تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798773808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند خبر کوتاه از بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چند خبر کوتاه از بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تهران- ایرنا- یک عضو شورای شهر تهران گفت: برای کمک به عرصه نشر کشور و کاهش مشکلات فرهنگی در جامعه، نیاز به اعطای یارانه حتی در صورت کاستن از هزینه سایر بخش ها وجود دارد.


به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات ایرنا از بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ابوالفضل قناعتی اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ؛ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: دغدغه های ایشان در زمینه مسائل اقتصادی و فرهنگی روشن است و نشان می دهد نظام جمهوری اسلامی ایران در این 2 حوزه خلاء و کمبودهایی دارد که باید برای رفع آن کوشید.
وی با بیان این که کتاب و کتابخوانی یکی از حوزه هایی است که به حل مشکلات فرهنگی کمک می کند، گفت: اگر ما بستر کتابخوانی مانند نمایشگاه کتاب، فروشگاه ها، قیمت مناسب و مسائلی از این دست را برای شهروندان ایجاد نکنیم، مردم نیز به این حوزه اقبالی نشان نخواهند داد.
به گفته این عضو شورای شهر تهران، مردم که در شرایط موجود اغلب برای گذران زندگی دچارمشکلات اقتصادی هستند، نیاز به دسترسی کتاب هایی با قیمت مناسب دارند که بتوانند آن را تهیه کنند واین مهم نیز با کمک و اعطای یارانه و حمایت از ناشران و چاپخانه داران، اتفاق می افتد.
قناعتی با تاکید برضرورت عرضه کتاب خوب با قیمت مناسب در یک نمایشگاه حرفه ای، ادامه داد: فرهنگ کتابخوانی می تواند به فرهنگ شهری و در نهایت رفع دغدغه های فرهنگی جامعه، کمک بسیاری کند.
وی معتقد است مسئولان دولتی باید حتی اگرشده از هزینه های بخش های دیگر بکاهند و یارانه مناسبی به بخش کتاب اختصاص دهند تا مردم بتوانند کتاب بخرند زیرا کتاب می تواند بر حل مشکلات رفتاری، سیاسی و اجتماعی تاثیرمثبتی بگذارد.

** اختصاص 6500 مترمربع به بخش کودک ونوجوان در نمایشگاه کتاب
6500 مترمربع فضا در 4 سالن به حدود 300 ناشر ثبت نام شده در بخش کودک ونوجوان بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اختصاص می یابد.
رئیس هیات مدیره انجمن ناشران کودک ونوجوان در این باره گفت: حدود 300 ناشر در بخش کودک ونوجوان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ثبت نام کرده اند و ما براساس کتاب های تولید شده ناشران از تاریخ 1 فروردین 89 تا 21 بهمن 92، متراژ هر ناشر را تعیین کرده ایم.
عبدالعظیم فریدون با بیان این که کمترین عناوین ارائه شده از سوی ناشران کودک ونوجوان 10 جلد است، افزود: متراژ در ظر گرفته شده برای این بخش 6500 مترمربع است که در سالن های 22، 23، 24 و 25 اجرا خواهد شد.
به گفته فریدون، کمترین متراژ ارائه شده در این بخش هفت و بیشتر متراژ نیز 550 متر مربع است و در کل چهار ناشر متراژ بیش از 100 متر در این بخش دریافت کرده اند.
مسئول بخش کودک ونوجوان بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان این که به صورت کلی حدود 27 هزار کتاب از سوی ناشران کودک ونوجوان عرضه می شود، ادامه داد: اجرای غرفه های بخش کودک ونوجوان نیز از روز یکشنبه 24 فروردین آغاز می شود.
وی در پایان از رایزنی برای برپایی سرای اهل قلم کودک ونوجوان در سالن های کودک ونوجوان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که امسال بتوان نشست های تخصصی را در بخش کودک ونوجوان برگزار شود.

* نمایشگاه دائمی سبب انس مردم با کتاب
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی انس و ارتباط بیشتر مردم با کتاب را در نتیجه داشتن یک نمایشگاه دائمی کتاب، می داند.
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با بیان این که برگزاری رویدادی چون نمایشگاه اتفاق خوب و پسندیده ای در جامعه است، اظهار داشت: به اعتقاد من این رویداد فرصتی است برای علاقه مندان به کتاب و کتاب‎خوانی، گسترش مطالعه در جامعه و تعامل ارتباط میان مردم و ناشران.
وی افزود: سالیان سال است که نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار می شود و مقام معظم رهبری وقت می گذارند و از این رویداد بازدید می کنند ، این نشان از توجه و علاقه ایشان به کتاب است.
قاضی زاده با بیان این که نمایشگاه کتاب بهتر است دائمی و در طول سال برگزار شود، گفت: به اعتقاد من در صورت دائمی بودن نمایشگاه، ضمن این که تعامل میان گروه های مختلف دائمی خواهد بود، ارتباط مستمر مردم با کتاب شکل می گیرد و از ازدحام شدید نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کاسته می شود و مردم فرصت اطلاع و خرید کتاب را در یک زمان محدود از دست نمی دهند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی معتقد است حضور افراد از قشرهای مختلف و سراسر کشور نشان از اهمیت این رویداد برای مردم دارد.
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می شود.
فراهنگ(1)** 1355**
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن