تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805172204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکیل اولین جلسه شورای عالی سلامت پس از سه سال با حضور رییس جمهور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: وزیر بهداشت در همایش هفته سلامت اعلام کرد؛ تشکیل اولین جلسه شورای عالی سلامت پس از سه سال با حضور رییس جمهور وزیر بهداشت گفت: همکاری های بین بخشی در ارتقاء سلامت در جامعه، نقش بسیار مهمی دارند و رسیدن به سلامت همگانی بدون رویکرد مشارکتی وهم افزایی سایر دستگاهها به هیچ وجه قابل دسترس نیست.
۱۳۹۳ شنبه ۶ ارديبهشت ساعت 13:40



به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، سید حسن هاشمی ، با اشاره به اینکه ، در راستای توجه ویژه رییس جمهوری به بعد امنیت غذایی ، نخستین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی پس از سه سال تعطیلی ، برگزار می شود ، افزود : شورای عالی سلامت و امنیت غذا یکی از کانون های عملیاتی کردن سیاست های سلامت غذایی محسوب می شود .

به گفته وزیر بهداشت، شورای عالی سلامت و امنیت غذایی فردا یکشنبه بعد از سه سال تعطیلی اولین جلسه را در هیات دولت برگزار خواهد کرد و امیدواریم با حضور رییس جمهور در این جلسات و حضور مدیران در حوزه استان ها، شاهد تغییرات نگاه در رفع مشکلات بهداشتی و سلامت مردم باشیم. هاشمی اضافه کرد: برای ارتقاء سطح سلامت در جامعه، همکاری های بین بخشی بسیار ضروری به نظر می رسد و رسیدن به سلامت همگانی بدون رویکرد مشارکتی به هیچ وجه قابل دسترس نیست. چون با همکاری همه دستگاه ها باید هم افزایی موثر در این زمینه را ایجاد کنیم. به عقیده دکتر هاشمی در حال حاضر، بیکاری، آلودگی هوا و آب، سموم کشاورزی و آلودگی های صوتی و حوادث ترافیکی همگی اثرات سوئی بر سلامت جامعه دارند و بی شک بدون همکاری های بین بخشی و مشارکت مردم رسیدن به اهداف عالی سلامت میسر نخواهد شد.

تمام طرح های ملی ملزم به داشتن پیوست سلامت هستند هاشمی خاطرنشان کرد: طبق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری تمام طرح های بزرگ و کوچک ملی باید یک پیوست سلامت داشته باشد. رییس جمهور نیز به بعد امنیت غذایی اهمیت بسیاری قایل اند؛ در همین راستا برگزاری جلسات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی یکی از کانون های عملیاتی کردن سیاست های مقوله سلامت غذایی محسوب می شود . وزیر بهداشت با اشاره به این که هفته سلامت روزهای پایانی خود را سپری می کند و امسال این هفته با شعار خود مراقبتی آغاز به کار کرد افزود: هدف تمام دست اندکاران حوزه سلامت در این هفته افزایش سطح آگاهی مردم و آموزش مهارت هایی است که نقش تعیین کننده ای در ارتقاء سلامت مردم دارند.

هاشمی با تاکید بر این که، دانایی و آگاهی از بیماری ها، مانع ابتلا به 50 درصد از آنها می شود، گفت: ما معتقدیم برخورداری از سطح سواد و دانش بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف بسیار ضروری به نظر می سد و در این میان نقش رسانه ها بخصوص سازمان صدا و سیما بسیار برجسته است و جای تشکر دارد که روزانه 30 ساعت از برنامه های این سازمان در شبکه های استانی و در سطح کشور، به موضوعات سلامت اختصاص یافته است. وزیر بهداشت گفت: نقش وزارت آموزش و پرورش را نیز البته نباید نادیده گرفت چون 12 و نیم میلیون نفر دانش آموز و خانواده های آنها بیش از نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

به گفته وزیر بهداشت سیاست های ابلاغی حوزه سلامت اگرچه کلی است ولی الگوی بومی را فراروی همه مسئولان قرار داده و برای رسیدن به سلامت مطلوب، فرصت خوبی را به همه ما اعطا کرده است تا بتوانیم شاهد رشد و بهبود کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در سطح کشور باشیم. وی با اشاره به این که تدوین این سیاست ها ماه ها و حتی سالها به طول انجامیده، افزود: کلی بودن این سیاست ها ممکن است کلی به نظر برسد و برای برخی نقاط مبهم داشته باشد ولی برای تبیین ابعاد مختلف آن به چند ماه زمان نیاز داریم تا به درک واحد از نکات آن برسیم و تدابیر لازم را برای یافتن راهکارهای اجرایی بیابیم. به گفته وزیر بهداشت تمام دستگاه های اجرایی باید در این زمینه کمک کننده باشند چون سلامت مردم در گرو فعالیت یک بخش نیست بلکه مدیریت بهداشت و درمان زمانی کارآمد می شود که همگان به وظایف خود به طور کامل واقف باشند. هاشمی به فرسودگی شبکه های بهداشتی در کشور و فراگیر نبودن بیمه ها اشاره کرد و تاکید کرد: پس ضروری است مجموعه ای از مدیران با استفاده از تجربیات کشورهای موفق، سیستم بیمه کارآمد را تعریف کنند. وی در مورد منابع نیز گفت: ما از مجلس شورای اسلامی و دولت بسیار سپاسگزاریم اما توقع داریم که منابعمان در حوزه بهداشت و درمان پایدار باشد. ضمن این که هرچه هزینه کنیم، تا نظام ارجاع که محور اصلی فعالیت هایمان است، برقرار نشود، نمی توانیم به اهدافمان برسیم. وی یادآور شد: نظام ارجاع در کوتاه مدت فقط می تواند یک تسکین موقتی باشد. البته برقراری این سیستم تنها بر عهده وزارت بهداشت نیست و نیاز به همکاری ویژه بیمه ها در این مورد داریم تا بتوانیم میزان تقاضاهای القایی را در جامعه کاهش دهیم. 

هاشمی خاطرنشان کرد: تاکید داریم که منابع اختصاصی به بخش بهداشت و درمان در سال جاری، پایدار شود تا نگرانی ما هم کمتر شود. ضمن این که توانمند سازی مردم نیز کار مستمری است. مردم باید همیشه از دولت جلوتر باشند تا بتوانند در جلوگیری از بیماری ها نقش اصلی را ایفا کنند. وزیر بهداشت گفت: فاز دوم هدفمندی یارانه ها هم اکنون اجرا شده است و امیدواریم با این اتفاق شاهد تحولاتی در حوزه سلامت باشیم. البته توقعات مردم در این زمینه زیاده شده و رییس جمهور قول داده است تا چند ماه آینده سهم مردم از هزینه های پرداختی بخش بستری را کاهش یابد. به عقیده دکتر هاشمی طبق برنامه پنجم توسعه هزینه های پرداختی از جیب بیمار باید 30 درصد باشد در حالی که متاسفانه در حال حاضر این رقم بیش از 70 درصد است.

وی در پایان با تشکر از نقش خیرین در ارتقاء خدمات بهداشتی و سلامت در جامعه گفت: ما همواره در سطح جامعه شاهد تلاش طیف وسیعی از مردم در حوزه ساخت مدرسه و درمانگاه و سایر موارد بوده ایم. این کار نیاز به عشق دارد و این درک که انفاق از اموال یک موهبت الهی است که نصیب هر کسی نخواهد شد. گفتنی است همایش هفته سلامت با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر بهداشت و درمان، وزیر آموزش و پرورش، وزیر رفاه، بیمه و تعاون، رییس سازمان صدا و سیما، دبیر مجمع خیرین سلامت و جمعی از خیرین و حامیان سلامت ، روز شنبه، 6 اردیبهشت ماه در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن