تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820802224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدون نگاه بنیادی و علمی، کشور به اهداف خود در زمینه اقتصاد نمی رسد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بدون نگاه بنیادی و علمی، کشور به اهداف خود در زمینه اقتصاد نمی رسد قزوین-ایرنا- نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، پیشرفت در هر حوزه را مستلزم برخورداری از یک نگرش بنیادی، عمیق و علمی دانست و گفت: به این ترتیب کشورمان بدون داشتن این نگاه و رویکرد به اهداف خود در زمینه اقتصاد دست پیدا نمی کند.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدˈمحمدحسین ابوترابی فردˈ ظهر پنجشنبه در شورای اداری استان قزوین افزود: اقتدار میهن اسلامی در عرصه هایی که در آنها به موفقیت دست پیدا کرده ایم، مرهون توجه به همین نوع نگرش می باشد و بخش هایی نیز که دچار چالش هستیم بدلیل غفلت از این نوع نگاه است.
وی با بیان اینکه اگر بنیانگزار انقلاب از یک نگاه عمیق، بنیادی و برآمده از یک معرفت کلان به مسایل ایران و مبانی دین اسلام برخوردار نبود، به این دستاورد بزرگ انقلاب و نظام اسلامی دست پیدا نمی کردیم، گفت: انقلاب و نظام اسلامی مبتنی بر دین با محوریت فقیه عادل یک نگاه بنیادی است.
امام جمعه موقت قزوین، وجود یک نگاه بنیادی و عمیق را موجب سرافرازی کشور در دوران دفاع مقدس و پیروزی در برابر دشمنان دانست و اضافه کرد: امروز اگر مقام معظم رهبری از این نوع نگرش برخوردار نمی بودند، میهن اسلامی به یک کشور هسته ای تبدیل نمی شد.
حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: متاسفانه در نظام سازی حقوقی، تقنینی، بانکی و اقتصادی کشور از نگاه بنیادی، عمیق و کلان برخوردار نیستیم، چرا که اگر این نگرش وجود داشت در این حوزه باید به کارایی به مراتب بالاتری از وضعیت موجود دست پیدا می کردیم، بنابراین در این بخش ها باید بازنگری کنیم.
وی با انتقاد از مصرف نامناسب انرژی در کشور و نداشتن نگاه بنیادی در این حوزه گفت: مصرف انبوه، لازمه یک اقتصاد فعال است، اما این مورد باید در خارج از مرزها اتفاق بیفتد در حالی که این مساله رخ نداده و شاهد مصرف 650 میلیون متر مکعب گاز و روزانه دو میلیون بشکه نفت در کشور هستیم.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز اگر بدنبال داشتن نگرشی درست در حوزه اقتصاد هستیم باید خود را به فناوری های روز مجهز کنیم که یکی از راههای تحقق آن ایجاد آزمایشگاه های بزرگ علمی و تحقیقاتی مانند شتابگر ملی به منظور توسعه علمی کشور است.
ابوترابی فرد گفت: باید طوری برنامه ریزی کنیم که کارهای ما به ارتقای کارآیی نظام و کشور بیانجامد و هر کاری که کشور را به این هدف نزدیک تر کند کاری الهی خواهد بود.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد در سایه توجه به شعار امسال مقام معظم رهبری از سوی مردم و مسوولان، کشور برای رشد و اعتلای فرهنگ و اقتصاد و افزایش اقتدار ملی حرکتی پرشتاب داشته باشد.
7392/ 614/506
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن