تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820762499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شادی از جامعه ایرانی رخت بربسته است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شادی از جامعه ایرانی رخت بربسته است
اثباتی از طراحان حرفه‌ای سینما است که خود یکی از آثار متفاوت این گالری را نیز ارائه کرده است؛ اثری تحت عنوان «شهر فرنگ» که ابتدا شهرفرنگ و تصاویری که در آن دوران پخش می‌شده را به نمایش می‌گذارد و سپس سراغ تصاویری از جنایات بشیریت در قبال خودش همچون حوادثی که طالبان در افغانستان رقم زدند، ماجرای یازده سپتامبر، کشتارهای مردم آفریقا و... می‌پردازد و در آخر می‌توانید با آیینه‌ای مواجه شوید...
کد خبر: ۳۹۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹ - 26 April 2014






رضا کیانیان با ارائه یک ویدئو آرت در قالب یک نمایشگاه به همراهی امیر اثباتی، زمینه توجه بخش وسیعی از مخاطبان عمومی حوزه هنر را به یکی از حوزه‌های خاص هنری چون «ویدئو آرت» و «چیدمان» جلب کرده است؛ اثری مفهومی که مضمونش عدم شاد بودن جامعه ایرانی و چرایی این وضعیت با رفتن به سراغ یکی از بازیگران پیش از انقلاب و قرار دادن چهره بازیگر پس از انقلاب در قالب نقابی روی چهره این بازیگر با تدوینی متفاوت است.

به گزارش «تابناک»، ویدئوآرت و چیدمان رضا کیانیان و امیر اثباتی به همراه سمیرا علیخان‌زاده، حسام نورایی، حامد صفایی، آبتین مظفری و گلزار حسن‌زاده روز جمعه پنجم اردیبهشت ماه در گالری آریانا در قالب یک نمایشگاه گروهی افتتاح شد؛ نمایشگاهی که با استقبال گسترده هنرمندان عرصه‌های سینما و تئاتر و برخی از چهره های سرشناس حوزه ادبیات همراه شده بود.

این نمایش که تحت عنوان «چی تو کله‌ات می‌گذره» با برنامه ریزی و مدیریت گلزار حسن‌زاده برقرار شده بود، به اعتقاد حسن زاده تمام آثار حاضر در آن یک موضوع واحد تبعیت می‌کنند و بر اساس عبارت انتخاب شده برای این نمایشگاه طراحی شده‌ و هفت هنرمند حاضر در نمایشگاه نیز برداشت‌های خود را از این عبارت روی کارهایشان پیاده کرده اند، هرچند شاید بازدیدکنندگان از این برنامه چندان با مدیر نمایشگاه همراه نباشند.

حسن‌زاده درباره این نمایشگاه گفته است: من در تورنتو کانادا در رشته سینما تحصیل کرده‌ام و پس از بازگشت به ایران از سال 91 تصمیم گرفتم به ویدئوآرت به اضافه چیدمان نگاه تازه‌ای داشته باشم. می‌خواستم با برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در این زمینه حق موضوع ادا شود و آنچه که به ویدئوآرت مرتبط است درست به نمایش دربیاید. در ویدئوآرت باید بتوان به خوبی از فضا، محیط و نور گالری استفاده کرد و آن را از سردرگمی‌های معمول رها کرد. برای محقق شدن این موضوع معمولا به سراغ هنرمندانی رفتم که به ویدئوآرت آشنایی داشته باشند و در این زمینه کار کرده باشند.

طراحی فضای گالری برای این ویدئو چیدمان نیز برعهده امیر اثباتی از طراحان حرفه‌ای سینما است که خود یکی از آثار متفاوت این گالری را نیز ارائه کرده است؛ اثری تحت عنوان «شهر فرنگ» که ابتدا شهرفرنگ و تصاویری که در آن دوران پخش می‌شده را به نمایش می‌گذارد و سپس سراغ تصاویری از جنایات بشیریت در قبال خودش همچون حوادثی که طالبان در افغانستان رقم زدند، ماجرای یازده سپتامبر، کشتارهای مردم آفریقا و... می‌پردازد و در آخر می‌توانید با آیینه‌ای مواجه شوید که اثباتی درباره مفهوم این آینه که مخاطب خود را در آن می‌بیند. اثباتی در این باره توضیحات جالبی به تابناک داده در ویدئو می‌توانید تماشا کنید.

رضا کیانیان نیز ویدئو آرتی درباره چرایی عدم شادی مردم ایران ارائه کرده بود که چهره فردین بازیگر پیش از انقلاب در یکی از پلان های یکی از فیلم هایش با بازیگران پس از انقلاب نقاب پوشیده شده و مفاهیم متفاوتی را متناسب با نگاه مخاطب می‌تواند در پی داشته باشند. کیانیان در گفت وگو با «تابناک»، درباره این اثر گفت: مردم ایران شادی ندارند و متاسفانه شادی از جامعه ایرانی رخت بربسته و این اتفاق خوشایندی نیست و من در پی این بودم که چرا جامعه شاد نیست و پس از یک سال تامل بر روی این سوژه و یک هفته کار فنی، این اثر را آماده کردم.

گفت وگوی متفاوت کیانیان با «تابناک» را در ویدئوی عرضه شده توسط «تابناک» تماشا کنید. این نمایشگاه روز جمعه 5 اردیبهشت ماه در گالری آریانا به نشانی شهرک محلاتی، پاساژ نخل افتتاح می‌شود و تا 11 اردیبهشت میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن