تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819996881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله صافی گلپایگانی: بدون احکام اسلام به اقتصاد سالم دست نمی یابیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیت الله صافی گلپایگانی: بدون احکام اسلام به اقتصاد سالم دست نمی یابیم قم - ایرنا - آیت الله ˈلطف الله صافی گلپایگانیˈ از مراجع تقلید گفت: باید دین و احکام اسلام در جامعه حاکمیت داشته باشد زیرا بدون آنها نمی توان به اقتصاد سالم دست یافت.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی گلپایگانی، این مرجع تقلید روز شنبه در دیدار با رییس و جمعی از اعضای اتاق بازرگانی ایران با وی، افزود: اسلام به اقتصاد اهمیت بسیار زیادی داده است و احکام و دستورات فراوانی در این زمینه در کتابهای متعدد فقهی وجود دارد و اگر اقتصاد واقعی اسلام را در جامعه پیاده کنیم، هیچ مشکلی نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: اگر کمبود و نقصی را مشاهده می کنیم بدلیل عدم رعایت دستورات شرع مقدس در باره اقتصاد است.
آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه تجارت و بازرگانی باید آزادانه و بدون مقررات دست و پاگیر، مسیر خود را طی کند، گفت: دولت باید فقط نظارت داشته باشد آن هم در چارچوب قانون تا خلاف قانونی انجام نگیرد.
این مرجع تقلید با اشاره به این که در تجارت باید از افراط و تفریط دوری کنیم، افزود: حل مشکلات کشور و حمایت از محرومان و نیازمندان برعهده دولت و بازرگانان متدین و دلسوز است و باید بازرگانان تجربه های خود را به دولت ارائه دهند.
وی ادامه داد: در گذشته، برخی قوانین می خواست تجارت داخلی و خارجی را صددرصد دولتی کند و در اوایل انقلاب اشخاصی وجود داشتند که از اقتصاد حقیقی اسلام بی اطلاع بوده و تحت تاثیر بعضی القائات مکاتب غیراسلامی قرار گرفته بودند اما به خواست خداوند متعال و عنایات حضرت بقیة الله(عج) توانستیم آن قوانین را اصلاح و با موازین شرع مقدس هماهنگ کنیم.
آیت الله صافی گلپایگانی ابراز داشت: در امور مملکت باید بیش از همه مراقب باشیم که از بیت المال آنطور که باید و شاید استفاده کنیم نه اینکه هزینه های زیادی را از بیت المال برای بعضی از مصارف غیرقانونی یا خلاف شرع بپردازیم.
وی ادامه داد: بسیاری از مووسساتی که اکنون توسط دولت اداره می شود و دولت مخارج آنها را می ‍ پردازد باید خصوصی و به مردم واگذار شود و نباید دولت برای آنها هزینه کند.
اعضای اتاق بازرگانی کشور امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو می کنند.
دیدار بعدی اعضای اتاق بازرگانی ایران قرار است با آیت الله ˈناصر مکارم شیرازیˈ از دیگر مراجع تقلید انجام شود.
این دیدارها بدون دعوت از خبرنگاران و به صورت خصوصی انجام می شود.ک/1
7408 / 553
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن