تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815156013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشگیری و خود مراقبتی گام نخست در تامین سلامت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پیشگیری و خود مراقبتی گام نخست در تامین سلامت است بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند گفت: با توجه به شعار امسال هفته سلامت که ˈ یک عمر سلامت با خود مراقبتیˈ می باشد، توصیه بیشتر پزشکان و مسوولان حوزه سلامت در گام نخست، پیشگیری و خود مراقبتی است.


ˈسید محمد زمان ابطحیˈ روز شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بیرجند افزود: این دو مولفه نه تنها از ابتلای انسان به بیماری های سخت و صعب العلاج می کاهد، بلکه هزینه های درمان را نیز پایین می آورد.
وی گفت: امروزه مردم با مشکلاتی همچون بیمه همگانی، تعرفه های پزشکی، روند ارایه خدمات، هزینه های سنگین دارو و درمان، واقعی نبودن تعرفه ها و موارد مشابه مواجه هستند که رفع آنها نیازمند برنامه ریزی درست است.
ابطحی افزود: نکته مهمی که در شرایط کنونی از اهمیت خاصی برخوردار است، موضوع مرتبط با اختصاص بخشی از منابع یارانه ها به حوزه سلامت است که در صورت تحقق و اجرا، تاثیر زیادی در رفع مشکلات این حوزه خواهد داشت.
وی گفت: در این بین مهم آنست که مسوولان حوزه بهداشت و سلامت استان و شهرستان، برنامه مناسبی برای تحقق این امر و بهره مندی درست از منابع مزبور داشته باشند.
ابطحی افزود: مسایل و ضرورت های حوزه سلامت علاوه بر موضوعات مربوط به بخش درمان و رفع مشکلات مردم در این بخش، شامل مباحث مربوط به پیشگیری به عنوان مهم ترین گام در حوزه سلامت نیز می شود.
وی گفت: در سیاست های کلی سلامت اولویت پیشگیری بر درمان و به دنبال آن موارد مهمی چون ارتقای سلامت روانی جامعه با ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، تحکیم بنیان خانواده، رفع موانع تنش آفرین در زندگی فردی و اجتماعی، تامین امنیت غذایی و بهره مندی عادلانه آحاد مردم از سبد غذایی سالم مورد تاکید قرار گرفته است.666 /665
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن