تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815553370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آثار کودک و نوجوان به کلمبیا می‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در مراسم رونمایی از 23 عنوان کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مطرح شد:
آثار کودک و نوجوان به کلمبیا می‌رود
آثار ترجمه شده حوزه کودک و نوجوان در نمایشگاه کلمبیا عرضه می‌شود.


به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، مراسم رونمایی از 23 عنوان کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صبح امروز در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور حجة الاسلام والمسلمین "محسن ربانی" نماینده مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین، "فرهاد فلاح"  فعال فرهنگی در حوزه‌ی آمریکای لاتین، "پابلوگان" دبیر دوم اسپانیا در ایران و "محمد علی شامانی" مشاور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

فرهاد فلاح، فعال فرهنگی در حوزه‌ی آمریکای لاتین در این مراسم گفت: با توجه به بعد مکانی ایران نسبت به آمریکای لاتین و دوری فرهنگی میان دو کشور، به زبان اسپانیایی در ایران، زیاد پرداخته نشده است. اسپانیایی زبان اول دنیا محسوب می شود در ایالت متحده آمریکا، 30 درصد مردم به زبان اسپانیایی سخن می‌گویند.

وی افزود: بخش‌هایی در آسیا چون فیلیپین، گینه استوایی در آفریقا، السالوادور کوبا و گو آتمالا در آمریکای مرکزی، اکوادور، ونزوئلا و آرژانتین اسپانیایی زبان هستند وبالغ بر 800میلیون نفر در دنیا به این زبان سخن می‌گویند و متآسفانه در کشورمان، زیاد به زبان اسپانیایی توجه نکردیم.

فلاح تصریح کرد: به ظرفیت زبان اسپانیایی در کشورمان کم توجه بودم از یک میلیارد اسپانیایی زبان 117 میلیون کودک و نوجوان هست در صورتیکه ایالت متحده آمریکاواسپانیا را به لیست اسپانیایی زبان‌ها اضافه کنیم  تعداد آن‌ها افزایش می‌یابد.

این فعال فرهنگی ادامه داد: در برخی کشورها، رباعیات خیام به نفیس‌ترین شکل عرضه شده است، و بر هزار ویک شب تأکید زیادی دارند این ظرفیتی برای استفاده ما در حوزه کودک ونوجوانان است مسئولیتمان درحوزه‌ی دینی کودک و نوجوان مسئولیتی جدی محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: کار در زمینه کودک و نوجوان بسیار سالم،  سفید و مورد پذیرش همگان است و معمولا با کارهای سیاسی آلوده نمی‌شود در صورت عرضه کتاب‌های کودک و نوجوان در کشورهای اسپانیایی زبان، آنان با نویسندگانمان آشنا می‌شوند.

فلاح بیان کرد: 17 اثر دیگر در حوزه‌ی کودک و نوجوان چاپ شده که تا دو  ماه دیگر رونمایی می‌شود در مؤسسه اندیشه در زمینه کودک و نوجوان بسته‌ای با عنوان "فانوس دریایی"  داریم برای نخستین بار آثار ترجمه شده کودک و نوجوان در نمایشگاه کلمبیا عرضه می‌شود این نمایشگاه در 14 اردیبهشت ماه، آغاز به کار می‌‌‌کند.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم از کتاب"مهربان مثل مسیح" استقبال شود و بدون وابستگی به مفاهیم داخلی کتاب‌هایی در زمینه کودک و نوجوانان نوشته شود.

باید بتوان به درخت واره موضوعی دست پیدا کرد و در حوزه‌ی کار رسانه‌ای برون مرزی باید شبکه کودک و نوجوان داشته باشیم.


انتهای پیام/ اس








تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن