تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820913146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبکه بهداشت انزلی در همایش سلامت بر اهمیت خودمراقبتی تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شبکه بهداشت انزلی در همایش سلامت بر اهمیت خودمراقبتی تاکید کرد انزلی - ایرنا - شبکه بهداشت شهرستان انزلی با برگزاری همایشی به مناسبت هفته بهداشت، لزوم خود مراقبتی را برای زندگی سالم مورد تاکید قرارداد .


به گزارش ایرنا، مدیر شبکه بهداشت انزلی روز شنبه در این همایش با اشاره به بیماری های منتقله از طریق حشرات بعنوان یکی از تهدیدهای مهم سلامت ، افزایش اگاهی جامعه در مورد اهمیت این بیماری ها و روشهای پیشگیری از ابتلا و به کارگیری حفاظت شخصی را موثر خواند .
دکتر ˈ سید عارف عابدین نجفی ˈ اظهار کرد : موجوداتی مانند پشه ، کنه ، کک، ساس و حلزون می توانند عوامل بیماری زا و انگل ها را از انسان یا حیوان آلوده به دیگران منتقل کنند.
وی از جمله مهمترین این بیماری ها به مالاریا، دنگ، سالک، تب زرد، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و غیره اشاره و خاطرنشان کرد : بیش از نیمی از مردم جهان در معرض خطر ابتلا به این بیماری ها هستند.
وی با اشاره به این که اغلب این بیماری ها واکسن و بسیاری از آنها درمان اختصاصی ندارند پیشگیری و خودمراقبتی را بهترین روش تامین سلامت مردم خواند.
مدیر شبکه بهداشت انزلی با بیان اهمیت آموزش خواستار همکاری بخش های مختلف جامعه به ویژه آموزش و پرورش ، دانشگاه ها، اداره ورزش و جوانان ، پادگان های نظامی و غیره برای اطلاع رسانی به مردم به منظور کنترل این بیماری ها شد.
فرماندار بندرانزلی نیز در ادامه گفت : دولت بسته های حمایتی بهداشتی خوبی را در راستای اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه ها برای کاهش بار مالی درمان از دوش مردم در نظر گرفته است .
ˈ قاسم روحانی فر ˈ ، ارتقای خدمات اورژانس، حمایت از زایمان طبیعی ، افزایش پرداختی به پزشکان شاغل در مناطق محروم، بسته های حمایتی بیماران صعب العلاج را از جمله این برنامه ها عنوان کرد .
وی با اشاره به نقش مهم آموزش و اطلاع رسانی در پیشگیری از بیماری ها خواستار توجه سازمان ها و نهادهای ذیربط به این مقوله مهم شد.
امام جمعه بندرانزلی نیز در ادامه گفت : سلامتی از موضوعات بسیار مهمی است که انسان ها باید به آن حساسیت نشان دهند.
حجت الاسلام ˈ سید داوود موسوی ˈ اظهار کرد : با پیشگیری از بیماری ها هزینه های بخش درمان کاهش یافته و مداوای بیماری های حاد و صعب العلاج در جامعه بهتر امکان پذیر خواهد شد.
وی با اشاره به این که فرمان 14 ماده ای مقام معظم رهبری دائره المعارف سلامتی است متذکر شد: باید با اطلاع رسانی به جامعه از بروز بیماری ها پیشگیری کنیم .
در این همایش از تلاشگران عرصه سلامت شهرستان نیز تجلیل بعمل آمد.
شهرستان انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.ک/2
620/695
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن