تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819868152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آستان قدس رضوی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فضای کافی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آستان قدس رضوی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فضای کافی ندارد مشهد - ایرنا -مدیرعامل موسسه انتشارات آستان قدس رضوی (به نشر) گفت: امسال نیز مانند سالهای گذشته این نهاد برای عرضه محصولات و اجرای برنامه های فرهنگی خود در بیست و هفتمین دوره برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فضای کافی ندارد.


به گزارش ایرنا، ˈجواد محمدزادهˈ اظهار داشت: امسال آستان قدس رضوی پنج غرفه با 240 مترمربع فضا برای عرضه محصولات 14 موسسه و فعالیت های فرهنگی این نهاد در نمایشگاه کتاب تهران در اختیار دارد که با توجه به گستره فعالیت های فرهنگی این نهاد جوابگوی نیاز آن نیست.
وی عنوان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نمایشگاه کتاب، بهار کتاب است و هر سال با توجه به بروز نیازهای جدید مخاطب و تازه های نشر، حوزه نمایشگاه گسترده تر و بر حجم متقاضیان شرکت در آن افزوده می شود.
وی اظهار داشت: رویکرد غالب نمایشگاه کتاب تهران، فروش کتاب است که در کنار آن نشست ها و بحث و تبادل نظرهای مختلف درباره موضوعات متنوع برگزار می شود.
مدیرعامل موسسه به نشر گفت: هر سال بیش از سه میلیون نفر از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید و حداقل 30 درصد آنان سه بار از این نمایشگاه دیدن می کنند که این مهم نشان دهنده فضای جدی فرهنگی در بخش نمایشگاهی است.
وی افزود: به نظر می رسد با توجه به فضای فرهنگی گسترده ای که در حوزه تولید و نشر آثار مکتوب و الکترونیکی بوجود آمده است حق بخش نشر، فضای محدود مصلی تهران نیست و باید دولت طراحی جدیدی نسبت به این فضا داشته باشد.
به گفته وی ، آستان قدس رضوی در بیست و شش دوره از برگزاری نمایشگاه تهران حضور جدی داشته و از بین 14 موسسه فرهنگی این مجموعه حداقل 9 مجموعه با تازه های نشر خود در این نمایشگاه حضور یافتند که از فضای کافی برای عرضه همه محصولات خود برخوردار نبودند.
محمد زاده گفت: غرفه آستان قدس در 240 مترمربع فضا شامل 30 مترمربع برای تولیدات بزرگسالان، 20 مترمربع برای تولیدات دانشگاهی و 100 مترمربع برای تولیدات کودکان است که در مقایسه با سال گذشته 100 مترمربع افزایش فضا داشته است.
وی با بیان اینکه عرضه کتابهای آستان قدس رضوی در نمایشگاه امسال تهران در مقایسه با سال گذشته 40 درصد افزایش دارد، افزود: در نمایشگاه کتاب امسال هشت موسسه آستان قدس رضوی هزار و 700 عنوان کتاب با 30 هزار جلد کتاب در شمارگان 15 هزار نسخه در حوزه بزرگسالان، دانشگاهی و کودک عرضه می کنند و دو موسسه اجرای شش برنامه علمی و فرهنگی خواهند داشت.
مدیرعامل موسسه به نشر، رونمایی از مجموعه هشت جلدی ˈاقتصاد و تجارت اسلامیˈ تولید دانشگاه علوم اسلامی رضوی و نرم افزار اطلاع رسانی کتاب، اجرای پروژه فرهنگی ˈقصه راه برترˈ با هدف تبیین سبک زندگی به زبان کودک و باشگاه مخاطبان توسط این نهاد را از دیگر برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد.
محمدزاده افزود: امسال گروهی برای بررسی ظرفیت های فرهنگی آستان قدس رضوی در حوزه نشر در نمایشگاه کتاب تهران که از 10 تا 20 اردیبهشت ماه برگزار می گردد، تشکیل می شود تا بتوان نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کرد.
وی با اشاره به استقبال بسیار مراجعه کنندگان از کتابهای آستان قدس رضوی در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران در سال گذشته گفت: پارسال 94 درصد کتاب بخش بزرگسال، 86 درصد بخش دانشگاهی و 93 درصد بخش کودک مورد استقبال قرار گرفت.
وی اظهار امیدواری کرد با توجه به گستره فعالیت ها و برنامه های فرهنگی آستان قدس رضوی 36 مترمربع فضای اضافی در نمایشگاه کتاب تهران به این نهاد اختصاص یابد.
محمد زاده اضافه کرد: تاکنون هر آنچه از سوی آستان قدس رضوی در نمایشگاه های کتاب تهران عرضه شده ، نشر مکتوب بوده است و از سالهای آینده عرضه تولیدات نشر الکترونیکی نیز به این مجموعه افزوده می شود.
وی گفت: مجموعه موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی در سال گذشته 860 جلد کتاب در شمارگان پنج میلیون و 115 هزار و 820 نسخه تولید و منتشر کرد که از این تعداد 667 جلد کتاب تالیف و 193 جلد کتاب ترجمه بود و 37 درصد از مجموع کتابها چاپ اول و 63 درصد نیز تجدید چاپ بوده اند.
وی افزود: بیشترین کتاب های تولید شده توسط موسسات آستان قدس رضوی در سال گذشته مربوط به حوزه دین با 54 درصد و متوسط شمارگان هر جلد کتاب پنج هزار و 983 نسخه بود.
مدیرعامل موسسه به نشر اظهار داشت: این موسسه از سال 1365 تا 1392 با عرضه 19 میلیون و 708 هزار و 130جلد کتاب بیشترین شمارگان را در بین سایر موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی داشته است.
محمدزاده ادامه داد : پارسال موسسه به نشر 319 اثر مکتوب با شمارگان یک میلیون و 158 هزار و 300 نسخه تولید کرد که از این تعداد 70 اثر چاپ اول و 249 اثر تجدید چاپ بود.
وی افزود: این موسسه تولید و نشر کتاب را به کمک 200 پژوهشگر و نویسنده و 96 تصویرگر انجام می دهد و امسال با توجه به نامگذاری رهبر معظم انقلاب مبنی بر سال ˈاقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ تالیف کتابهای جدید را بر پایه این محور قرار می دهد.
/2/7489 /664**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن