تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815329848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه شما: فرهنگ ، تدریجی و همگانی است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نگاه شما: فرهنگ ، تدریجی و همگانی است
بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۳۹۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳ - 26 April 2014


مهدی میرفندرسکی در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

هیچ وقت نمی توانم مطلبم را خوب شروع کنم بنابراین بدون مقدمه به سراغ حرفم می روم .

از چند ساعت قبل از سال 93 شروع میکنم . من در خانه روبروی تلویزیون مشغول گشت زدن میان رسانه ملی هستم . در شبکه 1 یک بازیگر است شبکه دو فوتبالیستی ای را دعوت کرده شبکه سه یک خواننده را دعوت کرده و ... ترجیح می دهم برنامه شبکه سه را انتخاب کنم تا شاید بعد از این فوتبالیست و بعد از آن خواننده و بعد از آن بازیگر و بعد از آن کارگردان و بعد از آن مجری .... نه خیر سال تحویل شد ولی انتظار ما به سر نرسید . فاز دوم را بعد از سال تحویل شبکه دو به خوبی اجرا کرد. من ناراحت نیستم ! خدا را شکر که پایتختی در آن شب بود تا سر من گرم شود .

30 روز از آن روز دقیقا می گذرد من دوباره درپای تلویزیون کنترل به دست دوباره مشغول گشت زنی در شبکه های 21 گانه رسانه فاخر ملی ام  با این تفاوت که امشب شب مادر است . شبکه دو به نظر برنامه خوبی دارد . اما باز هم داستانی تکراری البته با کمی تغییر .... چرا ؟ چون که این بار به جای دعوت از بازیگران به تنهایی مادران آن ها را نیز دعوت کرده است !

بحث من این نیست که چرا خواننده ها , بازیگران , فوتبالیست ها دعوت می شوند بحث من سر این است که چرا فقط آن ها و همیشه آن ها دعوت می شوند ! آیا کل جامعه خلاصه شده در قشر مشهوران و محبوبان است . تاثیر این قشر بر جامعه بیشتر است یا باقی مردم ؟!! والله که تا تاثیر قشر زحمت کش رفتگران از همه اینها بیشتر است ! سعی کنیم یک هفته تلویزیون نبینید و سینما نروید و فوتبال نبینید و موسیقی گوش ندهیم اتفاق بدی می افتد اما حالا فکر کنید یک هفته در کوچه تان آشغال ها سر هم تلنبار شوند بود بگیرند این اتفاق فاجعه است ! این که قشر مو قشنگ ها یک هفته کار نکنند ناراحت کننده است ولی این که یک هفته رانندگان اتوبوس حاضر به رفتن به سر کار نکنند دلهره آور است ! بازیگران یک سال استراحت کنند همه نگران می شوند چطور است که کشاورزان نیز سالی استراحت کنند تا قدر آنان فهمیده شود !

بحث دوم من سر تبلیغات بی حد وحصر و مسابقات عجیب الخلقه در سیمای ملی است ! در مملکتی که دولتش از بی پولی از مردم خواهش می کند از دریافت یارانه انصراف دهند و هزاران جوان در آرزوی تشکیل خانواده ( که کمترین حد آرزو است ) مسابقه *** ******** به چه معناست که برای هواداری از تیم مورد علاقه مان پیامک دهیم ؟ به چه دردی می خورد ؟ اگر این پول پیامک به جیب تیم ها می رفت می شد اسمش را هواداری گذاشت اما این پول به غیر از جیب صدا وسیما و مخابرات و یک شرکت خصوصی دقیقا به کجا می رود ؟ بازی با احساسات یک هوادار استقلال یا پرسپولیس چه معنی دارد ؟ هواداری من از تیمم به چه معناست ؟

در شبکه ای برنامه ای پخش می شود که در آن شب عروسی  یک زوج را نشان می دهد . برنامه خوبی است ولی کار از آنجایی خراب می شود که برنامه اکثرا در باغ های مجلل بالای شهر می گذرد . نمی دانم خنده آور است یا گریه دار !! از شدت خنده باید بگریم یا از شدت گریه بخندم !! بیچاره جوانان این نسل که میبینند و نمی توانند . اگر اعتقاد ما به حضرت زهرا و ماجرای ازدواج برترین زوج روی زمین و آسمان است پس اینها چیست ؟!؟!

جامعه ای که الگویش وقت تحویل سال بازیگران و خوانندگان و ... باشد روز به روز از لحاظ فرهنگی سقوط خواهد کرد. جامعه ای که صدا و سیمایش به دنبال کرم حلزون و مسابقه های درآمد زا برای خودش باشد روز به روز سقوط خواهد کرد . در میان 24 * 21 * 60 دقیقه در اختیار صدا سیما در روز 31 فروردین همه به همه چیز پرداختند الا به بزرگترین معمار قرن . هیچ کس جز من یادش نبود که دیروز روز تولد امام خمینی بود !  امان از 5 دقیقه ! و باز منم که درسال اقتصاد و فرهنگ ( فرهنگش نوشته می شود اما خوانده نمی شود  ! ) که به یاد این جمله می افتم .

فرهنگ امری تدریجی و همگانی است .

* برای آشنایی با شرایط و نحوه همکاری با «نگاه شما» اینجا را کلیک کنید.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن