقاتي نامبرده به فرهنگ و تمدن ايراني خدشه اي وارد نموده است و برفرض صحت ادعا ها  نیز ، دفن يك نفرغير ايراني  در حاشيه زاينده رود ، منافع ملي كشور را تهديد نخواهد كرد ! آنچه مسلم است اين است که ، چه  موضوعي برزگ را كوچك نشان دهيم و يا موضوعي بي اهميت را بزرگ بنمایانیم ، هردو اغراق و از حقيقت بدورند .

نمي دانم ريچارد فراي  جاسوس بود يا نبود ؛اما مي دانم  مرده است . مي دانم همسرش ايراني است . مي دانم ايرانشناس بوده است و در اين باره خدمات زيادي را داشته است . مي دانم به ايران علاقه داشته است .مي دانم دوست داشته است در ايران دفن شود و مي دانم از رئيس جمهور ايران در سال 1386 و در حضور صدها نفر  مجوز دفنش را  در شهراصفهان گرفته است.

فارغ از اينكه مدفن " فرای"  كجا باشد و عاقبتش چه؟ اميد وارم مخالفت هاي صورت گرفته بدليل شعارها و هيجان هاي عاطفي و غوغاسالارانه نباشد. بگذاريم كه صاحب انديشه و مجريان امور در موارد ذيربط بدرستي تصميم بگيرند و حرمت عقل و دولت و حكومت جمهوري اسلامي ایران و همچنين كرامت ايران و ايراني را پاس بداریم و آن را به تبع جريان هاي سياسي خدشه دار نكنيم.

* برای آشنایی با شرایط و نحوه همکاری با «نگاه شما» اینجا را کلیک کنید.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن